Baby 5 mnd drinkt teveel!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by sunshine100, Mar 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunshine100

Aug 31, 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen

ik heb een vraag, want zelf kom ik er niet meer uit :(. Mijn dochter is nu 5 maanden en dronk voorheen netjes 5 flessen van 150+5. Nu is ze 2 weken terug ziek geweest (buikgriep) en dronk ze per fles maar 40cc ongeveer. Gelukkig is dat voorbij, maar nu komt het probleem; Ze wil teveel drinken. 6 flessen van 180+6 gaan er moeiteloos is. Ze komt dus ook weer snachts. Vind ik geen probleem, maar wel als ze steeds boven een liter uit gaat komen.....

Mijn vragen:

* Hoelang mag ze ietsje boven de liter komen? Nu zit ze 5 dagen rond 1000/max 1100 ml (nutramigen). We proberen niet de 1200 te " halen"
    * Wat kan ik tegen de honger doen? Rijstebloem (advies cb) lees ik negatieve verhalen over en ik vind het zelf raar spul.
    * Ivm ezceem willen we proberen niet eerder dan 6 mnd (of 5,3 mnd)met hapjes te beginnen. Dat is gelukkig al over een paar weken, maar hoe ga ik die weken overbruggen????

Alvast heel erg bedankt voor het advies!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Sunshine100,

Ons advies zou zijn 5 flesjes van 180 ml/6, maar daar heeft jouw kindje niet genoeg aan.

Rijstebloem geeft een verzadigder gevoel. Het is de geschikte manier om je kindje te laten wennen aan vaste voeding. Je kunt dit toevoegen aan haar eerste en/of laatste fles.

Huilt jouw dochtertje direct na de fles? Dan kan het ook zijn dat zij zuigbehoefte heeft. Wellicht kun je haar een fopspeentje aanbieden?

Groet,
    Anne

Share This Page