12 jaar geleden kregen mijn man en ik te horen dat de kans op een spontane zwangerschap nihil, of eigenlijk gewoon uitgesloten was. Mijn man was zo goed als onvruchtbaar en met heel veel geluk hebben we uit 1 icsi-behandeling twee prachtige kinderen gekregen. Ze zijn nu 10 en 7. Voor ons voelde ons gezin met twee kinderen compleet en na lang erover te hebben nagedacht, hebben we onze laatste cryo uiteindelijk zelfs laten vernietigen. Wel heb ik daar altijd een dubbel gevoel bij gehouden. Na bijna een week mijn menstruatie te hebben afgewacht, stond ik vanochtend vol verbazing met een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Zoiets gebeurt alleen bij anderen, niet bij ons, zei ik altijd. Het meest vreemde was ook dat ik geen paniek voelde, maar berusting. Waar we er echt heel zeker van waren niet nog een kindje te willen en ik al bij de gedachte in paniek kon raken, zijn we er nu eigenlijk heel blij mee. En mijn man is zelfs trots ook, want het is hem gewoon spontaan gelukt mij zwanger te krijgen haha! Wie heeft er of krijgt er ook een nakomertje? Hoe vonden je oudere kinderen dat en hoe ging dat praktisch? Alles is weg gedaan en ons huis is er totaal niet op ingericht. We gaan er wel weer uitkomen, liefde genoeg in ieder geval. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen!
Wauw, geen ervaring maar wat een prachtig wonder! Gefeliciteerd! Hier wel wat ruimte tussen alle leeftijden (13, 8 en 5) en nu uitgerekend in december '22, dus wel wat verschil, maar ontzettend fijn ❤️
Wat bijzonder! Geen ervaring maar ik wil je van harte feliciteren, jullie klinken als een liefdevol stel en het gaat vast helemaal goed komen!
Wauw wat bijzonder! Gefeliciteerd! Hier ook de derde op komst en heb 2 zoons van 10 en 7. Hier was het gepland en toen we anderhalf jaar geleden ons huis kochten, hielden we dat dus wel al in ons achterhoofd. Ons huis had 3 slaapkamers, waarvan 1 hele grote kamer, die inmiddels is verbouwd tot 2 slaapkamers. Verder hebben we natuurlijk alles nieuw moeten kopen, want na de jongste had ik niet gedacht ooit nog voor een derde te gaan, maar ja, nieuwe partner met kinderwens veranderde de zaak haha. De reacties van de jongens zijn heel wisselend van elkaar. De jongste is helemaal in de wolken, de oudste is er minder blij mee, die had 't liefst niet eens 1 broertje gehad (hij heeft adhd en kan oa moeilijk omgaan met verandering). Ben wel heel benieuwd hoe het allemaal gaat als de kleine er is
Wauw! Ik feliciteer je! Vanuit een andere hoek: ik ben zelf een nakomertje, zelfs met meer jaar tussen mij en de oudsten. Superleuk!!!!
Gefeliciteerd! Hier ook anders heb zelfs geen nakomertje maar wel kom ik uit een gezin met een cadeautje. 4 kids in de leeftijd van ongeveer 16, 14, 10 en 6 kregen wij onverwachts nog een broertje een cadeautje en hij is nu 24 en supertof hij werd ook best vroeg al oom en nu worden z'n neefjes en nichtjes ook wat ouder wat super leuk is met zo een jonge oom. Wij vroeger vonden het ook geweldig heb wat gefietst met hem in het voorzitje en gezellig in de buggy de stad in enz haha mensen dachten ook echt dat het mijn kind was.
Hoi. Gefeliciteerd wat leuk. Onze zoons waren 13, 11 en 7 toen hun zusje geboren werd ze waren en zijn er super blij mee en we genieten echt van haar.
Wauw, van harte! Hier waren de oudsten 6,5 en bijna 10 jaar toen hun zusje geboren werd zo'n anderhalf jaar geleden. Ik kan alleen maar zeggen dat het super leuk is! De oudsten vonden en vinden het erg leuk, ze maakten de zwangerschap, geboorte en nu alle ontwikkelingen bewust mee en zijn zo trots als een pauw! Spullen etc hebben we allemaal opnieuw aangeschaft, lekker shoppen, vond ik helemaal niet erg
Wat leuk zeg Bij ons zeggen ze ook zo goed als niet mogelijk. Wij zijn nu zwanger dmv ICSI maar als het natuurlijk kan zou het altijd welkom zijn bij ons. Maar wij kunnen nog beter een staatslot kopen
Gefeliciteerd! Hier zit tussen dochter en 1 en 2 8 jaar verschil (wilde 4 jaar maar duurde 4 jaar voor we zwanger raakte dmv ivf). Nu nummer 2 en 3 zit nog net geen 3 jaar tussen (op 2 weken na), en ik ervaar dat nu toch al wel als pittig, vooral omdat mn dochter veeleisend is.. en de baby is gelukkig wwl makkelijk en gaat lekker mee in de flow Hier zijn t wwl geplande zwangerschappen geweest, geen nakomertjes
Wauw wat bijzonder, van harte gefeliciteerd! In juni is ons nakomertje geboren, tussen de pubers en de mini zit net geen 16 en 17 jaar. Na een moeilijke periode hebben we er bewust voor gekozen om voor nog een kleintje te gaan, maar het was wel belangrijk voor ons om de pubers mee te nemen in ons besluit. De oudste had er echt wel moeite mee en zag voornamelijk beren op de weg, maar als ik nu kijk hoe gek hij is op zijn zusje dan ben ik onwijs blij dat we toch door hebben gezet. In het begin was het echt wel weer wennen, het voelde net alsof we weer voor het eerst ouders werden. Gelukkig is de kleine super makkelijk en kwamen we redelijk snel in het ritme. We denken nu zelfs al na over een 5e kindje
Bedankt voor de felicitaties en wat een mooie verhalen om te lezen. Ik ben heel benieuwd hoe het straks hier zal gaan. Nog een week aftellen tot de 1e echo, wat zal ik opgelucht zijn als ik daadwerkelijk een hartje zie kloppen! Kan het nog altijd niet helemaal geloven haha!
Gefeliciteerd! Dat zeiden wij ook altijd. Vlak voor onze vakantie zei ik nog tegen een vriendin die ook in het ICSI-circuit zit, dat zoiets altijd bij anderen gebeurt, maar ik daar niet in geloof en zij dat ook niet moest doen. ‘Laat ze maar kletsen, wij zijn immers al 12 jaar verder’ zei ik. Bizar dat ik 5 weken later een positieve test in mijn handen had
Deze zin hierboven ontroerde mij gewoon en dat terwijl ik jullie helemaal niet ken. Zo blij voor jullie en zo fijn dat je man zo trots is! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap, geniet ervan!
Wauw wat een wonder Gefeliciteerd. Wat betreft spullen en slaapkamers is echt idd niet t belangrijkste. Die komen vanzelf weer. Mag ik vragen hoe oud je bent,? ik ben 42 en heb mijn laatste cryo laten terugplaatsen. Verwacht er niks meer van maar ik kon t niet vernietigen. prachtig dat t jullie gelukt is. een waar kadootje
Wat een leuke reacties weer allemaal, dankjulliewel! Op dit moment verlies ik helaas bloed. Ik heb de afgelopen dagen 2 goede echo’s gehad waar een krachtig kloppend hartje op te zien was. Ook mijn hcg-waarden zijn heel hoog, perfect voor dit termijn. Het is een raadsel waar het bloeden vandaan komt en de gynaecoloog durfde geen uitspraken te doen over het verdere verloop van mijn zwangerschap. Het is erop of eronder, 50/50. Ik hoop met heel mijn hart dat het geluk hierin aan onze kant staat, maar dat is dus afwachten. @Mum1921 Ik ben 37 en rond mijn 38e verjaardag uitgerekend. Ik duim voor je dat jouw cryo lekker warm blijft zitten!
Oh wat vervelend zeg! Bloed is nooit fijn, al hoeft het gelukkig niet altijd iets te betekenen. Ik hoop voor je dat het snel stopt en iets onschuldigs is. De twee goede echo’s en het krachtig kloppend hartje is in ieder geval heel positief
Gefeliciteerd, wat bijzonder! Hopelijk is het bloeden onschuldig. Mijn dochters zijn 16 en 10 toen hun broertje is geboren. Hij is dan wel geen nakomeling, het is het eerste kindje van mijn man en bewust voor gekozen. Dochters hebben de zwangerschap heel bewust mee gekregen en zijn nu zo onwijs trots op hun broertje. Het is zelfs mooier dan ik mij had kunnen voorstellen. Wij hebben behoorlijk moeten verbouwen en ook alles nieuw moeten kopen. Voor mij was het belangrijk dat mijn dochters ivm leren/school in de nacht geen 'last' zouden hebben van de baby. Onze slaapkamer is nu op de zolder waar de baby slaapt in zijn wiegje. Zodra hij door slaapt gaat hij naar zijn slaapkamer op dezelfde verdieping als zijn zussen.
Wauw wat bijzonder!!! Hopelijk stopt het bloedverlies gauw en kan je gaan genieten van een goede zwangerschap!