Fopspeen ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lientje, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Weet iemand of er ook nadelen zijn aan een fopspeen. Het werkt erg goed om haar stil te krijgen, maar ik weet eigenlijk niet of het wel goed is om haar een speen te geven.

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Geef je borstvoeding, dan zou ik het nog even uitstellen.

Maar geef je flesvoeding en je wil er gewoon een geven, ga op je gevoel af en geef haar die speen. Alleen het afleren is moeilijk, maar de duim ook, dus ja de keuze blijft toch bij jou!

3. Niet meer actief

waarom niet als je borstvoeding geeft?

4. Niet meer actief

als jou kleintje er lekker stil bij is dan zou ik die gewoon geven hoor. Dan heeft ie kennelijk nog zuigbehoefte en zou ik zeker kiezen voor een speen ipv de duim ofzo.

Overigens kan dit ook gewoon als je BV geeft hoor.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Lekker geven alsje kleintje zich er fijn bij voelt. Aangeraden wordt het wel rond het 1e jaar af te bouwen/leren. Hier ook beide kere gedaan en lukte prima!

6. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik heb de eerste 3 maanden borstvoeding gegeven, maar vanaf dag 1 heeft hij een speentje gekregen. Hij had zo'n sterke zuigbehoefte dat hij er veel troost uithaalde...
    Wanneer ze de borst eenmaal goed pakken, zullen ze dat wel blijven doen, volgens de verpleegkundigen. Nu is het speentje vooral voor in bed en als hij echt moe wordt. Rond 1 jaar gaan wij het ook langzaam afbouwen...

7. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Omdat je vaak ziet bij kleintjes dat ze zich verwarren met de tepel, dat was bij mij zo. Ik zou bij de volgende niet meteen beginnen met speen, pas als je bv lekker loopt! Vaak moeten ze goed te tepel nog pakken en daar gaat echt een aantal weken overheen voordat ze het doorhebben.

Je kan als optie in het begin ook je pink even geven, alleen het nadeel is daar weer van dat je constant met je pink in de weer ben.

ja het blijft een advies en het is nog steeds iemands eigen keuze :D

8. sim

sim Niet meer actief

ik heb hier laatst ook nog over getwijfeld, heb toch een speen geprobeerd en er is geen verwarring op getreden. als hij honger heeft accepteerd hij noch speen noch pink..

maar ze zeggen inderdaad dat je zo lang mogelijk moet proberen met wachten, maar ik heb zoiets van een pink is ook niet alles en voelt ook anders aan dan een tepel...

9. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Mijn tandarts heeft gezegd dat je in ieder geval beter een speen kan geven dan een duim, omdat een speen naar het mondje gemaakt is en je je duim altijd bij je hebt en dit moeilijker af te leren is.

10. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ben zelf een voorstander van een speen ipv de duim!
    2 jaar geleden had ik er met een kennis over zij was voor duimen tegen speen en ik anders om.laatst hadden we het er weer over, ze maakte de opmerking dat haar kindje vaak duimde ook als ze niet moe was maar dat het meer een gewoonte geworden was.D'r duimpjes gingen er stuk van! Hoe ik dat zou doen.Mijn kindje krijgt alleen zijn speen als hij gaat slapen zei ik en straks gaat hij met Sinterklaas mee...dat kan niet met d'r duimpjes.Mijn broer is bijna 30 en ongemerkt zit hij nogweleens voor de TV te duimen!Aandoenelijk hoor zo'n grote vent die duimt..hij is bijna 2 meter en weegt 110 kilo!hihihii

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn zoon had een speen, en soms moesten we snachts op zoek naar die speen omdat die anders niet kon slapen en dat ding lag dan onder zijn bed ofzo.

mijn dochter koos voor de duim.

de jongste wil ook niet echt een speen, en duimen kan die niet. dus we zullen zien.

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan heeft ook een speen maar niet als ie in bed licht (anders moet mama daar ook nog voor uit ;sn nachts haha) en pikt dit ook nog haha.
    met de borst zeiden ze wel een half uur voor de voeding niet doen want dan is er kans op verwarring groter.
    Nu sabbelt daan heel veel op zijn handen dus die speen is hier echt in min. gebruik

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Milan heeft in de eerste week al een speentje gekregen. De bv verliep super en er is totaal geen verwarring opgetreden. Hij had erg veel last van krampjes en enorme zuigbehoefte, ik was maar wat blij met het speentje...Toen hij 9 maanden was gingen we op vakantie naar Spanje met de auto. Onderweg besloot meneer van de speen over te gaan op zijn duimpje en daar was hij niet meer vanaf te brengen :( Als ik z'n speen gaf, dan gaf hij dat ding een slinger en stak daarna z'n duim in z'n mond...Overigens duimt hij alleen als hij ook zijn Nijnie bij zich heeft, zonder Nijn duimt hij nooit! Dus ik kan het nog enigszins beperken..Hij is nu trouwens 27 maanden.

14. Niet meer actief

ik heb 2 spenen in bed, ik hoef er ook niet uit om de speen te geven. Astrid slaapt eigenlijk net zo makkelijk met als zonder speen.

Maar weet je al wat je gaat doen lientje?

15. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ferron krijgt wel eenspeen, maar alleen bij het slapen gaan net na de fles.
    Hij is prematuur geboren, en zijnZuigbehoefte is nog flink.
    Ook omdat hij zijn fles enorm snel leeg heeft, en daarmee de behoefte van het zuigen ook nog lang niet bevorderd is. Als we m niet geven huilt hij ook gewoon, en hij stopt er ook niet eerder mee. Zijn behoefte is nog veel te erg.
    ik hoop alleen niet dat hij er te veel aan gaat wennen, en dat het speentje geven wel af te leren valt!

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb het geprobeerd, maar ze spuugt hem steeds uit en gaat kokhalzen. Dus eigenlijk hoef ik niet meer te kiezen.

17. Niet meer actief

Ik heb zelf jarenlang geduimd en er niets aan overgehouden :) geen kromme tanden, kapotte duimen, op den duur begon ik het zelf genant te vinden (of lastig om steeds heel mijn vingers te checken of ze schoon waren, ja ik was toen ook al een muts!) ben uit mezelf gestopt, bij mijn zusje zie je de tanden wel naar voren staan en dat terwijl we amper geduimd heeft (en de tandarts maar de schuld geven aan het duimen terwijl ze dat zowat niet deed)

Deel Deze Pagina