Ben ik nou de enige die het vervelend vind dat mijn kind overal wat te eten aangeboden krijgt? Laatst bij de Plus supermarkt zelfs een dubbelpakje met twee koeken erin van de grootte van een liga milkbreak. En bij de friettent wilden ze hem een lolly geven (hij was 17 maanden). Maar goed dat was wel heel overdreven, normaal gesproken gaat het om een kaakje of een spekje ofzo. Ik vind het heel lief dat het aangeboden wordt, zo lang ik de mogelijkheid krijg om te weigeren. Vandaag stak het kassameisje het koekje richting mijn zoontje en vroeg tegelijkertijd aan mij "Mag hij zo'n koekje?". Ik hoef je niet te vertellen dat mijn zoontje beide armpjes al zo ver mogelijk uitstrekte om het koekje te pakken te krijgen . Hij heeft het koekje gekregen hoor, het is geen vergif en ik gun het hem heus wel, ik vind het alleen zo vervelend dat ik niet de kans kreeg om te weigeren. Ik heb echt een enorme hekel aan kinderen die door de supermarkt rennen, van het "WORSTJE!!" naar het "Kaasje!! Mama, KAASJE!!" en dan via de kassa "SPEKJE! SPEKJE!" naar buiten. Dat wil ik bij mijn eigen zoontje voorkomen. Hij krijgt genoeg lekkers buiten de winkels!
Mijn zoontje wordt ook flink verwend in veel winkels. Bij de groenteboer krijgt hij een mandarijntje en bij de kaasboer een plakje kaas, ze vragen het eigenlijk altijd eerst aan mij. Bij de Jumbo krijgt hij wel eens een ballon, hartstikke leuk natuurlijk. Laatst kreeg hij in de stripboekenwinkel zelfs een mooie marsipulami-sleutelhanger! Maar soms is het wel wat ongepast, zoals toen hij nog maar 8 maanden oud was en een ' Werthers Echte' kreeg. Die stop ik dan in m'n zak, die krijgt mijn zoontje echt niet, hij kan er wel in stikken! En ook toen hij nog veel kleiner was wel eens een lolly. Hij weet niet eens wat dat is, dus die mag hij ook niet opeten. Ik heb ook liever dat ze het eerst aan mij vragen, zeker met etenswaren.
Ach ja hier ook wel hoor. Vind het niet zo erg. Moet zeggen dat ze het ook wel aan ons vragen 9 van de 10 keer. Anders is het idd ook wel vervelend. Zo sneu nee te moeten zeggen als ze het al aan je kindje hebben laten zien. Hier bij Etos bijna standaard een snoepje, Emma weet dat ook al. Vind het dan prima dat ze er eentje pakt. In de supermarkt een plakje kaas soms. Als het niet te vaak is vind ik het prima.
Weet precies wat je bedoelt. Gelukkig wordt het wel vaak eerst aan mij gevraagd zonder dat mijn mannetje het worstje/broodje/vispatatje al ziet, maar het wil wel eens voorkomen dat dat niet gebeurt idd. Dan kan ik ze wel ......laat ik dat maar niet zeggen hahaha. Ik wil graag zelf de keus hebben en op tijd nee kunnen zeggen. Zo kreeg hij laats een plakje cake in zijn handen, zonder dat t mij gevraagd werd. Ik heb het meteen uit zijn handen gehaald en maar verwisseld met een mini bolletje. gelukkig liet hij dat wel toe. Ik heb toen maar op een leuke manier gezegd dat ik me kind graag op tijd in bed wil hebben zonder al die suikers en wel laten blijken dat dat echt niet kan. Hij heeft nu een periode dat hij de worst niet meer aanneemt van de slager (wel eerst gevraagd aan mij) Hij kijkt mij eerst aan zo van mag t? maar dan nog pakt ie t niet. Hij schud zijn hoofd en loopt meestal weg. Ben daar toch wel blij mee, hoop dat ie dat nog lang volhoudt. maar ik begrijp je volkomen, vind dat ze t gewoon eerst aan de moeders (en vaders) moeten vragen, zonder dat dat de kids t zien. Wij bepalen toch wat ze wel en niet mogen.
Een ballon enzo vind ik dan wel heel leuk! En mijn zoontje ook. Maar qua eten is het inderdaad wel heel fijn als het even gevraagd wordt. Ik lees al dat er meer dingen aangeboden worden die gewoon echt niet kunnen bij zo'n kleintje (Werthers Echte, serieus..). Hij zou er inderdaad maar in stikken. Ik denk dat die mensen gewoon niet beter weten. Dat ze zelf geen kleine kinderen hebben (gehad). Mijn zoontje mag echt weleens wat hoor. Ik ben geen mama die haar kinderen alles wat lekker is ontzegt maar ik wil gewoon niet dat hij eraan gewend raakt om in de winkels wat te krijgen.
Snoepjes krijgt ze zoiezo niet en lust ze (nog) niet, maar meestal wordt het wel gevraagd. Bij de bakker krijgt ze vaak een broodje en als we daarna in de supermarkt lopen dan vragen ze vaak ook mag ze een worstje, nee ze heeft al een broodje Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt in een winkel dat iets wordt gegeven zonder te vragen.
