Oproep aan alle dames die al een kindje hebben en nu weer zwanger zijn....hoe doen jullie het???? Ik ben nu 25 weken zwanger van ons tweede kindje en heb ook al een zoontje van bijna 10 maanden. Ben heel onverwachts weer zwanger geraakt van onze tweede. Helemaal gewenst en we zijn er ook superblij mee maar ik ben kapot.... Mijn zoontje vergt uiteraard nog erg veel aandacht & verzorging en ik merk dat het sjouwen met hem me op begint te breken. Vooral de trap op en af gaan met hem valt me erg zwaar, de rest hou ik nog wel redelijk vol tot nu toe. Gelukkig krijg ik al erg veel hulp van mijn moeder maar ik hou m'n hart vast als ik eraan denk hoe het dadelijk moet gaan als ik 38 weken ben..... Hoe doen jullie het?? Alle tips zijn meer dan welkom..
Hier niet in die situatie.. Maar probeer zoveel mogelijk beneden te doen.. Dan hoef je niet elke keer de trap op en af
mijn man heeft ouderschapverlof genomen voor de oudste. dan werkt hij halve dagen. zodat ik nog even plat kan in de middag. je ontkomt er niet aan. het tillen e.d blijf je toch wel wat doen. mijn kindjes zijn trouwens wel iets ouder. 3,5 en 1,5 en nu 36 week zwanger. succes het is even roeien met de riemen die je hebt
Hier 2 kindjes en ja het is zwaar. Probeer zoveel mogelijk te rusten als je zoontje dat ook doet. Ik kan dat helaas niet meer omdat mijn oudste niet slaapt. Pak elk rust moment die je kan pakken is mijn advies. Je kan er alleen weinig aan doen behalve idd hulp inschakelen maar het komt helemaal gOed. Tweede kindjes of derde, vierde etc zijn nou eenmaal zwaarder om zwanger van te zijn.
He memmi wij lopen ongeveer gelijk qua leeftijd van kinderen.Wat leuk. Krijg je ook zoveel aandacht in de winkel als e met j twee muppen en dikke buik boodschappen doet? Maar even antwoord op de vraag ik doe ook zoveel mogelijk beneden en probeeer toch de oudste a en toe ook in bed te leggen. Maar eigenlijk doe ik alles zelf en misshien wel teveel. Maar ja mijn man werkt gewoon, kindjes 1 da naar opvang en mijn moeder komt nu ook tijdens zwangerschapsverlof gejwoon op haar gastouderdage woensdag en donderdag en an a ik iig di 2 dagen s middags naar bed. Xxx joyce
Ja dames, zo probeer ik idd ook te roeien met de riemen die ik heb. Tis natuurlijk rijkdom hoor, besef ik me heel goed! Heb er al aan zitten te denken om mss de laatste 6 weken v/d zwangerschap (als ik met verlof ben) een campingbedje beneden op te zetten zodat ik niet steeds naar boven hoef te lopen.... Beneden op onze bank kan ik namelijk ook heerlijk liggen! Leek me best een goed idee.
Het is inderdaad zwaar. Mijn dochter is dan wel een stukje ouder (bijna 2) maar vindt het ook best zwaar. Gelukkig slaapt ze 's middags nog zo'n 2,5 uur dus dan ga ik ook even liggen. Daarnaast accepteer ik zo veel mogelijk hulp van mijn moeder, mijn man doet een hoop (als ik het hem vraag doet ie alles ) en verder is het gewoon roeien met de riemen de je hebt. Vandaag een zware dag, manlief is de hele dag en avond niet thuis dus niet alleen dochterlief bezig houden, ook koken, eten met dochter, douchen met haar en haar alleen naar bed doen. Nu kan ze gelukkig zelf de trap op en af en zo maar ja, tillen blijft toch. Probeer dan op de dagen dat manlief thuis is zoveel mogelijk rust te nemen en dan gaat het aardig.
nu is mijn dochtertje al een stuk ouder dus ik kan sinds een ruime maand/2maanden helaas niet meer rusten omdat zij niet meer slaapt 's middags, dus hier staat iets vaker dan ik zou willen de tv aan. Verder til ik haar niet meer tenzij echt nodig en verder ja, helaas, ik kan niet altijd meer aandacht aan haar besteden dus ze moet zelf leren spelen. maar het is zeker zwaar.
mijn dochter is 6 en mijn zoon is bijna 4. Het is zwaar, maar laat ze zoveel mogelijk zelf doen. Hun optillen doe ik bijna niet!
