Mag haar opeens niet meer wassen!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Birdie, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hoi moeders,

Wassen was nooit een probleem bij onze dochter, maar sinds een paar dagen gaat ze huilen en doet haar armpjes voor haar gezicht als ik haar gezichtje met een (hydrofiele) washandje wil wassen. Ook haar bips en billetjes mogen niet meer gewassen worden.

Ze heeft geen luieruitslag maar haar gezichtje en wangetjes zijn wel beetje rood door het winterweer en het kwijlen.

Is dit bekend? Een fase?

Groetjes,
    Birdie

2. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Klinkt als een fase...Misschien kan je het eens proberen zonder washandje. Ik deed het dan gewoon even met mijn hand...

3. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hey

zou idd een fase kunnen zijn
    maar je zegt dat haar wangetjes een beetje rood (schraal zijn)
    mss komt het ook deels daarvan (omdat de aanraking op de droge huid mss nt zo aangenaam is met zeep)
    of door het vrijven van het washandje

mss es proberen om haar in te zepen ùmet je handen en kijken of ze dat wel wil?
    en na elk badje insmeren met creme voor baby's?

dat doe ik toch altijd

greetz

4. firegirl

firegirl Niet meer actief

Ik gebruik op Emma's gezichtje nooit zeep, maar alleen een nat washandje. Zij vindt het ook niet leuk, maar dat is al heel lang zo haha. Maar.. ze wordt wel lekker wakker door het koude water.

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef je dochter ook een washandje en doe het samen, dat eerst je dochter haar gezichtje schoon poetst en dan mama ook even bij dochter en dan mag ze jouw gezicht ook even meenemen.
    is nog gezellig ook :)

6. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik doe het niet met zeep, alleen warm water, nog nooit met zeep gedaan.

Met handen wassen kan ik inderdaad wel proberen, maar dat moet ik nog uitvogelen hoe als ze op het aankleedkussen ligt ;)

Welke creme is dat? Ik zal es kijken in winkels volgende week.

Ik denk dat ze dat nog niet doorheeft, maar bedankt voor de tip, misschien is dat voor later wat!

7. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik gebruik die hydrofiele washandjes niet meer. Voelen niet lekker zacht. Over schrale wangetjes lijkt me dat ook niet fijn. Dus hier een hele stapel nieuwe washanden gehaald. Van die lekkere dikke badstof. Zijn superzacht en irriteert niet. Ik was trouwens wel alles met wasverzachter.

8. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Goed idee!
    Mag dat wel met wasverzachter?
    Ik was haar kleertjes nl. niet met wasverzachter omdat ze daar niet tegen zouden kunnen.

Deel Deze Pagina