Hoi dames. Ik ben momenteel 11 weken zwanger van mijn 3de kindje en ik heb een paar dagen terug iets raars opgemerkt. Iedere ochtend als ik wakker word en op mijn rug ga liggen voel ik een harde bult 2 vingers onder mijn navel. Deze is zo groot als een pruim schat ik. En als ik naar de wc ben geweest om te plassen zakt de bult naar beneden en kan ik het haast niet meer voelen. Ik schrik hier wel van want ik denk dat het mijn baarmoeder niet kan zijn, zo snel in de zwangerschap. Het is er iedere ochtend, op de zelfde plek en dezelfde grote. Als ik het probeer te bewegen zit er 1 cm beweging in van links naar recht. Herkent iemand dit? Ik maak me een beetje zorgen dat het niet iets anders is.
Dat is zeker wel je baarmoeder, die wordt omhoog geduwd door een volle blaas. Maak je geen zorgen. Ik heb dit ook rond die termijn gehad en toen werd de baarmoeder zelfs helemaal naar 1 kant geduwd, mijn buik was dan helemaal assymetrisch. Maar kan geen kwaad hoor.
Hallo, Geen zorgen. In het begin van mijn zwangerschap had ik dit ook. Nu nog. Heb dat met de vroedvrouw besproken omdat het wel lijkt op een harde buik. Zij drukte me op het hart dat dit je blaas is die vol is. De bult wordt naarmate je zwangerschap vordert groter. Je geeft ook aan dat dit na het plassen over is. Dus ben ik bijna zeker dat dit is waar de vroedvrouw het over had. No worry's ! Geniet van je zwangerschap groetjes
Oh gelukkig! Ik hoopte het al, en ik lig nu op bed (migraine) en ik heb een beetje een volle blaas en nu voel ik de bult lager, idd meer naar waar een baarmoeder hoort te zitten. Is het trouwens erg dat ik wel hard gevoeld heb vanmorgen? Echt stom achteraf...