Hoeveel is nou extreme gewichtstoename door vocht?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Maera, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maera

Maera Lid

22 aug 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Ik zag vanmorgen op de weegschaal ineens +7,5 kilo staan, terwijl ik vorige week nog rond de +3,5 zat. Dat is dus 4 kilo erbij in een week. Gisteravond had ik ook de afdrukken van mijn sokken en mijn broek in mijn been staan en ik kreeg mijn ring nog maar met moeite af. In de map van de vk staat dat je moet bellen als je extreem veel bijkomt door vocht. Maar wanneer is t dan extreem? Is dat bij 2 kilo? 5 kilo? 10 kilo?

2. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Hmmm, ik heb werkelijk geen idee maar als leek zijnde lijkt het mij best veel.

Kun je niet voor de zekerheid even bellen? Dan weet je direct of het kwaad kan, of dat er misschien wel niets aan de hand is.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon even bellen...

Dan hoor je het vanzelf wel :)

4. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk als je t vocht duidelijk ziet (meestal eerst in je enkels en later ook in je handen en in je gezicht)...

5. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Als het voor jou veel is dan gewoon bellen.
    Dan zeggen hun misschien dat het normaal is en dan weet je het gelijk.
    Met vragen mag je volgens mij altijd bellen!

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik hou ook vocht vast. Dikke voeten en enkels. Binnen een week 2 kilo bijgekomen. Donderdag bij de gyn nog gewogen. Maar hij maakte er geen probleem van. Maar bij twijfel kan je ze altijd bellen.

7. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Zodra het vervelend word?
    Las vandaag ergens (ditforum?) Dat iemand 35 kg vocht had.
    Geen idee in hoeverre dit ook vocht was, maar bij mij valt dit toch wel onder extreem.

Verder denk ik aan kilo per dag of 3 of 4 kilo per week voor n aantal weken. In ieder geval dat je begint te twijfelen of t wel gezond is.

Oja het weer heeft ook invloed. Toen ik in n week 5 kilo aankwam, was het niet erg door de hittegolf. Maar als het een koude week was geweest, dan was het wel even aandachtspunt.

Deel Deze Pagina