Ja ik vind het ook vervelend. De klapper was een chocoladebol die hij aangeboden kreeg bij de kassa van de Jumbo Het gaat me niet eens om de zoetigheid maar idd de 'hebberigheid' die je creeert. Al heeft hij bij die Jumbo toen wel een appeltje gekregen in plaats van die bol, dat dan weer wel..
ja bij de jumbo vragen ze me elke keer of hij een appeltje mag (16 maanden) Als ik zeg dat het niet mag zeggen ze: oh ja zeker nog net te klein he? Als ik dan antwoord dat hij allergisch is voor fruit en het daarom niet mag hebben omdat hij anders heel ziek wordt weten ze niet hoe ze moeten reageren. haha. bijna sneu voor ze. Vind het vervelender nog dat familie hem altijd iets wil geven en dat mensen beledigd zijn als het niet mag. Hij is zo;n beetje allergisch voor alles dat ze hem willen geven. Inmiddels weten ze dat hij al het eten via ons krijgt en niemand anders
Ow hier ook, voor zijn eerste verjaardag vroege ze in de super al of hij een snoepje mocht. Gelukkig vragen ze het over het algemeen wel altijd aan mij. Vind het ook wel appart dat ze het blijven vragen terwijl ik altijd nee zeg en ze me wel kennen. Maar goed. Kaasje oid vind ik niet zo'n punt maar ik kom bijna nooit bij de kaasboer, slager, bakker.Haha. Ik vind het alleen wel appart dat ze tegenwoordig overal kinderen iets willen geven. Toen ik klein was kregen we een worstje bij de slager maar echt geen spek, lolly's bladiebla bij de supermarkt!
Dan heeft ze gelijk brood met beleg . Enne, een chocoladebol?? Die krijg ik zelf al bijna nooit van mezelf! Ik zou heel ongelovig gekeken hebben denk ik..
Haha ja ik snap wel wat je bedoeld! Vind het soms ook wel to much vooral in de AH waar ze bij elke afdeling wel wat krijgt aangeboden. Vaak zeg ik gewoon nee dankje, als ze het nog niet voor haar neus hebben gehouden. Wat ik nu dus wel vervelend vind, dat ze nu als ze een keer aan de kassa geen koekje aangeboden krijgt, gaat vragen "mama, koekie? koekie?" De kassajuffrouw geeft haar dan natuurlijk bliksem snel een koekje, en dan krijg ik niet de kans om te zeggen dat ze geen koekje hoort te krijgen nu omdat ze er om vraagt. Achteraf zeg ik dan tegen haar dat ze nu wel een koekje heeft gekregen, maar dat ze niet weer erom moet gaan vragen omdat dat niet zo hoort. Maarja, ze is nog maar 2, dus de volgende keer deed ze het gewoon weer. Toen kon ik gelukkig al sneller reageren en tegen de kassiere zeggen dat ze nu geen koekje hoeft.
dit wordt vaak goedbedoeld aangeboden, meestal (hier dan) door jonge meiden die zelf geen kindjes hebben en heus er niet bij nadenken of t nu zo pedagogisch en biologisch verantwoord is wat ze doen. ik maak er vaak geen punt van, een spekkie bij de kassa betekent geen zoetigheid thuis, en ik kan ook altijd nog nee dank je zeggen.
Is toch handig kun je volgende keer het worstje op het broodje doen en je kind heeft weer gegeten. haha nee hoor grapje. Hier in het centrum valt het eigelijk wel mee met wat ze krijgen. Maar nu kom ik ook eigelijk nooit bij de kaasboer of bakker. Ik ben meer van alles bij de supermarkt en bij onze Jumbo nog nooit niks aangeboden gekregen. Dus dat maakt het voor mij al makkelijker om ja te zeggen als hij eeen keer wat krijgt als het niet te gek is wat hij krijgt natuurlijk.
Ik denk dat de chocoladebollen aan de datum waren ofzo Ze hebben hier bij de Jumbo altijd kinderappeltjes bij de kassa en dat vind ik dan wel weer erg leuk (hij is dol op appeltjes)
ik werk zelf in een bloemenzaak op de markt. Wij geven altijd een bloem aan alle kinderen. Reden; dan blijven ze van de rest af, ze zijn rustig zodat moeders kan winkelen. Heb aantal keer aan de kaas boer / bakker etc gevraagd Waarom hun dat deden. En was dezelfde reden. Maar dannog moeten ze 't eerst aan mij vragen. Fruit kaas etc vind ik niet zo erg. En krijgt ze bijna altijd. Snoep nog niet.
Bij de bakker vragen ze vraag of hij een broodje mag; vind ik prima. Wat ik laatst had. Was bij de stomerij. Kwam er een klant binnen (meisje van in de 20) met een M&Mzak. Houdt ze zo het zakje voor de neus van mijn zoontje en zegt ze: "Mag hij ook?" Heb maar vriendelijk bedankt en gelukkig wist mijn zoontje niet wat het was.
Hier vragen ze het gelukkig niet vaak, heel soms vragen ze of ze een snoepje mag en dan zeg ik "Nee, liever niet, dat suiker kan ik nu nog nee tegen zeggen en straks is dat voorbij" maar wel op verjaardagen oid "aaaah, mag ze geen stukje taart?" Nee daar is ze allergisch voor. Of nog gekker; wij hebben opa en oma's geleerd dat ze dochter alleen volkoren biscuitjes aan mogen bieden. Dus zei ik gisteren "Ze heeft speculaasje gegeten, kon ze niet zo goed tegen, ze had direct diaree" Ohh mag ze speculaas dan? Dus ik zei al meteen "Nee ze mag alleen maar snoepen wat ML en ik haar geven, voor de rest mag ze geen snoep waarvan mensen zelf bedenken dat is vast wel lekker."
Bij Jumbo soms een ballon. Bij Bakker Bart bijna iedere week een krentenbolletje. Verder eigenlijk niet. Echte snoep(haribo-spul etc) lust ze niet.