Is dit normaal?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kayra, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Mijn zoontje dronk nog 2 dagen geleden 160 cc en nu is hij ineen keer overgegaan naar 200 cc! Eigenlijk zou hij zelfs meer op kunnen denk ik, want hij drinkt de fles helemaal leeg tot de laatste drup en dan stop ik meteen zijn speen in zijn mond. Is dit normaal voor zo een kleine uk?

Edit Moderator: Graag goed kijken waar je een topic neerzet!

2. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Geef je hem borstvoeding of flesvoeding?

3. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    fles

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ha, dat heb ik hier ook! Zat ik vorige week nog een beetje te tobben als ze een slechte dag had, dat ze dan écht te weinig binnenkreeg, nu ineens slaat ze bijna door en denk ik van; ojee, als ze nu nog zo'n grote fles (200cc) drinkt, dan mag ze daarna écht niets meer!
    Vind het echt bizar hoe snel het om kan slaan!

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn meiske krijgt 5 flessen van 200 cc (die overigens niet helemaal leeg gaan). Als hij het er verder goed op doet gewoon zo doorgaan hoor! Je geeft echt niet zomaar teveel (bij mijn cb is de richtlijn dat het bij meer dan 1,5 liter per dag pas slecht is voor de niertjes...) En je wilt toch niet dat hij honger heeft? Succes verder! :D

6. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

die van mij drinkt 5 x 150 en drinkt ze soms ook nog eens niet leeg hahaha wat een verschil per kind he?

liefs mandy

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij mijn cb mag ik absoluut niet over de liter vocht per dag, dus ook als het zo heet is mag hij niet extra water ofzo...

Justin dronk al vanaf 7 weken 5 keer 200cc..... MET jbpm tegen spugen dus dat vult extra zeg maar..... Ach, hij doet het er goed op dus wat zou het....

8. randi

randi Niet meer actief

euh ik snap niet dat sommige cb's die raad van niet meer dan een liter per dag nog meegeven want die is nu ondertussen toch al een paar jaar achterhaald hoor, nu stappen zelfs de ka daar van af. geef je kleintje gewoon zoveel als die vraagt want het is ondertussen al bewezen dat een baby niet meer zal drinken dan dat die aankan, ook niet voor zijn niertjes

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.200
    35.910
    113
    Niet meer dan 1 liter vocht per dag is sowieso onzin! Niet meer dan 1 liter flesvoeding, daar zijn de meningen nog over verdeeld, maar je mag altijd meer water aan de fles toevoegen, vooral als het buiten erg warm is ofzo.

Ik zou ook gewoon flessen van 200 aanbieden, lijkt me geen probleem bij deze leeftijd.

10. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    wat betreft de hoeveelheid je kindje max mag, word hier op t forum vaak aangehouden de 30 schepjes. Dat komt natuurlijk overeen met precies 1 liter voeding, mits je precies de juiste hoeveleheden doet. Extra water heb ik ook gewoon gedaan, je moet toch wat als het heel warm is.

Deel Deze Pagina