...en naar dat stemmetje in je hoofd! Ik wil hier graag even een berichtje plaatsen, om alle zwangeren lekker alert te houden! Ikzelf ben inmiddels moeder van een prachtige dochter (de mooiste uiteraard ), maar dat is niet zonder slag of stoot gegaan. Ik heb een zwangerschapsvergiftiging gehad, en de weken voordat ze geboren is, lag ik aan bed gekluisterd in het ziekenhuis. Ik werd door de verloskundige doorgestuurd naar de gynaecoloog, omdat ons meisje in een stuit lag. Daarnaast hield ik echt heel veel vocht vast, en zat er eiwit in mijn urine. Ook mijn bloeddruk was aan de hoge kant, maar het was echter de stuitligging die de VK deed besluiten om door te verwijzen. Die verwijzing was een grote opluchting voor mij, want ik voelde gewoon dat het niet goed zat in mijn lijf. (Maar had daarover al herhaaldelijk gebeld en geklaagd bij de VK, zonder echt resultaat. Het was warm weer, ze ging ervan uit dat het extra vocht daarvan kwam. Brandnetelthee, komkommer en bleekselderij moesten de uitkomst bieden) Ik 'mocht' dan ook meteen in het ziekenhuis blijven, toen ik er eenmaal was, en de gyn was wel zeer bezorgd over het vocht. Ons meisje is 2,5 weken te vroeg geboren, de placenta functioneerde niet meer goed, en daardoor is zij dysmatuur (te klein voor de zwangerschapsduur). Gelukkig is ze verder kerngezond, en heeft ze geen monitors, zuurstof of andere 'poppenkast' nodig gehad. Ze ligt nu nog wel in het ziekenhuis, vanwege haar lage gewicht, maar als ze goed gaat drinken, mag ze al snel mee naar huis. Ik ben heel blij geweest met de gyn, en de beslissing om mij op te nemen. Achteraf bleek ik al behoorlijk ziek, en een stemmetje in mijn hoofd riep dat ook. Dus dames: luister naar je lichaam, ook al word je afgewimpeld! Ik ben ervan overtuigd, dat je het zelf gewoon weet/voelt, als er iets echt niet goed zit! Geef dan niet op, maar zorg dat je 'geholpen' wordt!
jeetje wat een stress zul je gehad hebben, gelukkig is alles goed gekomen! en goed van je om dat nog even te onderstrepen, soms praat je met een ander stemmetje dat ene stemmetje weg omdat je steeds zo positief moet denken, maar wat je zegt, luister naar je lichaam! genietse van je mooie dochter
jeetje das wel heel wat zeg. Soms maken ze stomme fouten en dan denken ze idd misschien ... nou dat zal allemaal wel meevallen. Blij dat het bij jou goed is afgelopen. Ennuhhhh wat een mooie dochter zeg .. lekker koppie met haar hihi. Gefeliciteerd ..