Mijn dochter is ook al ouder, dus die situatie is niet echt vergelijkbaar. Maar misschien heb je toch wat aan mijn tips. Mijn voordeel is dat ze zelf kan lopen en ik minder hoef te sjouwen, nadeel is dat ze overdag niet meer wil slapen en ik 's middags dus niet nog even een powernap kan doen. Wat wel helpt is 's avonds ontzettend vroeg op bed gaan. Al lig ik alleen maar languit tv te kijken, het geeft wel rust. Soms komt ze dan lekker bij me liggen tot het bedtijd is, dan brengt mijn man haar naar bed. 's Nachts gaat mijn man er zoveel mogelijk uit, wat ook helpt omdat vooral het in en uit het bed stappen vermoeiend is. En ook hier gaat 's middags de tv even aan zodat ik languit op de bank kan. Soms valt ze nog even in slaap en dan ga ik ook snel nog even liggen. En anders een beetje hangen met zijn tweetjes. Wat ik verder nog gemerkt heb, is dat naar buiten gaan haar lekker rustig maakt Dat vindt ze heerlijk en daarmee raakt ze veel energie kwijt. Daardoor is ze binnen ook rustiger, vermaakt ze zich beter alleen. Dus gaan we 's ochtends naar buiten. Dan is mama op haar best, hebben we de frisse lucht weer gehad en is ons meisje weer tevreden. Maar goed, daarvoor is je zoontje nog te jong. Wat misschien wel zou kunnen is rond zijn slaaptijd buiten te gaan wandelen en hem dan binnen in de buggy (mits die plat kan) laten slapen zodat jij ook even je ogen dicht kunt doen. Dan hoef je ook niet te tillen of zo.
hier een zoontje van bijna 9 maanden en ben nu bijna 19 weken zwanger. het is idd zwaar en probeer alles een beetje te verdelen qua huishouden. niet alles in 1 keer. Als mijn zoontje 's middags gaat slapen duik ik ff op de bank. al is het ff tv kijken of achter de laptop oid. Ik heb er nu ook bij dat ik pijn heb in mijn rechter onderbuik en ze hadden het vermoeden dat het een blindedarmontsteking zou kunnen zijn. Dit was het gelukkig niet en volgens de gyn is het ook geen bandenpijn want daar zou de plaats niet voor kloppen...echo's gehad en alles verder goed alleen verrek ik van de pijn en kan bijna niet naar de winkel lopen die op 5 minuten afstand zit. Ik heb ook gewoon heel veel beneden liggen zodat ik niet elke keer naar boven hoef. alleen als ik hem s'middags in zijn bedje leg en als hij er weer uit komt. Zoonlief kruipt, staat en loopt langs de tafel en box dus ook daar nog eens druk mee want ik wil hem ook niet alleen maar in de box zetten, dat wil hij ook niet de hele tijd. Hier overigens wel bewust zo snel achter elkaar maar hadden ook weer niet verwacht dat het gelijk de eerste keer raak zou zijn hahahah. maar weet dus wel wat je meemaakt.... tip, zorg dat je zoveel mogelijk beneden kan doen. dan maar dubbele dingen boven en beneden. Ik heb overigens voor in bad een badring gekocht waar hij in kan zitten. Dan zet ik hem erin en ga zelf op de wc pot zitten zodat ik hem goed in de gaten kan houden (wc pot zit bij het voeteneind van het bad) en dan kan ie lekker ff spetteren dan ff wassen en dan is dat ook klaar. Dat doe ik meest 's ochtends als ie uit zijn bedje komt (manlief zorgt altijd voor een ontbijtje boven voor de kleine) zodat het weer een keer de trap op scheelt.
