dat vind ik lief!! ik vind het zo schattig als opa`s met hun kleindochters fietsen, mijn schoonouders hadden dat soort dingen ook niet moeten flikken. hier schoonouders die vonden wat ze aan hun dochter gaven moesten wiij ook hebben, liefst exact zelfde of in iedergeval zelfde prijs, ook autostoeltje, nou mooi niet ik koop en kies wat ik goed en mooi vind.
Zijn je schoonouders wel volwassen? Wat een kansloze actie zeg, triest. Is zo'n goedkoop stoeltje wel veilig trouwens, is het goedgekeurd?
Bah wat kinderachtig! Zouden zo mijn schoonouders kunnen zijn.. Heb trouwens ons fietsstoeltje (achterop) voor 12,50 gekocht op mp. Goed speuren en je vind wel iets betaalbaars .
Och meid, wat heb jij het ongelofelijk NIET getroffen met je schoonouders! Fijn dat je man nu wel inziet dat dit (wederom) een hele rare actie is! Laat niet over je hen lopen hoor meid, dit is echt geen normale gang van zaken!
Ik vind dat je alle recht hebt om boos te zijn. Zou er sowieso ook niet blij mee zijn als mijn (schoon)ouders eerder met mijn kindje gaan fietsen dan ikzelf. Ik heb voor mijn (4e) stoeltje voorop (heb 2 fietsen waarvan 2x gejat met stoeltje erop) voor 5 euro bij een 2e hands winkel gekocht en is gewoon een prima bobike stoeltje.
Dit gebeuren doet mij meer dan dat ik dacht. De zoveelste keer dat mijn vertrouwen is geschaad. Ik huil nu, omdat ik zo met de rug tegen de muur staat. Als enige oplossing zie ik om alles achter mij te laten. Laat schoonmoeder haar zoon maar weer terugkrijgen. Laat mij maar gaan. Ik red me wel. Waarom, kan het toch nooit normaal. En moeten mijn/ons leven toch zo bepalen. Ik voel me niet meer veilig in mijn eigen huis, bang dat ze onaangekondigd binnen komen stappen omdat dit in hun ogen normaal is. Hier heb ik wat van gezegd, maar ik ben wel de gebeten hond. Ik weet het het is misschien een makkelijke manier om hun de rug toe te keren en EINDELIJK te kiezen voor mezelf. Het liefst zou ik nu de auto inladen en dochterlief meenemen. Ik voel me zo verdrietig. Ik wil rust, zo graag rust. Sorry voor mijn warrige verhaal.
Sorry hoor maar ik vind eigenlijk dat je om die actie niet kwaad kunt zijn. Als jij hebt aangegeven het te duur te vinden, kunnen zij het moeilijk niet nemen omdat jij wel eens van gedachte zou kunnen veranderen. En als zij het wisten, dachten ze misschien dat je wel weer van gedachte zou veranderen. De opmerking is wel wat kinderachtig, maar aan de andere kant vinden zij het misschien van jou wel kinderachtig dat je zo moeilijk deed over iets wat 16 euro kost.
Hé jakkies, wat een lage mensen zijn dat.. bah.. ik zou ze voor 'straf' niet met je kleintje laten fietsen. Jammer dan voor het stoeltje dat ze gekocht hebben, dat ze er zelf veel plezier van mogen hebben. En over dat onaangekondig zomaar binnenwandelen, dat ken ik... nou kende ik moet ik zeggen. Zit in dezelfde situatie als jou wat schoonouders betreft en ik doe nu gewoon alles op slot.. ook de poort want de voordeur daar hebben ze nooit van gehoord. En voor moet ik zelfs de vitrage dichthouden anders gaan ze voor de ramen staan kijken wat ik aan het doen ben.. Voor je eigen opkomen en gewoon alle moed verzamelen.. lukt wel als je je boos genoeg maakt en ze de waarheid vertellen!! Zulke mensen zijn hardnekkig!! En jij hebt er last van. Nou Succes ermee...
Tja ik vind het ook niet zo erg als de rest hier. Dan zeg je toch gewoon dat je het niet zo leuk en netjes vindt? Waar mensen al wel niet een drama over kunnen maken. En waarom zou je in hemelsnaam 'vluchten' met je dochter en je man dus in de steek laten? Omdat je z'n ouders niet leuk vind? Kom op zeg, wees een meid. Er zijn echt veel ergere problemen en mensen die veel dieper in de ellende zitten! Natuurlijk is het niet leuk dat je schoonouders (in mijn ogen) een beetje over je heen lopen, maar laat dit dan ook niet gebeuren. Zeg eerlijk wat je van hun acties vindt en hoe je over hen denkt momenteel. Kom op zeg.
Ik vind dat je je ontzettend aanstelt eigelijk. Komop zeg je bent een volwassen vrouw, en een moeder! Je kunt toch zelf ook knokken voor wat je wilt ipv gelijk met de staart tussen de benen afdruipen?? En trouwens als je ze niet in huis wilt... Koop je een slot voor aan de binnenkant van de poort of je doet lekker de klippen op de deur. Dan kunnen ze eens naar binnen!
