24 uur p/d misselijk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door joos1, 20 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Hallo iedereen,

Sinds 2 dagen ben ik dus echt dag en nacht kotsmisselijk (moet nog net niet overgeven)
    Ik zit nu dus ook ' s nachts rechtop de bank, zodra ik ga liggen word ik nog misselijker.
    Soms doezel ik wat weg, maar wordt ik nog beroerder wakker.
    Ik slaap nu dus 2,5 uur per dag....
    Ik probeer echt vanalles: elk uur klein beetje eten,sea-band polsbandjes,gember,vla,dextro energy.
    Mijn eetlust is nihil.
    Heb van de HA vandaag cyclizine pillen gehad, maar die werken dus ook voor geen meter.

hebben jullie ervaring met medicatie die WERKT?
    in welke week bereikt de misselijkheid zijn " piek " of is het bij jullie steeds hetzelfde gebleven?
    Wanneer werdt het bij jullie minder?

Vindt de gedachte dat ik nog 5,5 weken zo ziek ben echt vreslijk :confused:
    Zit 's nachts gewoon te janken op de bank (zullen ook wel die kl*te hormonen zijn).

Als jullie tips hebben hoor ik ze graag!

Bedankt!
    een depressieve joos

2. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik ben tot mijn 14 weken super misselijk geweest.
    Het enige wat ik nog at waren beschuiten en melk dronk ik ook,maar als ik iets gegeten had of zelfs terwijl ik aan het eten was moest ik al terug overgeven :(

Uiteindelijk ben ik begonnen met motilium(niet dat het echt hielp maar ja...)
    Dus ik denk dat je er niets kan aan doen. :(
    Ik kon niet meer gaan werken en deed niks anders dan liggen en proberen te slapen.
    Voor het kindje kan het in elk geval geen kwaad,die pakken wat ze nodig hebben.
    Gewoon afwachten...

ik weet hoe je je voelt hoor!
    Veel succes

3. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

heel herkenbaar. ik ben nog steeds heel de dag door middelijk. ik heb van de huisarts zetpillen gekregen tegen de misselijk heid, die hielpen redelijk. ik heb gemerkt dat ik niet veel kan doen op een dag, veel rusten en elk uur wat eten of drinken mijn maag moet constant klein beetje eten hebben al is het een droge kracker. kortom erg vervelend. ben al 4, 5 kg afegevallen. gelukkig doet de baby het prima....

4. gonzo

gonzo Actief lid

25 sep 2006
    254
    0
    0
    Hoi,

ik ken het probleem, bij mij overvalt ineens het hongergevoel en dan ben ik eigenlijk ook gelijk misselijk. Als ik dan ga eten dan zit ik na een paar hapjes al vol en als ik zou dooreten dan kan ik het waarschijnlijk niet binnen houden.

Ik probeer nu de hele dag door kleine beetjes te eten en vruchtjes werken bij mij wel goed, veel fruit, perzikjes enz. Vooral 's nacht wordt ik wakker van de honger en overvalt de misselijkheid mij. Maar het is nog maar half zo erg als bij een molazwangerschap die ik heb gehad, dan is er echt niks binnen te houden om dat je hormoongehalte velen malen hoger is....in dat opzicht ben ik blij dat het nu niet zo erg is....maar fijn is natuurlijk anders.

Veel sterkte ermee!

Liefs,

Angela

5. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Ondanks dat het zwaar k*t is dat je het hebt is het toch altijd goed om te horen dat je niet de enige bent.. ;)
    @ vanessa: dat ken ik.
    Ik ben de hele dag misselijk en soms krijg ik een hongergevoel ertussendoor waarvan ik NOG misselijker wordt, dan eet ik maar een crackertje wat uiteraard verkeerd valt...vicieuze cirkel....zucht

6. Dushi

Dushi Niet meer actief

Crackers met koolzuurhoudende drank helpt.

Eet kleine beetjes en zorg dat je niet te lang met een lege maag loopt, daar wordt je alleen maar misselijker van.

Sterkte

7. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    ik ken het.

bij mij hielp kleine beetjes eten, vooral zorgen dat je geen lege maag hebt. gal spugen is erg vies en pijnlijk. eten waar je zin in hebt.
    en naar de huisarts gaan, voor misschien wat vitamine pillen, zodat je geen tekorten krijgt straks.

8. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Bedankt voor jullie tips!

Nog ff een vraagje: was bij jullie de misselijkheid elke dag ongeveer hetzelfde of verschilde dat per dag?
    Ik heb gisteren van de HA nl primeran gekregen en gisteren werkte dat voor geen meter maar vandaag voel ik me wel wat beter.
    ik kan nog steeds alleen maar crackers eten, maar de schrepe randjes zijn vandaag niet echt aanwezig....kan dat?

Ik maak nu nu weer een beetje zorgen omdat ik gisteren en vanmorgen een streep bruin op mijn toiletpapiertje had.
    Denk dat dat komt door de constipatie die ik de afgelopen dagen has, maar ja, je gaat nu echt bij alles twijfelen!

9. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
  10. dorri

dorri Bekend lid

20 sep 2006
    916
    0
    0
    als je misselijk bent zit je waarschijnlijk niet op mijn tip te wachten maar bij mij hielp het echt door te gaat eten, begin met wat fruit, geschild appeltje, banaantje, druivjes..... en veel spa rood met citroen, de citroen voor de smaak en de vitamientjes en de spa rood bevat veel koolzuur waardoor je lekker gaat boeren wat echt enorm oplucht! ik hoop voor je dat je je snel beter voelt!

lieve groetjes dorri,

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ben tot ongeveer 18 weken misselijk geweest (ook continu overgeven) bij mij hielp in het begin Cola.....de rest kon ik eingelijk niet binnen houden. Je moet zelf even ontdekken wat bij jou het beste helpt, sterkte ermee!

Deel Deze Pagina