Mijn oudste is al wat ouder en dus is het iets makkelijker. Probeer zo creatief mogelijk met alles om te gaan. Verschonen gebeurd hier op een handdoek op de bank (waar hij dan ook al zelf opklimt). Traplopen doet hij gelukkig al zelf, dat scheelt ook. Maar als je er nu aan denkt hem beneden in een campingbedje te laten slapen, waarom niet nu al? Scheelt jou tilwerk en hij leert het al.
Het is idd zwaar. Hier zit bij de oudste en middelste 1 jaar tussen (zie onderschrift) Het was toen zwaarder als nu. Mijn man werkt sowieso 4 dagen en als hij dan vrij is laat hij me lekker uitslapen, brengt de kids naar bed en probeert zoveel mogelijk dingen uit mn handen te nemen. Ik deed (nog steeds) middag dutjes samen met hun.. Om beetje engergie te krijgen. Verder vond ik het toen heel zwaar, want hij kon toen ook niet de trap zelf op of stoel (nu gelukkig wel) En toen de middelste geboren was moest ik 2 kinderen een fles geven, want hij wilde zelf zijn fles niet vast houden (hij is beetje lui..hihih) Het is nu stuk makkelijker dan toen en dat terwijl ik er nu 2 heb rond lopen (1 van bijna 3 en bijna 2 jaar) Iedereen zegt ook tegen ons "jullie krijgen het straks druk" maar het zal nooit zo druk zijn als toen de middelste kwam (ook ivm ritme van hun twee toen)
Mijn middelste dochters schelen precies 1jaar en 1dag. Mijn kleine was dus 3 maanden toen ik weer in verwachting raakte. Voor mijn lichaam ontzettend zwaar 2 zwangerschappen achter elkaar. Mijn expartner was vrachtwagenchauffeur en zat door de weeks in het buitenland waardoor de zorg voor de kids helemaal op mij terecht kwam. Hoe ik het heb gedaan. Met duidelijke regelmaat en hulp van mijn omgeving. Ik had het geluk dat mijn baby toen heel snel door sliep snachts. Smorgens bracht ik mijn oudste naar school en liet ik dinsdag en donderdag overblijven. Op maandag was mijn partner meestal thuis dus kon hij ze halen. Mijn baby sliep in die tijd smiddags en dan ging ik ook fftjes liggen. Huishouden deed ik alleen de basis en in het weekend hielp mijn expartner. Ook de boodschappen deden we 1 keer per week met de auto. Verder had ik een aantal vriendinnen die af en toe op de kids konden passen zodat ik mijn rust kon nemen. De bevalling is ingeleid in het ziekenhuis. Voor die tijd heeft mijn moeder de kids opgehaald en die mochten een week blijven logeren, omdat ik na de bevalling ruim een week in het ziekenhuis heb gelegen. Na de bevalling en kraamtijd kon mijn oudste met een andere moeder en vriendinnetje een tijdje meelopen naar school. De regelmaat had ik nog steeds van mijn andere dochter en heb de regelmaat van de baby en 1 jarige dochter samen aangepast aan elkaar.
hier moet ik ook veel tillen bij mijn eerste kindje. ik kreeg veel lichamelijke klachten. Ik ben bij de bekkenfysiotherapeut geweest. Zij heeft mij een super goede tip gegeven: Op het moment dat je kracht zet (tilt) moet je uitblazen. Dit om te voorkomen dat er nog meer druk op je (toch al meer weeke ) bekken komen te staan. bij mij werkte dit heel goed. Veel sterkte!
