Zwangerschaps & bevallingsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door petrok1969, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrok1969

15 mrt 2012
    6
    0
    0
    Boxtel
    Hoi allemaal

Ik heb nu op't site van Rijksoverheid gelees over Zwangerschaps & bevallingsverlof en wil weet of ik het wel goed begrijp.

Ik gaan op 11 october met zwangerschapsverlof en is uitgerekend op 8 november. Stel ons jongen wordt op 12 october geboren (men weet nooit hé) krijg ik dan nog steeds 16 weken bevallingsverlof of wordt het dan verminder of stel hij wordt 2 weken voor de uitgerekende datum geboren, heb ik dan 14 weken bevallingsverlof? Zoals ik het begrijp heb ik recht op minstens 16 weken zwangerschapsverlof en bevallingsverlof, maak niet uit of hij vroeg geboren wordt. Ik begrijp dat zou hij na het uitgerekend datum geboren word dan is er in ieder geval 10 weken bevallingsverlof.

Ik hoor het graag!

Groetjes
    Petro

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je hebt altijd recht op minimaal 16 weken bevallingsverlof. Ga je overtijd, dan krijg je ze er achteraf nog bijgeteld... dus wordt je kindje idd op 12-11 geboren, dan krijg je die vier dagen er aan de achterkant bij.

Het enige verschil zit m erin wanneer je kindje echt veel te vroeg wordt geboren... dus bijv met 33 weken, dan gaan je 16 weken in op de dag na de geboorte van je kindje.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Die 10 weken heb je dan alleen wanneer je dus 6 weken voor de uitgerekend datum met verlof gaat... dus 6 voor, 10 na =16 weken totaal. maar ook dan geldt wanneer je overtijd gaat, dat je die dagen er bij krijgt geteld.

Deel Deze Pagina