Mag ik boos zijn ? (actie schoonouders)

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanuk, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is niet ziek hoor. En als deze gedachte er voor zorgt dat jij weer even door kan, dan hoef je je er al helemaal niet voor te schamen!

Mijn schoonmoeder is echt een lief mens, maar ik zou gek worden als ze hier zou wonen! Heb ik nu al als ik d'r te lang aan de telefoon heb. Man, wat een ouwehoer. :) En mijn eigen moeder al helemaal niet! Dat heb ik al lang genoeg gehad (maar dan andersom) en ik was ZO blij om uit huis te gaan! 4km is precies ver genoeg. ;)

In sommige culturen is het normaal om je (schoon-)ouders in huis te nemen als ze ouder worden, maar ik moet er niet aan denken!

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Pff ik ben wel heel erg bang dat als de baby er zo is, zij nog meer effect zal hebben op jullie relatie.

Ik denk dat ze de baby ook heel erg gaat claimen, hebben jullie het hier al over gehad? Wie er bijvoorbeeld bij de bevalling is etc etc?

3. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik vind wel dat je boos mag zijn, zeker als ze wisten dat je dat stoeltje wilde kopen, want het is best wel lullig om het zo voor je neus weg te kapen, konden zij net zo goed toch ook naar een ander stoeltje kunnen kijken :/

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wat een moeilijke situatie zeg. Snap dat je er moe van wordt en geen zin hebt in die oeverloze discussies. Maar als ik het geweest was... Dan had ik toch echt mijn spullen gepakt en was ik gegaan.
    Je man zegt wel dat hij zijn moeder niet wil laten vallen, maar jij dan?
    Heeft hij er iets aan als jij ongelukkig bent? Jullie krijgen een kind saman. Het wordt eens tijd dat hij aan zijn eigen leven gaat beginnen en niet zo aan zijn moeder blijft hangen.

Echt, als ik jou was had ik óf zijn moeder de deur uit gezet óf naar Nl vertrokken.

5. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Waarom wordt er niet naar jou geluisterd? Het is ook jou leven en jij hebt ook recht op een gelukkig leven hoor!!! Vind het erg jammer dat je man hierin niet voor je opkopmt. Hij heeft tenslotte voor jou gekozen toen hij met je trouwde en niet voor zijn moeder. En zo heb jij ook voor hem gekozen. En idd daar krijg je sm bij. Maar ze is nu zo dominant aanwezig dat jij zelf niet eens de keuze kan maken of je haar wilt zien of niet. Lijkt me geen gezonde situatie. En ik geloof ook nooit dat jij dat zo nog 20 jaar volhoud.

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had dat echt niet gepikt meid!! Dus omdat z'n mammie alleen is, kan ze niet op zichzelf wonen? Jullie krijgen straks een kind meid!! Als je het nu al niet eens bent met elkaar, dan kun je er donder op zeggen dat straks schoonma er met je kind vandoor gaat en je man dit nog goedvindt ook!! Niet om je bang te maken, maar ik vind het een beetje ziekelijke relatie je man en z'n moeder :) Alsof jij er een beetje bij hangt!

Ik zou voor jezelf gaan opkomen en eens flink gaan dreigen bij je man. Hij kan kiezen: of jij eruit of zij! Kun je eventueel bij familie terecht hier in Nederland?

Jij moet je veilig voelen en op je gemak voelen thuis. En in JOUW eigen huis notabene :x
    Wat doet je sm eigenlijk voor dingen dan die je niet leuk vindt? En wat die kleertjes, lekker laten lullen! Ik kocht al in het eerste trimester kleertjes en heb nu een prachtige dochter hoor, dus geen ongeluk hier :D

7. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL

Nou 1 ding weet ik wel honderd procent zeker, tijdens de bevalling wil ik haar absoluut niet in mijn buurt hebben!!

8. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben echt doodongelukkig hier.:(

9. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is ook mijn leven ja maar zo voelt het niet. En ik ben absoluut niet gelukkig nee. Ja ik vind het ook erg jammer dat mijn man altijd maar de kant van zijn moeder kiest. Hij zegt altijd, ze bedoelt het goed, in plaats van dat je haar dankbaar bent, ga je zitten klagen.
    Om eerlijk te zijn wil ik haar nooit zien. En inderdaad dit situatie is niet gezond en niet normaal. Ik hou het niet eens 1 dag vol, laat staan 20 jaar...pff moet er niet aan denken.:$

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat ga je er aan doen dan? Ik was allang terug naar NL gegaan!

11. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    #131 a star, 1 jul 2010
    Laatst bewerkt: 1 jul 2010
    Het is ook zeker een ziekelijke relatie, schoonmoeder overal bij zelfs als we een avondje uit gaan met z'n tweeen. En inderdaad ik hang er maar een beetje bij. Ze bepaalt nu al dat ik mijn kindje niet iedere dag moet gaan wassen:$ En natuurlijk gaat mijn man naar haar luisteren want zij heeft ervaring met kinderen, en bij mij is het mijn eerste kind. Dat gaat nog flinke ruzies worden als het kindje er eenmaal is.

