Hai dames, Wij willen vanaf 4 maanden gaan bijvoeden. Groente heb ik gelezen dat je het beste met bloemkool of worteltjes kunt beginnen.. Maar met wat voor soort fruit begonnen jullie? Banaan zal ze wel lekker vinden.. maar raken ze daar niet van verstopt??
Best eerst laten wennen aan groenten (een paar weken bedoel ik dan) voor je ook met fruit start. Groente: pompoen, courgette, wortel (al kreeg mijn dochter daar verstopping van), bloemkool. Fruit: peer en meloen. Banaan kan verstoppen, en appel is soms te zurig.
Dat is waar! Peer en meloen is wel een goed idee. Die kan je ook goed tot een prakje krijgen. Op welk tijdstip gaf jij dan de groenten?? Wel gewoon in de ochtend of rond 17/18u?
Groenten altijd rond 11 à 12u. Sowieso handig om vroeger op de dag te starten. Als je kindje dan reageert, zit je niet 's nachts op met een krijsende baby.
Hmmm... Ik ben hier inderdaad ook met groenten gestart. Ik geef dat juist om 16.30 uur. Makkelijker straks ook in verband met de overgang naar normaal avondeten. Ik heb eerst een paar weken groente gegeven en daarna ben ik fruit gaan geven. 's Ochtends rond 09.30 uur krijgt Finley zijn fruithap. Binnenkort krijgt hij rond 11.30 uur een boterham. Daarna middagslaapje. Rond 16.30 uur zijn groentehap. Qua fruit: peer, banaan etc. (Hier had Finley geen last van de banaan. Maar ik geef ook nog borstvoeding erbij en borstvoeding werkt ook laxerend dus....) Qua groente: broccoli, worteltjes, bloemkool, bruine boontjes met appel.
Eerst rustig aan paar weekjes groente, tot ze daar aan gewend is, dat fruit komt wel. Voor ideetjes, hier een duidelijk overzicht: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden
Hier ook begonnen met wortels en daarna banaan. Hier flinke diarree toen we begonnen met bijvoeding (zoals de meeste baby's) dus banaan kan makkelijk!