Euh, ik klaag er niet over waardoor het voor veel om mij heen ook lijkt alsof het makkelijker is denk ik dan het is. Ik doe allerlei dingen die ik niet zou moeten doen, zoals de buggy met kind en al de trap op dragen (ik kan niet anders). Dochters verzorging komt ook 100% op mij aan. Madam heeft vaak snachts dorst rond 4 uur en dan breng ik haar wat melk in bed en om 7 uur moet ik helemaal mijn bedje uit. Heb carpaaltunnelsyndroom ook nog, mijn buik loopt voor op groei dus die zit ERG hoog en in de weg. Wel leg ik samen met man haar in bed savonds, maar dat is meer voor de gezelligheid. Bedden verschonen, stofzuigen, boodschappen, alles doe ik zelf. Ik lijk dan wel een taaie maar ik heb allerlei klachten, soms verga ik werkelijk van de rugpijn en ik begin zo stijf te worden als een hark. Me lichaam eist afentoe gewoon rust. Als het echt erg word doe ik 1 dagje tussendoor helemaal niks, ja behalve mijn dochter verzorgen natuurlijk. Het is gewoon zwaar twee kids dicht op elkaar, maar het is het zo waard!
Herkenbaar, ben zelf ook 25 weken zwanger van de 2de... Mijn meisje is nu 15 maanden en loopt gelukkig en daar maak ik veel gebruik van. Gister is bij mij een ontsteking in het SI gewricht geconstateerd...en helaas kunnen ze niks voor me betekenen. Als ik niet zwanger was geweest had k nu een kuur morfine gehad maar helaas.... Op advies van de HA mag ik wel Paracetemol nemen, maar niet de volledige dosis.... Van mijn cesar therapeut al veel tips gekregen en oefeningen, maar of die echt wat doen??? Ik vraag het me af.. Dus ja...pijn, dag in dag uit... het word nog een lange ruk naar de 40 weken..(ga zelf van 42 uit valt het altijd mee =] )Mijn man doet gelukkig super veel naast zijn werk....zelf doe ik wat kleine dingen...zoals vaatwasser uitruimen, stofzuigen, was draaien en vouwen.....wil niet helemaal stil komen te zitten... Maar ik geef toe het is echt moeilijk.....
Dat ben ik helemaal met je eens hoor! Het was hier dan wel niet gepland maar ik zou nu niet meer anders willen! En het is ook niet zo dat ik er de hele dag mee bezig ben......maar soms heb ik van die dagen dat ik me serieus afvraag hoe ik erbij zal lopen als ik bijna bevallen moet... Met name de bekkenklachten nemen flink toe in combinatie met rugpijn en eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat je daaraan kan doen. Mss toch eens met de VK bespreken volgende week. Maar goed, ik vroeg me eigenlijk ook gewoon af hoe andere dames dat doen die al een kindje thuis hebben; wie weet kan ik hier nog goede tips krijgen.
hier een dame van 18maanden en ik goed 26 weken zwanger, bewust overigens... -verschonen op de bank (laat mama eens zien hoe goed je op de bank kunt klimmen?) -in een kast beneden een setje schone kleren, romper,sokken etc. -was wordt boven uitgezocht en in manden aan de trap gezet (meerdere manden kopen) man neemt ze mee naar beneden -strijkplank naar beneden gezet, was vouwen etc. gebeurt beneden weer in manden aan de trap, man neemt ze naar boven -dochter heeft geleerd aan hand trap op te lopen, op kontje trap af (nog niet van toepassing voor jou) -middagslaapje dochter= mama op bank -ramen wassen bv niet alles in 1 keer, vandaag 4 ramen, morge 4 ramen -speelgoed 1x per dag opruimen ipv tussendoor - accepteren dat t even niet gaat -dochter af en toe meegeven aan opa/oma/papa voor een fietstochtje/wandeling en verder valt t mij wel mee eigenlijk. goed, ben wel wat meer moe, maar dat is nu eenmaal zo. accepteren denk ik. komt wel weer goed. en s avonds regelmatig lekker op tijd naar bed. ben trouwens de meeste avonden alleen en doe altijd t bad-bed ritueel alleen. is ook gewenning hoor.