Wratten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Druif2008, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik lees net een post van iemand die de vraag stelde of het normaal was dat ze wratjes kreeg. Imke gaf aan dat dit geen zwangerschapskwaaltje is en adviseerde eventueel naar de huisarts te gaan.
    Ik heb sinds mijn zwangerschap behoorlijk last van wratten en wratjes. Ik maakte me er geen zorgen om, omdat ik dacht dat het gewoon met de veranderde hormoonhuishouding te maken heeft. Door de reactie van Imke twijfel ik nu.
    Ik ben dus sowieso al een beetje gevoelig voor wratten maar sinds ik zwanger heb ik hier en daar op mijn huid wratten, die soms ook wat pijnlijk zijn en onder mijn borsten heb ik een hele rij miniscule wratjes die je niet goed kunt zien, maar wel kan voelen.
    Ik las dat ik de grote wratten niet zelf weg kan vriezen met wartner. Zal ik niet wachten tot na mijn zwangerschap maw moet ik mij zorgen maken?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

wratten worden veroorzaakt door een virus dat je bij je kunt dragen. Als je dat virus latent bij je draagt (dat wil zeggen dat je er geen last van hebt, maar het is er wel) en je weerstand is laag, dan komen de wratten weer op. Door de zwangerschap is de weerstand laag en kun je dus weer extra wratten krijgen. De wratten komen dus niet door de zwangerschap, maar door het virus dat door de lage weerstand weer aan kan wakkeren. Bij veel last naar je huisarts, behandelen met stikstof kan geen kwaad, en advies voor andere behandelingen kun je bij hem of haar krijgen.

Mirjam

Deel Deze Pagina