Wat te doen bij keelontsteking?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door schoentje24, 24 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Hoi dames,
    Wat mag en kun je het beste doen met een keelontsteking in de zwangerschap? Ik was al begonnen met strepsils toen ik erachter kwam dat je dat beter niet kunt doen...:) (althans de gevolgen zijn nooit onderzocht)
    Toen maar aan de trachitol, dat mocht volgens de bijsluiter wel.
    Het wordt er echter niet minder op. Het trekt nu zelfs door naar mn oren, heel vervelend!
    Vannacht had ik 37.8 temperatuur maar hoger wordt het niet.

Iemand nog tips?
    En wanneer moet je wel aan de bel trekken als je koorts krijgt? (38.5 ofzo?)

Thnx en fijne kerstdagen

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Als je koorts krijgt of echt erg ziek wordt dan zou ik bellen inderdaad.
    Verder,.. Tja honing, thee, veel drinken.. 😞

3. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Als je een keel- en oorontsteking hebt zou ik morgen zeker even naar de ha bellen. Die kan je veel beter vertellen wat je allemaal mag. En misschien kun je wel een kuurtje krijgen. Alhoewel dat ook nadelen heeft, vooral nu. Denk aan schimmelinfectiekans daaronder...

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Paracetamol nagedacht, ze geven niet zo snel meer ab bij een keelontsteking.
    Moet dan wel duidelijk zijn dat het een bacteriële ontsteking is

Veel thee en Paracetamol dus.

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ja klopt AB heeft nadelen *al vaker gehad daarvan en erg vervelend!* en als t een virus is dan krijg je er niks voor.
    Ik slik al paracetemols drink veel koud water dat verlicht wel wat. Thee ben ik niet zo fan van.

6. Me82

Me82 Actief lid

28 nov 2015
    144
    0
    16
    Wat zout oplossen in warm water en daarme gorchelen een paar keer per dag. Verder warm en koud drinken afwisselen. Honing kan wat verzachten. Beterschap!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als het te lang duurt en niet beter gaat aan de bel trekken. Ik heb 2 dagen met hoge koorts en veel pijn rondgelopen en ben toen pas naar de huisarts gegaan. Heb toen een antibioticakuur gekregen want het bleek een bacterie te zijn.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik kreeg niks van de huisarts toen,was 23 weken zwanger toen. Ook beide oren ontstoken geweest en mn ogen.
    Mocht drie keer daags paracetamol 1000mg. Evt 1 week neusspray met xylohuppeldepup en tijmsiroop. Veeel drinken,en evt gorgelen met zout water

9. Alva

Alva Niet meer actief

Wat bij mij in ieder geval hielp tegen de pijn:
    Kamille thee met een halve uitgeperste citroen en een theelepel honing. Vond het niet te drinken (hou niet van honing) maar het hielp wel 😊 Beterschap !!

10. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Bedankt voor de tips dames! Fijne kerst

11. minimouse

minimouse Lid

12 sep 2012
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dit ja!👍

12. Aanouk

Aanouk Actief lid

25 nov 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf erg last van m'n keel en hoesten, heb de ha gebeld en die zei alles war op natuurlijke/homeopathisch basis is. Toen naar de tuinen gegaan en die gaven aan gember thee ev met kaneel/Citroen/honing. De verloskundige praktijk nog gevraagd en hun zeiden ook gewoon verse gember thee, maar wel voorzichtig met de honing. Dus dat doe ik nu en dat helpt wel wen beetje.

Beterschap hoop dat je snel wat beter voelt

13. xzonnetjex

14 okt 2015
    68
    0
    0
    IJsjes eten, koud water, thee met honing en een paracetamolletje voor de verhoging. Je hebt een keur die je mag via de arts, maar ze geven het niet heel erg snel. Hou het wel in de gaten, als het echt niet goed gaat dan moet je echt aan de bel trekken hoor. Het is en blijft het seizoen van de griep. Het laatste dat je wil is dat je echt vreselijk ziek wordt.

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik heb voorheen abonnement gehad op keelontstekingen.

Huisarts geeft alleen antibiotica bij overtuigende bacteriële infectie. (kijk zelf even in de keel met een lampje, als er witte stippen zitten is het meestal bacterieel, bij roodheid viraal) zelfs bij bacterieel geven ze tegenwoordig pas antibiotica na een dag of 4 a 5 verhoging of koorts.

Wat je mag hebben is 4000 mg paracetamol per dag (ik gebruik liever zetpillen, omdat slikken bij goede keelontsteking ook bijna niet gaat). Veel waterijs en ijswater is goed. Bij echt slikproblemen waarbij Paracetamol niet voldoende is contact opnemen met de huisarts, dan kunnen ze toch even kijken en evt sterkere pijnstillers (die je mag hebben tijdens zwangerschap) of toch antibiotica voorschrijven.

Maar houd echt jezelf goed in de gaten! Bij twijfel echt bellen voor advies! Want ik heb heel lang geleden weleens in het zkh gelegen waarbij er dus een abces was ontstaan. Kijk echt zelf even voor die witte stippen achter in de keel als je die niet hebt gaat het vanzelf over.

Succes! Zo pijnlijk en vervelend :( :(

Deel Deze Pagina