Onze dochter is nu gecorr. 8 maanden oud. We moeten de flesvoeding afbouwen en haar laten wennen aan yoghurt na het brood van de 12.00 uur. Hoe doen we dat? Ik heb net wat gegeven maar ze vindt het niet lekker. Is het een kwestie van wennen of moet ik er wat doorheen doen, wat ik eigenlijk niet wil?
doe er anders eerst een beetje roosvicee door. Ons zoontje vindt yoghurt heerlijk, maar andere kindjes helemaal niet. En het is iets nieuws voor haar dus probeer het eerst zo! Milde yoghurt kan trouwens ook, die is niet zo zuur. Succes!
ik doe er niks doorheen en laat het haar vaak proeven, ze trekt er steeds mindere gekke bekkies bij dus het gaat vanzelf wennen, gewoon dagelijks iets van geven, ik ben ook niet zo van het mengen dus ik probeer het gewoon iets vaker.
Ik zou het voorlopig nog even 'puur' blijven proberen. Ze hoeft er niet veel van te nemen, maar een beetje om te wennen aan de smaak en substantie. (ik hou er zelf ook niet zo van om smaakjes en zoetigheid toe te voegen) Geeft toch niet als ze hooguit één hapje yoghurt neemt? Misschien vindt ze het leuker/lekkerder om het te drinken dan van een lepel te eten?
Volle yoghurt. Deed allebei, lepel en drinken, met lepel gaat er wat meer in haha. Ik blijf het proberen, tis ook nog maar eerste keer, maar ik was even benieuwd.
geen idee. hier vond ze het meteen erg lekker. maar ik heb wat dat betreft een kliko kind die echt werkelijk alles lust. zeker zure dingen zoals dus yoghurt, kiwi, sinaasappelsap etc
Wij geven magere kwark (dit is makkelijker te voeren omdat het wat dikker is) bij het avondeten (vonden wij ook logischer ) en melk bij het broodje. Ik deed er in het begin een heel klein beetje diksap doorheen, (hier zit geen toegevoegde suiker in). Uiteindelijk deed ik er steeds een beetje minder in en hij vind het nu puur ook heerlijk! Hopelijk heb je er wat aan... Succes!
Je kunt beter milde yoghurt of biogarde roer proberen, dat is niet zo zuur en ook naturel. Ging er hier vanaf dag 1 met smaak in.
scheutje ranja doet wonderen. Wij hebben in het begin vanillejoghurt gegeven omdat ze absoluut geen joghurt wilde. Nu doen we wat ranja door de joghurt.
Wij geven ook bij het brood 100cc voeding i.p.v. melk en bij de groentehap krijgt ze joghurt. Ik vind de combinatie ook een beetje raar, brood en joghurt.
Vind het ook een beetje raar yoghurt na brood? Waarom moet dat? Wij deden ook altijd opvolgmelk, peutergroeimelk en later gewone melk na het brood.....Als je het echt wilt zou ik eens biogarde roer proberen, dat viel hier heel erg in de smaak, is minder zuur, is zachter van smaak. Of kwark, volle kwark.
Bedankt voor alle reacties! Hebben we zeker wat aan. Tja, yoghurt na brood is misschien ook rare combi, maar als we het na het avondeten doen, zit ze al vol van avondeten. En een 2 uur later krijgt ze al papfles voor de nacht. Dan doe ik het liever 's middags om 1x opvolgmelk te vervangen.
Is het niet uiteindelijk de bedoeling dat juist de laatste fles eraf gaat? Wij geven gewoon halvolle melk bij zijn brood en een half uurtje na zijn avondeten een toetje en hij gaat dan een uur later naar bed. Met fles alleen drinkt hij die lang niet altijd op. Hij slaapt er niet minder lang door. Hoeveel flessen krijgt ze trouwens ? want met 3 flessen krijgt ze volgens mij echt niet teveel vitamines binnen hoor. Geloof dat ze nog zeker 500 tot 600 ml melk mogen drinken.... Groetjes Lysanne
Waarom niet gewoon melk? Ik heb ook geen zin meer in yoghurt als ik net een boterham heb gegeven. Volgens mij is het ook juist de bedoeling dat die fles eraf gaat en niet hoeft te worden vervangen door een melkproduct.