Ik kan bij mijn ouders terecht in nl.

Op mijn gemak voel ik me hier absoluut NIET. Als zij is gaan werken voel ik goed, of als ze weg is dan voel ik goed maar zodra ze thuis is ohh wil ik liever weg rennen. Bij haar voel ik echt niet op mijn gemak.

Er is te veel om op te noemen wat ze doet dat ik niet leuk vind. Het is een hele lijst maar ik zou er ff een paar opnoemen: overal mee bemoeien, alles bepalen, alles moet gaan zoals zij het wil, door haar heb ik helemaal geen prive leven. Ze neemt het altijd voor haar zoon op, alles is altijd mijn schuld. We moeten altijd bij haar zijn als ze thuis is want madam wil niet alleen zijn. Zodra ik ff weg ben, gaat ze meteen ons slaapkamer in, en gaat ze opruimen terwijl overal al netjes is, gaat ze tussen mijn was zitten, gaat ze mijn kleren, beddegoed etc ongevraagd in de was doen terwijl die gewoon schoon zijn. Gaat ze mijn spullen anders zetten.

Ze heeft iets tegen vrouwen en neemt het altijd op voor mannen. Voorbeeld ze zegt dat als mannen vreemd gaan dat dat de schuld van de vrouw is. Maar als een vrouw vreemd gaat dan is ze gewoon een slechte vrouw. Ze vind het normaal als mannen hun vrouw slaan. Mannen zijn alles en vrouwen zijn niks (volgens haar) ja en zo kan ik er nog een heleboel opnoemen.
    Ow wat haat ik haar zeg!:x

12. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben echt einde raad. Ik weet echt niet wat ik moet doen.
    Ik zit hier echt met tranen in mijn ogen:(

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn god meid, ga aub naar je familie in nederland. Klinkt makkelijk gezegd, ik weet het..maar dit is geen gezonde situatie voor jou! Je hebt een hoop stress en dat is niet goed voor jou en je kind. Wat je kind betreft..JIJ bepaalt hoe of wat en niet zij! En in dat geval mag je ook flink van je afbijten hoor!!
    En laat je man ook eens goed weten waar hij staat! HIj heeft voor een gezin gekozen, daar moet ie dan ook voor opkomen!! Ik had z'n ma allang het huis uitgetrapt waarschijnlijk :x

14. Alita

Alita Niet meer actief

en je vriend dan?!

15. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf dag 1 dat ik wist dat ik zwanger was tot vandaag heb ik door haar erg veel stress. En ik vind het kei zielig voor mijn kindje. Hopelijk heeft het niet zoveel effect op hem.

Op het begin van mijn zwangerschap was het zelfs zo erg dat toen we een keer ruzie hadden dat liep helemaal uit de hand, en ik ging meteen bloeden door zoveel strees en verdriet, en moest naar de eerste hulp zoveel effect had het op mij en mijn gezondheid, we dachten een miskraam maar gelukkig was alles goed.

16. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man zegt altijd ach ze bedoelt het goed. In plaats van dat je dankbaar bent ga je klagen.

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tja, ik kan niet voor jou bepalen wat je moet doen, maar ik weet wel dat ik m'n biezen had gepakt en als de sodemieter naar m'n ouders ging. Laat je man maar voelen wat hij moet missen als hij er zo over denkt! Straks is zij degene die jouw kind opvoedt i.p.v. jij, want "ze bedoelt het immers zo goed"... Ik vind het geen gezonde situatie, maar goed..ik snap dat het niet gemakkelijk is om die stap te nemen of uberhaupt om stappen te ondernemen. Maar die stress is echt niet goed voor jou en je kindje!! Kom voor je kindje op meis!

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even over een andere boeg gooien... Kun jij binnen 1 minuut 10 positieve dingen zeggen over je leven daar, je schoonmoeder en de relatie met je man?

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij kunnen allemaal wel zeggen dat ze voor zichzelf moet opkomen, maar zolang ze het pikt zal er niks veranderen. Als je het echt vreselijk vind moet je voor jezelf opkomen.

20. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    over mijn leven hier:
    ik ben net een paar maanden hier. Dus alles is nog nieuw voor mij.

over mijn schoonmoeder:
    ze koopt altijd dingentjes voor mij,
    ze laat mij niks in huishouden doen,
    ze doet koken,schoon maken etc.
    als ik ergens zin in heb om te eten dan gaat ze dat,
    meteen kopen of meteen klaar maken.

realtie met mijn man:
    hij is altijd erg lief voor mij en zorgzaam en we houden heel veel van elkaar,
    hij is eerlijk en trouw,
    onderling hebben we helemaal geen problemen met elkaar,
    we hebben een goede relatie samen,
    we zijn net een paar maandjes getrouwd,
    we doen vaak leuke dingen,
    we krijgen een zoontje, waar we allebei erg blij mee zijn,
    hij verrast mij vaak met een bloemetje of cadeautje .
    hij troost mij altijd wanneer ik mijn ouders mis,
    hij doet erg zijn best voor mij altijd etc...etc...

Deel Deze Pagina