Jongens of meisjes sterker bij de geboorte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LLooijschelder, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zijn jongens of meisjes sterker bij de geboorte?
    M'n als ze bijv te vroeg geboren worden.

2. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Meisjes.
    (zei de gynaecoloog)
    Zijn over het algemeen meer vechtertjes.

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja ik hoor altijd meisjes maar tegenwoordig zulke goede technieken dat ze zoveel kunnen dat het vaak zo goed gaat...

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

5. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ja meisjes zijn echte vechtertjes! heb het regelmatig gehoord toen mijn zoontje op de neo lag...:D (gelukkig toen het weer beter ging met hem haha)

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    altijd gehoord dat gyns liever premature meisjes dan jongens hebben omdat ze sterker zijn.
    Vind zelf ook dat mijn meisje sterker was bij haar geboorte dan mijn zoontje(dochtertje had betere zuigreflex, zag niet geel, heeft geen reflux of baby-astma gehad)

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Meisjes, mijn dochter is 1 van de sterke dametjes :)

8. Jel

Jel Niet meer actief

Ik roep dit soort dingen niet meer. Ons meisje is overleden. :( Maar dan wel in de buik al en doordat er wat mis was met de placenta).

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ik zie hoe mannen altijd snel piepen als ze iets hebben, MOET het ook wel zo zijn dat meisjes sterker zijn :D 't Is niet voor niets dat wij vrouwen bevallen en dat mannen dat stukje niet doen.... ;)

Maar ik hoor idd ook altijd meisjes, dat die meer vechten voor hun leven en jongetjes toch sneller op schijnen te geven.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En toch was mijn mannetje mega sterk!

Geen zuurstof nodig gehad geen suiker niets was met 3 dagen de couveuse al uit.
    En dat terwijl hij met 35 weken geboren was en ook nog een dysmatuur :D

Eerlijk gezegd geloof ik niet zo in jongetjes of meisjes.
    Ligt maar net aan de sterkte van het lichaampje hersens en andere orgaantjes.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik hoor ook altijd meisjes. En natuurlijk zijn er altijd meisjes, die het verdrietig genoeg niet halen en jongetjes die het gelukkig wél halen. Het zijn ook maar een soort van percentages... en uitzonderingen bevestigen ook áltijd weer de regel.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mij hebben ze ook altijd gezegd dat meisjes sterker zijn. Mijn dochtertje was prematuur en mijn nichtje ook, maar mijn andere nichtje is dan weer overleden vanwege prematuriteit, dus het sterke geslacht zijn geeft ook weer geen garanties....

Maar over het algemeen zijn meisjes schijnbaar wat meer 'vechtertjes', zeiden de neonatologen.

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Meisjes! :D:D

Mijn moppie is al SuperGirl genoemd door de artsen! :cool:

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

bewijzen de statistieken dat we al stronteigenwijs zijn bij onze geboorte (het vrouwelijk geslacht) LOL!

Nee je hebt altijd uitzonderingen maar in het algemeen zie je dat meisjes eerder halen, vaak als ze achteraf gaan testen en je hebt bv een vanishing twin of een tweeling die het niet haalt dat dat vaak een jongetje bleek.

Ach ik heb geen statistieken nodig om te zien dat wij sterker zijn als mannen, dat zie ik elke dag :p

En ik stuur graag wat kracht op aan alle kindertjes die het nodig mochten hebben, zou mooi zijn als dat kon he?

Maar kracht zegt helaas niet alles, het ligt ook aan de rest van de omstandigheden, en zoveel procent geluk, helaas kunnen we er niets aan doen..

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'baby en dreumes'

16. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    meisjes doen het over het algemeen beter dan de jongetjes...

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het gaat natuurlijk om groepen kinderen. Dus vergelijk een groep prematuur geboren jongens en een groep meisjes, zeg ieder van 100 kindjes. Dan zijn meisjes als groep wat sterker. Maar je hebt ook heel sterke jongens en helaas ook meisjes die het niet halen, dus het zegt niets over een individueel kindje. Allerlei andere omstandigheden (prematuur/dysmatuur/met hoeveel weken, etc.) zijn denk ik veel belangrijker.

18. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Meisjes, toen ik geboren ben bijna 30 jaar geleden met 27 weken werd er gezegd dat meisjes meer vechtertjes zijn als jongens. De artsen hadden gezegd als mijn broertje er had gelegen had hij het niet gehaald. Ik was ook een vechtertjeen dat voor 30 jaar geleden.Ik heb nog een hartstilstand gehad. Dus meisjes.

19. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

vaak zijn het de meisjes,ik ben zo'n meisje,geboren met een gewicht van bijna 4 pond en was 43 a 44 cm.
    heb wel dik 2 maanden in de couveusse gelegen,maar ja dat was eind 1978 ;)
    Ik heb het volgens mijn moeder ook niet makkelijk gehad,maar ben er toch goed uitgekomen.

20. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Meisjes....
    Er ging een zucht van verlichting door de verloskamer toen we vertelden met 25.2 gebroken vliezen, dat we een meisje verwachten!

Deel Deze Pagina