Zo hongerig....

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by aukje86, Feb 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Hallo,

Mijn zoontje van bijna 4 maanden is een hongerige baby. Hij krijgt flesvoeding. We mengen nutrilon standaard met nutrilon forte. Eerst altijd 150 ml water, met 5 schepjes standaard en 1 forte. Anderhalve week geleden is hij even goed ziek geweest, diaree, minder drinken. Daar voor sliep hij altijd goed en had hij genoeg aan zijn fles. Sinds hij weer beter is, is hij zo ontevreden. Ik dacht eerst dat hij een inhaal slag aan het maken was, maar daar zou hij nu al wel klaar mee moeten zijn lijkt mij. We hebben zijn fles aan aangepast naar drie om drie, maar dan is hij nog ontevreden en wil hij na drie uur al weer een fles. 'S nachts houdt hij het ook opeens niet meer vol. Hij drinkt nu 5 flessen met 200ml helemaal leeg en wil nog meer. Op het consultatie bureau zei de wijkverpleegkundige dat we hem wanneer hij 4 maanden is, nog geen bijvoeding mogen gaan geven en ook geen rijstebloem bij zijn laatste fles om dat hij die al volledig forte krijgt.... Maar intussen zitten wij met een ontevreden baby die niet meer goed door slaapt en wij maar tijd rekken 's nachts omdat hij anders weer te veel drinkt.....
    Weet nu niet meer zo goed wat ik moet doen. Als je de flessen ophogen naar 210/7 drinkt hij met 5 flessen veel te veel. En hij wil nu toch echt weer die nacht voeding (hoewel hij die eerst dus heel vaak liet vallen), mag je rijstebloem wel mengen met nutilon forte of is dat dan te veel voeding? Zullen we hem straks wel gewoon wat groente geven (zus van mijn vriend heeft wel een kleine allergie). Ik neem het denk ik ook gewoon niet zo makkelijk aan van de wijkverpleegkundige, er zit elke keer een ander en ze hebben allemaal een andere mening. Heel vervelend.... Hopelijk kan jij me een advies geven... Oh m'n zoontje is dus bijna 4 maanden, bijna 7 kilo en 66 cm lang, echt een grote beer dus!

Groet Aukje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Aukje,

Je kindje krijgt met de Forte niet meer voedingsstoffen binnen en mag in principe vanaf 4 maanden ook rijstebloem. Als kindjes een standaard voeding krijgen dan kan het geen kwaad om vanaf 4 maanden te beginnen met bijvoeding hoor.
    Groeten eveline

3. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Dankjewel voor je reactie. Even voor mijn eigen duidelijkheid hoor... :). Ik kan de rijstebloem dus ook gewoon mengen met forte? Met een standaard voeding bedoel je toch gewoon melk? :)

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Aukje,

Klopt allebei hoor.

Groetjes Eveline

Share This Page