Effe een vraagje. Roos is nu 2 weken en ik zit echt met de flessen pffff. Ze moet eigelijk iedere 3 uur eten maar dat gaat gewoon niet ze valt dan weer naar 40 cc zo vast in slaap dat ik met veel moeite haar wakker krijg en dat ik er met veel pijn en moeite in totaal 60 cc inkrijg tewijl ik 100 cc aanbied. Maar als ik haar naar 4 uur laat drinken ze komt stipt zelf iedere 4 uur dan drinkt ze makkelijk de 100 cc in en gaat het helemaal super. Mag je al na 2 weken iedere 4 uur voeden of moet ik echt nog een paar weken of maanden wachten. Liefs Fleur1
geloof dat het wel mag hoor. hoeveel voedingen geef je nu? ik heb mn kleine bv gegeven en als ik daarna kijk dan kwam hij om de 3 á 4 uur. ik zat rond de 6-8 voedigen per dag, (maar er zijn ook moeders die 12 keer per dag bv geven) maar ik zou denk ik eerst ff elke 3.5 uur proberen zit je er precies tussenin
Als ze zelf wel na 4 uur komt, en al haar flesje verder goed drinkt, dan zou ik het laten gaan. Gewoon op haar ritme meegaan. Dan krijgt ze haar stofjes wel binnen, en verstoor je haar slaapjes ook niet zo. Die 4 uur blijft wel de max overdag trouwens.. Dit natuurlijk alleen doen als ze verder goed gezond is..
Ze is verder kern gezond ik kom dan op 6 voedingen uit. en ik zet 's nachts de wekker omdat ze anders helemaal niet komt denk ik want we schrokken ons dood toen ik ineens in de vroege morgen wakker werd en dacht ze is niet geweest zat haast 6 uur tussen en dat is gewoon nog teveel voor zo'n kleintje.
Fleur in het ziekenhuis zat er 's nachts bij mij al zes uur tussen de voeding. De verpleging gaf aan dat dat geen probleem is als het maar niet lager dan zes uur is. Hier zaten wij ook al snel op 5 flessen om de 4 uur. Jaimy sliep dus ook al snel door. Hij groeid verder als kool (volgens het CB te snel zelfs).
Als je kleintje het verder goed doet en alert is als ze wakker is, dan mag er 's nachts wel 6 uur tussen zitten hoor. Overdag is 4 uur wel de max.
Als je je kindje snachts wakker blijft maken, is ze daar dalijk aan gewent en blijft ze snajcts dalijk komen voor de fles! Ze melden zich vanzelf wel wanneer ze honger hebben! En om de 4 uur lijkt me geen punt hoor? Maar als je echt twijfelt kun je natuurlijk altijd het cb bellen voor advies ( en dan moet je zelf kijken wat je ervan wil gebruiken, van dat advies)
Onze zoon is maandag 3 weken en die slaapt door van 23.30 tot 8 uur, overdag komt hij om de 3 uur, dus hij komt wel aan zn flessen. Ik zou gewoon haar ritme aan houden.
We hadden dat ook met Lana, wakker en dan tot de ontdekking komen dat ze door heeft geslapen... Echter na 2 weken hield ze daar mee op en heeft toen van haar 2e tot en met haar 6e week ons (ehm, mij... vriendlief sliep gewoon door) gebroken nachten bezorgt. Daarna sliep ze weer heerlijk door.