mag ik dat eten???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Girly1985, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hey meiden ik heb een vraag.
    Weet niet of dit het juiste topic is erover maar anders moet hij maar verplaatst worden.

wij gaan vanavond bij de wok eten. Vet lekker maar nu heb ik altijd met knoflooksaus en die is behoorlijk heftig. qua smaak en geur. Ik ben er zaterdag achtergekomen dat ik nu 4 weken zwanger ben. Kan het kwaad zo pittig en heftig ( in de vorm van smaak en heel erg veel knoflook) eten.

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord want ik twijfel opeens heel erg.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee joh, dat mag je gewoon eten hoor. Check anders eens de site van het Voedingscentrum, daar staat wat je wmag hebben en wat je liever laat staan.

Simpel:
    geen alcohol
    geen rood vlees
    geen rauwmelkse kazen
    geen vacuümverpakte vis

3. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Dank je wel dan ga ik er heerlijk van genieten.:D

4. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    ik heb eergisteren nog scampi's in een dikke looksaus gegeten ;)

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mmmmmmmmmmm, lekker!

Nu krijg ik ook weer zin in de wok! :D

6. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeggen zelfs dat kindjes van moeders die kruidig hebben gegeten hier ook beter tegen kunnen bij de borstvoeding en later bij het zelf eten.
    Dat eerste ging hier goed, maar het kruidig zelf eten heb ik helaas geen ervaring. Wij hebben een druiloor die niets in z'n mond steekt tenzij hij zeker weet dat hij het lekker vindt, of dat hij het er aantrekkelijk genoeg uit vindt zien om het in z'n mond te steken.. Zeer frustrerend...

7. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Dat is dus niet waar haha! Ik kan echt niet tegen pittig, zelfs teveel peper op me ei vind ik smerig en brand me mond. Bah. Mijn dochter eet gewoon rauw een prei of een ui :p
    Je moet het ook leren eten

8. Alethe

Alethe Actief lid

12 jul 2013
    333
    0
    0
    Leiden
    Dat advies over pittig eten is volgens mij alleen omdat sommige mensen er last van hun maag van krijgen tijdens de zwangerschap, niet omdat het slecht is voor de baby.

Ik heb zelf nergens last van met pittig of gekruid eten, de chilipepers gaan er ook gewoon nog lekker in, en dat terwijl ik toch behoorlijk misselijk ben.

9. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ok meiden dank jullie wel. Ik heb echt heerlijk genoten van mijn wok gister.:D

10. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Idd, ik houd, HOUD echt van pittig eten. Maar helaas moet ik het echt laten staan want ik krijg zo verschrikkelijk last van maagzuur :(
    Nog ff doorzetten en dan kan ik weer los haha

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vreselijk dat maagzuur! Helaas heb ik er hier ook last van....zo kun je niet alles eten wat je wilt helaas

12. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Sinds een paar dagen is de misselijkheid opeens komen opduiken en al dat scherp gekruide eten kan ik even niet zo goed hebben...Ben morgen 7 weken.
    Maar echt, ik houd er ook heel erg van!!
    We gaan volgende week op vakantie, en ben benieuwd wat ik dan nog wel lust en wat niet.

Dus zolang je ervan kan genieten, gewoon doen.

:)

13. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Pas rond 5/6 weken ontstaat de verbinding tussen moeder en kind.
    En verder kan het sowieso geen kwaad of je pittig eet of niet (behalve miss tijdens borstvoedingsperiode maar zover ben je nog lang niet ;) )

14. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Voor zover ik heb begrepen kan je gewoon alles eten (behalve rauwe melk en rood vlees enz) Alleen even uitkijken of je maag er nu wel tegen kan. Mij werd geadviseerd om geen kolen te eten tijden mijn borstvoeding aangezien kool gas veroorzaakt in de darmen van de baby en hij/zij dus heel erg veel last kan krijgen.

15. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ben zo blij dat er geen bezwaar is om dat te eten. Hadden nog wok over van gisteravond. Ging helemaal goed en vanavond de rest op gegeten. Zo lekker. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Heb nu al een verslaving ontdekt. ceaser salade van de ah en wok bij afhaaltoko.
    Eet ook veel meer dan bij mijn vorige zwangerschap in de eerste periode. Toen at ik iedere keer met moeite wat. Nu precies het tegen overgestelde.

Deel Deze Pagina