Hoi, ik ben aan het overstappen op de fles en moet nog even aan de hele organisaties wennen. Nu zit ik komende week in een situatie dat ik geen magnetron ofzo bij de hand heb, dus dacht ik eraan thuis gekookt water in een thermoskan te stoppen. Dat zullen vast meer ouders doen. Maar na hoeveel tijd is het water dat te gebruiken/ op de juiste temperatuur? Of hebben jullie andere oplossingen voor warm water?
Gewoon gekookt water in een thermoskan meenemen. En een los flesje water. Dan 1/3 kokend water en 2/3 koud water erbij doen. Perfecte temperatuur. Wat je ook nog kan doen is thuis de fles klaarmaken (iets warmer dan anders) en deze in een thermohoesje (bijv. van Difrax) meenemen. Afhankelijk van wanneer je de fles moet geven, maak je het water warmer.
Ons cb en kraamzorg (careyn) raden aan handwarm water uit de kraan te tappen. Dat is volgens het nieuwe protocol flesvoeding vanaf januari geloof ik. De bezwaren die er eerst tegen warm water waren blijken in Nederland onterecht, bij het uitschenken uit de waterkoker of ketel zitten er meer bacterieen in dan direct uit de kraan. Als je dat niks vindt zou ik inderdaad doen zoals hierboven. Groetjes
Hoi allemaal, dank voor de reacties. Ik denk dat ik inderdaad maar kies voor de thermoskan. Maar die gebruik ik pas zo'n anderhalf uur na 'm te hebben klaargemaakt. Is het water dan niet al heel ver afgekoeld?
Bij ons is het ook gewoon warm water uit de kraan! Inderdaad sinds 1 januari, schijnt toch beter te zijn en het is heel gemakkelijk!
Ow ik lees nu pas goed wat je bedoeld... Waarom neem je niet gewoon een flesje spa mee en heet water in de thermosfles? Doe ik ook als ik ergens heenga waar ik het kraanwater niet vertrouw...
Heet water in een thermoskan blijft echt superlang echt heet. Zeker na 1,5 uur is het nog bijna net zo heet als dat het erin ging.
wij gaan een week op vakantie in de caravan dus moet het in de flessenwarmer maar duurt altijd een eeuwigheid
Ik heb laatst een klein thermosflesje gekocht bij de V&D van 0,5l, deze heb ik 's avonds getest, om 21.00u kokend water erin gedaan, de volgende avond om 22.00u was het water nog 32 graden De ochtend nadat ik het water er in had gedaan (ong 10u later) was het water nog zo warm, dat het niet prettig was toen ik het over mn hand liet lopen. Let er wel op dat je een goede thermosfles hebt. En wat de anderen al zeiden, een gewoon flesje met koud water meenemen.