Gespannen buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Onzekermeisje12, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onzekermeisje12

31 okt 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allemaal,

Ik ben nogal onzeker van mijzelf en door die hormonen lijkt het nog erger dan gewoonlijk. Hierbij dus weer een vraag met hopelijk wat antwoorden!
    Sinds vorige week heb ik het gevoel dat mijn buik onderin (ter hoogte van mijn blaas) samentrekt. Niet pijnlijk, wel voelbaar. Mijn buik onderin wordt niet keihard, maar voelt wel gespannen aan. Uiteraard de verloskundige gebeld en die is vorige week komen kijken, het hartje klopte en geen ontsluiting (ze heeft inwendig onderzoek gedaan). Ze adviseerde rust te nemen, dat doe ik ook braaf, zit thuis op de bank. Maar ook in rust voel ik af en toe mijn onderbuik samentrekken. Nog steeds niet pijnlijk, ook niet super regelmatig, maar wel meer dan 4x per uur. Als ik bijvoorbeeld een klein stukje ga wandelen voel ik ook de gespannenheid toenemen.
    Eigenlijk twee vragen:
    - moet ik wederom de vk bellen met een update?
    - zijn er andere meiden die dit herkennen en die ervaringen kunnen delen/tips hebben? Ben nu 22 weken zwanger.

Alvast bedankt!

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    O heel erg herkenbaar! Waarschijnlijk heb je dan een harde buik, bij mij begon het nog vroeger, met 17 weken al. Ik moest stoppen met werken en het heel erg rustig aan doen. Het is vaak een teken dat je het te druk hebt of, net zoals ik, een gevoelige bm hebt. Bij mij hielp het volgende:
    - warmte, een douche, bad of een warme kruik.
    - magnesium citraat (kan je bij de tuinen krijgen) mijn vk kende dat niet maar in Belgie gebruiken ze dat vaker.

Neem echt de rust want dat is nog wel het beste middel (ook in je koppie wat natuurlijk het moeilijkst is)

Succes

3. Onzekermeisje12

31 okt 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch fijn om herkenniing te lezen:)
    Dank voor je reactie alvast. Waar dient de magnesium precies voor? Rust houden doe ik maar braaf ook al is het niets voor mij! En je hebt gelijk, rust in het koppie is misschien net zo belangrijk!

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Magnesium kan je spieren ontspannen. En je bm is een grote spier. Kan je gewoon nemen, vk's adviseren het vaak bij kuitkrampen. Ik neem dagelijks 2x 100mg tabletten van de tuinen (echt citraat nemen is veeeel beter) en na 2 weken had ik veel minder harde buiken.

5. Onzekermeisje12

31 okt 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Hier ook al, klinkt idd als harde buiken.

Mijn vk adviseerde ook om urine te laten checken op blaasontsteking. Tijdens de zwangerschap kun je blaasontsteking hebben zonder er al te veel van te merken, maar daar kan je dus ook harde buiken van krijgen. Dat zou je eventueel nog kunnen laten uitsluiten dus.

En verder idd rustig aan doen, advies kreeg ik hier ook van de vk en vandaag ook nog eens van de huisarts. Lastig, maar wel belangrijk!

Deel Deze Pagina