Ik dacht al dat ik de enige was die dit niet zo'n ramp zou vinden. En dingen zoals ik zou ze straffen door te zeggen dat ze niet meer met hun kleinkind mogen fietsen, is dan niet kinderachtig???? En inderdaad jij geeft aan dat je 16 euro voor een stoeltje teveel vind, dan zou ik persoonlijk er ook vanuit gaan dat je het niet zou willen en het mogelijk zelfs ook kopen als ik het nodig zou hebben. Maar goed ik ken natuurlijk niet de hele situatie, zo te lezen aan je laatste bericht gebeurd er wel meer.... Maar om dan te vluchten lijkt me geen goed plan, dat is weglopen voor de situatie en je lost er niks mee op. Dit is geen aanval XXX
Je lijkt jezelf hierin aardig te verliezen. Een zeer goed en helder gesprek tussen jullie twee kan al een hoop doen en dan samen duidelijk zijn naar zijn ouders. Het stoeltje lijkt me goedkoop, maar de opmerking en hun fietsactie vind ik erg vragen om :xneigingen. Vooral als je in hun bijzijn aan je man heb laten weten alsnog het stoeltje te willen. Succes!
Het is mijn/onze eigen schuld geweest dat wij het stoeltje de volgende dag niet zijn gaan halen. Pech. Maar hun gedrag, doen en laten vind ik wederom niet kunnen. Er is inderdaad helaas veel meer hieraan vooraf gegaan. Maar dit akkefietje is voor mij de druppel. Ik ben er gewoon klaar mee. Ik zal inderdaad degene moeten zijn die op hun gedrag zal moeten aanspreken. Maar ze zijn verbaal sterker en de schuld leggen ze nooit bij zich zelf neer, dus dan is het moeilijk om iets duidelijk te maken.
Ik heb hier met manlief vele woordenwisselingen over al deze acties gehad. Aan de ene kant vind hij dat ik mezelf niet moet aantrekken en los moet laten aan de andere kant vind hij dit ook niet kunnen maar doet hier voor de rest niets mee. Ik ben van plan om een brief naar mijn schoonouders te schrijven dan kan ik mezelf duidelijker verwoorden.
Meid ik snap je gevoel heel goed.. heb zelf ook een schoonloeder... iedereen roept.. ach wat doet ze veel voorj ullie.. wat fijn he dat ze altijd helpt.. NOU ECHT NIET..ik vind t een RAMP.. heb t ook al zoooo vaak gezegd, dat ik het niet waardeer op deze manier, maar dat hoort ze gewoon niet.. mijn schoonmoeder is gewoon oostindisch doof en hoort alleen wat ze wil horen.. verder echt niet.. ze luistert ook niet.. kan praten als brugman.. t enige dat helpt is schelden, vloeken en tieren, maar daartoe wil ik me niet verlagen..al denk ik wel dat t een keer gaat gebeuren.. niets dat k doe als huisvrouw, moeder is goed genoeg in haar ogen.. Kinderachtig is ze niet, maar alles moet gewoon zoals zij het wil.. Manlief steunt me wel hoor, maar vind dat ik t naast me neer moet leggen.. doe ik op veel momenten ook wel.. kanhaar toch niet veranderen en me er over opwinden is verspilde energie.. maar ik heb wel een keer tegen hubbie gezegd dat als ik dit van te voren had geweten (voor ons trouwen was het nog niet zo erg) was ik nooit met m getrouwd...en eerlijk.. ze doet veel voor ons hoor, oppassen en doet dan ook veel in huis (hoeft niet, wil ik zelfs liever niet) maar dan wel op haar manier...en ook al zeg ik dat ik dat zo niet wil dat helpt niets... nou ja.. ik kan nog wel ff doorgaan... Ik heb 1 x een brief geschreven en die is hubbie gaan brengen. Ik ging bewust niet mee omdat ik zeker wist dat ik echt uit mijn dak zou gaan.. ik heb er duidelijk in gezet waar ik mee zat, hoe ik mij voelde, dat t moest veranderen en dat ze als ze dat niet deed niet meer welkom was in mijn huis.. Ze snapte nniet waar het vndaan kwam, wat ze verkeerd deed..bla bla bla.. maar ze heeft zich een tijd op de vlakte gehouden en deed alles in overleg.. helaas zijn we nu weer terug bij af.. dus binnenkort barst de bom.. Dan komt het punt dat manlief moet kiezen.. zijn moeder of ik.... En dat hier dames zijn die zegggen/vinden dat je je aanstelt snap ik enigszins wel, maar die zitten kennelijk niet in hetzelfde schuitje.. als je verbaal niet zo sterk in je schoenen staat en dit soort mensen tegenover je hebt delf je al snel het onderspit.. hier tegenop boksen is soms echt onmogelijk... Dan lijkt vluchten soms de enige optie.. Hier heb ik dat nooit overwogen.. maar contactbreuk zeker wel. en dat is niet niks.. er zou ook voor ons zelf nogal wat veranderen, maar het zou ook heel veel rust geven.. iig voor mij.. Succes meid.. maar laat je niet kisten.. je bent getrouwd met je man.. nietmet je schoonouders.. Laat hem zien dat je zo niet verder wil en kunt en schrijf desnoods je schoonouders een brief...