wat voor een kaartje???

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door pinter, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo dames,

ik weet niet of ik mijn vraag op de juiste plek zet,maar ik zit met het volgende..

Mijn nichtje en tevens vriendin was zwanger,ze kreeg 12 november bij de 20 weken echo te horen dat het niet goed was...na een aantal onderzoeken bleek dat het kindje niet levensvatbaar zou zijn..
    Ze wilde niet op een bevalling wachten,en is dus gisteren ingeleidt...
    Gisteravond is hun mannetje ter wereld gekomen,hij zat nog mooi in de vruchtzak,maar zijn hartje klopte al niet meer,ook was duidelijk te zien dat hij veel afwijkingen had....hun stoere dappere en sterke mannetje mag vol trots de naam Tyler dragen.

Nu weet ik dus niet,en dit vragen ik ook namens meerdere mensen,wat voor een kaartje "gepast" is om te sturen..
    Moet ik een rouwkaartje geven,of een neutrale,of wat moet ik doen..
    Ze zijn zo trots op hun kereltje,en ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan,hoe ik het goed doe....

2. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Pinter,

Wat moeilijk voor je nichtje/vriendin en natuurlijk ook niet makkelijk voor jou. Ik denk dat alles wat je doet goed is, ze zullen immers weten dat het met de beste intenties is ;) Ik weet dat er ook echt kaartjes zijn voor overleden kindjes met een lief gedichtje erop, die heb ik destijds gestuurd. Vond ik toch veel meer geschikt dan een echte rouwkaart voor oudere mensen zeg maar. Ik vond het ook heel erg moeilijk, maar als je in de winkel bent weet je wel welke kaart het meest geschikt is.

Succes!

3. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Hoi Petra,
    Ik zou een mooie kaart sturen met een regenboog erop, of iets met vlinders ..
    Ze hebben wel speciale rouwkaarten te koop voor kinderen die ook erg mooi zijn. Maar wil je iets neutraals dan zou ik gaan voor een mooie met vlinders .. Hebben wij ook veel gekregen en ik vind ze erg mooi!

Sterkte.

4. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Wij hebben alleen kaarten gehad die neutraal waren of waar sterkte op stond.
    Kwa text ging het van mooie gedichten naar "omdat........." mensen weten gewoon niet zo goed wat ze moeten schrijven.
    Vond het wel heel fijn om de kaarten te ontvangen.

Weet naderhand dat sommige mensen tegen andere hebben gezegd als ze vroegen zal ik een kaart sturen nee doe maar niet. :(

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hey,
    bedankt voor jullie lieve reacties.....
    Ik heb ook ooit ergens gehoord dat er mensen zijn die dit overkomt,dat ze behoefte hadden aan een geboorte kaart,maar als ik ze nu zie dan breekt mijn hart...pfffff,moeilijk is dit zeg..

Ik denk dat ik morgen rustig op zoek ga naar de juiste kaart,en zoals iemand net zei,ik hoop te voelen als ik de juiste heb....
    Ik kan met zoiets niet goed omgaan,de pijn te zien van hun...zeg dan altijd net de verkeerde dingen....

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb zelf zoiets meegemaakt bij bekenden van ons.
    Ik heb een heel mooi kaartje gestuurd van een babyhandje in een volwassen hand (zwart-wit foto), waar verder geen tekst op stond.
    Binnenin heb ik geschreven dat ik ze feliciteerde met de geboorte van hun dochter.
    Stukje leeg en toen 'gecondoleerd met jullie enorme verlies'

Ze mailden me een paar dagen later dat ze erg dankbaar waren voor de felicitatie, want ze waren wel gewoon papa en mama geworden.

Heel veel sterkte. Ook voor de mensen eromheen zijn dit moeilijke tijden.
    Enige tip die ik heb voor je: als je niet weet wat je moet zeggen, vraag dan gewoon wat ze willen. Niemand kan vertellen hoe een ander rouwt, zeker niet in situaties als deze. Als je alleen al de moeite neemt hen te vragen wat ze van je willen of wat je voor ze kunt doen, is dat vaak al genoeg.

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Bedankt,hier kan ik zeker wat mee......mooi zoals jij het kaartje geschreven hebt zeg,ze zijn immers toch papa en mama geworden....

8. Wat een mooie kaart moet dat zijn geweest. En jouw tip klopt ook helemaal!

Pinter, heel veel sterkte voor jou. Je nichtje/vriendin mag blij met jou zijn als vriendin dat je zo met ze meeleeft!

9. fafje

fafje Niet meer actief

ik denk een geboorte + rouwkaart in 1...hoe dan ook zijn ze ouders geworden en is hun kindje geboren...dus dnek iets met een "mooi" plaatje....maar niet te vrolijk maar ook niet te triest...dnek ik

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik heb vanmiddag een kaartje gekocht,was zo op zoek naar die hand met het kleine handje erin,maar helaas.....
    Het is een blauw kaartje met een beertje die een sterretje vast heeft,en naar de sterrenhemel zit te kijken,de tekst erin is "het verlies van een jong leven is niet met woorden uit te drukken,heel veel sterkte".....
    Ben nog niet helemaal tevreden,morgen ga ik naar de stad,en kijk dan toch nog even verder denk ik,vindt de tekst zo dubbel....het kindje is tijdens de bevalling gestorven,ze hebben het niet levend gezien,hij was 23+3 weken jong.....dit doel ik op de tekst van "een jong leven"in de kaart...pfffff,er zijn hier geen passende kaarten voor,er zouden geeneens kaarten voor moeten zijn eigenlijk...maar helaas....

11. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, Belgiƫ
    Uit mijn eigen ervaring vond ik ge neutrale kaartjes altijd veel 'leuker' dan de rouwkaartjes. Uiteindelijk krijg je daar veel steun mee maar is het toch niet te deprimerend.
    Ik vind jou kaartje ivm beertje met een sterretje echt wel passend. De tekst is ook best mooi maar wel jammer dat je er niet je eigen ding kunt in schrijven. Zo heb ik bij Linn* heel veel mooie tekstjes gekregen. Af en toe als ik het moeilijk krijg lees ik die terug en haal ik daar enorm veel kracht uit.

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Het kaartje wat je uitgezocht hebt, hebben wij ook gehad.

We hebben enorm veel kaarten gehad, en er zaten maar 2 echte rouwkaarten bij. Ik vond het juist mooi om zoveel mooie kaarten te krijgen. Het varieerde van beertjes, vlinders, regenbogen etc.

Deel Deze Pagina