mag hij me ontslaan?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door knor1981, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik weet niet op mijn vraag hier op de goede plaats staat als dat niet zo is mijn excuses hiervoor.

Ik werk al zeven jaar bij dezelfde werkgever, altijd 38 uur gewerkt maar omdat het niet goed ging met de winkel is ons gevraagd uren in te leveren zodat ik vanaf april er nog 30 werk. Het is een klein bedrijf met drie medewerkers, mijn baas zelf en zijn ouders achter de schermen (dae zijn rond de 70).
    Het is een dierenspeciaalzaak en de drukste werkdag is de zaterdag.

Nou wil ik na mijn verlof de zaterdag ne niet meer werken. Ten eerste is er geen opvang en ten tweede wil ik gewoon het weekend voor de kinderen hebben.
    Nu heeft mijn baas door laten schemeren dat als ik geen zaterdagen meer kan werken hij mij misschien wel niet meer kan gebruiken. Kan en mag hij mij om die reden ontslaan na mijn verlof?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Knor1981,

Je vraagt of je werkgever je mag ontslaan omdat je op zaterdagen niet meer wilt werken.

Je vraag staat hier inderdaad niet op de juiste plaats. Voor vragen over ontslag en de rechtmatigheid daarvan kan je contact opnemen met je vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket.

Algemene informatie over ontslag vind je hier op werk.nl.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina