hoe jaaropgave krijgen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door laatbloeier, 1 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    Beste uwv,
    Het bedrijf waar ik werkte is failliet verklaard en het uwv heeft toen de loonlasten op zich genomen met terugwerkende kracht vanaf juli (jul,aug,sept,en half okt)

Nu beweert mijn oude baas dat ik voor de jaaropgave van het hele jaar bij jullie moet zijn (het bedrijf is begin september failliet verklaard en we zijn half oktober ontslagen door de curator.)
    Klopt dit?(ik vermoed van niet omdat ik al een maand stelselmatig aan het lijntje gehouden word en nu dit antwoord krijg)

En zo nee hoe kom ik dan aan deze gegevens?

Alvast bedankt voor uw antwoord,
    Laatbloeier

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Laatbloeier,

Je krijgt van UWV een jaaropgaaf over 2014. Deze bevat echter alleen de betalingen die je van UWV hebt gehad. Dus je achterstallig loon en je loon over de opzegtermijn (en eventueel vakantiedagen en vakantieuren). De jaaropgaves worden in januari en februari gemaakt, en staan uiterlijk 1 maart 2015 op Mijn UWV. Heb je na de faillissementsuitkering een WW-uitkering gehad? Dan krijg je daarvan een aparte jaaropgaaf. Ook deze vind je uiterlijk 1 maart op Mijn UWV.

De opgaaf van je inkomsten en afdrachten over de periode voor de faillissementsuitkering krijg je niet van UWV. UWV heeft in die periode immers geen premies voor je afgedragen. Voor deze jaaropgaaf kun je het beste contact opnemen met de curator van het failliete bedrijf. De naam en contactgegevens van de curator vind je op de website van de Rechtbank. (Kies voor de optie ‘Rechtspersoon / handelsnaam’ en vul in het zoekveld de naam van het failliete bedrijf in.)

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    Hoi Robert,
    Bedankt voor je snelle reactie.
    Ik dacht al dat het wel via de curator moest!
    Ik ga die zo even bellen.

Nogmaals bedankt,
    Laatbloeier

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Succes!

Deel Deze Pagina