Hoi Allemaal, Wij zijn sinds oktober vorig jaar bezig om zwanger te worden en het was al heel snel raak, in januari had ik een positieve zwangerschapstest in handen. Helaas was dit geluk van korte duur want met 6 weken kwam er een einde aan de zwangerschap. De volgende cyclus weer positieve test met 4 weken maar 2 dagen later een vroege miskraam. En 2 maanden later nog een vroege miskraam. Omdat ik 3 keer heel kort zwanger ben geweest weet ik goed waar ik op moet letten qua kwaaltjes. Maar zijn het wel kwaaltjes? of hoort het bij mijn cyclus? Daarom wil ik graag aan andere vrouwen vragen of ze de volgende dingen herkennen: Ik heb altijd wat licht roze verlies net na mijn eisprong, wat ik eigenlijk alleen met afvegen zie. Bij de eerste zwangerschap had ik zo'n 5 dagen na de eisprong een bloeding, wat later de innesteling bleek te zijn , gezien de zwangerschap. En dit heb ik sindsdien iedere maand rond 5 dagen na de eisprong. Ook heb ik in deze periode ( eisprong tot menstruatie ) altijd licht bloed verlies na de seks of met kracht zetten op de wc tijdens het poepen (sorry). Maar het gekke is dat deze bloedingen zich ieder maand herhalen sinds die eerste zwangerschap in januari ( behalve de maand van 39 dagen). Het lijkt erop dat ik iedere maand telkens een soort van zwanger ben gezien de innestelingsbloeding en contactbloedingen aan het einde van de cyclus. Na de derde miskraam ben ik bij de gynaecoloog geweest en die zegt dat het kan dat je zo snel zwanger bent telkens maar dat je daarom ook meer kans hebt op een miskraam. Ook adviseerde hij om pas te testen op zwangerschap als ik flink overtijd ben en veel kwaaltjes heb. Hij wilde mij niet verder onderzoeken gezien mijn leeftijd ( 24) en dat mijn vriend en ik verder gezond zijn. Afgelopen maand heb ik dan ook niet getest ( mede ook door vakantie) maar was ik wel later dan verwacht ongesteld en deden mijn borsten zeer in de dagen voor de menstruatie. Dus schiet het door mijn hoofd zal ik dan weer kort zwanger zijn geweest? De uiteindelijke reden dat ik dit vraag is: wat als ik inderdaad telkens zwanger ben wanneer ik de bloedingen heb? Wat gaat er dan mis in mijn lichaam dat de zwangerschap zo snel weer wordt afgebroken? Of zijn er meer vrouwen die deze bloedingen herkennen als onderdeel van hun cyclus?
Ik heb het nu ook 22 juni ongesteld geweest en nu voor al bijna een week begin van middag tot begin van avond bloedverlies dus geen idee wat t kan zijn