Harde buik en pijn onderin buik

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nanske, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hallo,
    Ik heb sinds vanmorgen heel veel pijn in mijn onderbuik.
    Mijn buik staat ook heel hard gespannen.
    Het is precies of ik moet constant naar de toilet.
    Maar als ik dan ga, dan moet ik niet...
    Is dit bandenpijn? Zouden het mijn darmen zijn?
    Moet ik me zorgen maken?
    Ben nog maar 4 1/2 maand, dus voorweeen lijkt me iets te vroeg.
    Herkennen jullie dit?

Liefs Nanske.

2. zeeland

zeeland Actief lid

1 okt 2007
    119
    1
    0
    hoi,

dat had ik vandeweek ook, is nu weer over, maar
    laat je plas ff checken, kan volgens mijn verloskundige een blaasontsteking zijn

3. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik had dit van de week ook. Echt niet fijn. Denk zelf aan bandenpijn of je darmen.
    Afgelopen dinsdag had ik een echo, en onze baby lag heel erg laag. Dus de "echo mevrouw' kon zich goed voorstellen dat ik daar last van had.
    Misschien helpt een warm bad of een kruik de volgende keer. Maar als je er geen vertrouwen in hebt gewoon de vk bellen.

4. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde, ik kom net bij de vk vandaan en het is(bij mij) bandenpijn.
    Ik zou wel eerst ff een blaasonsteking uitsluiten trouwens, heb ik ook gedaan.
    Er lopen o.a banden precies onder je buik, in eenboogje zeg maar.
    Ik heb dan ook elke keer het gevoel dat ik heel nodig moet en dan ben ik geweest en dan blijf ik die spanning voelen.
    Ik merk dat als ik een warm bad/douche neem dan trekt het weg.
    En die harde gespannen buik kan door het snelle groeien komen, kan je ook "groeipijn" van krijgen.
    Op je zij liggen haalt ff de spanning eraf:0)
    PS:bij mij zijn het geen harde buiken o.i.d, dan heb ik heel soms maar dat voelt heel anders.

5. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hey iedereen,

Bedankt voor de reacties.
    Vandaag is het iets beter. Dus ik voel me wel geruster momenteel.
    Nu heb ik weer last van mijn staartbeentje...
    Pfff zo zal het de hele zwangerschap wel iets zijn zeker...? :)))

Groetjes,
    Nanske

6. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hoi Nanske,

Ik ben hier afgelopen vrijdagavond voor naar de huisartsenpost gegaan. Ik had al de hele dag last van harde buiken en buikpijn. De kleine was ook erg onrustig. Ik bleek een blaasontsteking te hebben en heb hier antobiotica voor mee gehad. Het hoeft niets ernstigs te zijn.

Ga even naar je huisarts en laat je urine nakijken! Is zo gebeurd!

Succes!

7. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hey Isa,
    Ik hoop dat het al veel beter is bij je nu.
    Ik heb geen last meer gehad, bleken mijn darmen te zijn. Had problemen met naar het toilet te gaan :)
    Ik zie dat jij 20 weken bent. Voel je de baby al goed? Ik ben nu 19 weken, maar ik voel nog niets :(. De placenta ligt bij mij wel vooraan, misschien daarom. Hopelijk voel ik de baby heel snel, zo heb je altijd toch een meer zekerder gevoel he...

Groetjes,
    Nanske

8. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hoi Nanske,

Wat fijn dat het al een stuk beter met je gaat! Het is toch vervelend om zo in onzekerheid te zitten.

Ik voel mijn baby al een week of 3 echt bewegen. In het begin verwarde ik het met mijn darmen, maar op een gegeven moment merk je het verschil echt erg! Maar ze zeggen dat wanneer je placenta vooraan in de baarmoeder ligt, je het kindje pas wat later voelt. Dat is niets om je druk over te maken hoor!

Wanneer mag je voor de 20-wekenecho? Dat zal je ook meer zekerheid geven (en het is toch altijd leuk om je kleine beebje te zien spartelen :))!

9. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hey Isa,
    Ik mag volgende week, op 7 april, voor mijn 20 weken echo.
    Kijk er echt naar uit om de kleine spruit nog eens te zien. Want als je nog niets voelt, dan vraag je je toch altijd weer af of alles wel goed zit daarbinnen.
    Hopelijk voel ik de beeb snel bewegen.. :)
    Ik ben jaloers op je hoor! Al denk ik ook wel dat het soms wel begint te vervelen of storen als de baby heel druk doet daarbinnen... :)

Liefs
    Nanske

10. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hahaha, storen doet het nu nog niet! Het is alleen nog maar heel erg leuk. Het lijkt dan of de beeb wil laten merken dat hij/zij er ook nog is! Ik denk dat wanneer je op het einde van je zwangerschap loopt, dat het dan soms misschien best wel eens lastig kan zijn (ik heb mijn eigen moeder een gekneusde rib geschopt, toen zij nog zwanger was van mij :()!

Niet getreurd, ik weet zeker dat je snel wat zult voelen, hoor! Gaat voor de rest wel alles goed met de zwangerschap?

Liefs Isa

11. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hallo Dames,

Begrijp ik o.a. goed dat je rustig tot 20 weken niets hoeft te voelen van je kindje?
    sommigen merken het al rond de 16e week.

Ik voel niets... maak me er ook wel zorgen om.

kid..

12. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    Hallo Meiden,

Dit zijn wel een soort van oefenweeen, ik begrijp dat je het erg vroeg vind maar je bent al op de helft natuurlijk :) Ik heb het zelf ook gehad rond de 5 maanden, wilde constant naar de wc lopen maar vals alarm.. gewoon lekker gaan liggen, kopje thee en een warme kruik ( moet je toch in huis hebben hihi)

En je baby nog niet voelen dat kan kloppen hoor, vanaf 20 weken krijgt de baby pas een beetje 'kracht'. Wellicht voelen anderen het wel maar je hoeft je er echt geen zorgen om te maken. :)

groetjes linda

Deel Deze Pagina