Oke... ons zoontje heeft sinds gister besloten dat hij op het potje wilt plassen niet alleen spannend voor hem, ook voor papa en mama is het een nieuwe fase. Waar ik een beetje tegen aan hik is dat hij niet goed uit plast omdat hij reuze enthousiast is als er 3 druppels uitkomen Uitplassen doet hij dus absoluut niet. Hoe kunnen wij dit nu het beste aanpakken? We hebben een dikke duimen kalender voor hem gemaakt voor de stickertje, dacht aan 6 stickertjes voor een cadeautje.. dat hij had binnen de 24 uur al gehaald dus vanmorgen een cadeautje gehaald voor hem. Het principe potje+plasje/poepje=sticker snapt hij nu goed. Ik durf echt niet te deur uit te gaan met hem zonder luier om, omdat hij dus niet goed uitplast en meer dan de helft in zijn blaas blijft zitten. Zucht... hij is ook nog zo jong. Wie kan ons een beetje op weg helpen?
Hoe weet je dat hij niet goed uitplast? Kinderen die nog in de luier zijn plassen hele kleine beetjes. Dat is normaal. Als de luier uit is en hij plaat op potje dan worden de plasjes vanzelf groter met langere tijd ertussen. De blaas moet echt getraind worden. Wij hebben een jaar geleden heb Een maand voor en na elke slaap op potje laten zitten (meestal werd er geplast en vaak ook gepoept). Wel echt meteen met wakker worden want anders zit het al in de luier. En toen begonnen met luier uit.
Wat knap van hem! Je kunt natuurlijk in het begin nog pull-up luierbroekjes aandoen. Deed ik in het begin ook als ik dacht dat het moeilijk zou worden... En wat betreft de stickers... De eerste dag was hier ook meteen de stickerkaart vol. Dat wordt minder hoor. Op een gegeven moment gaat er langer tussen zitten dat ze naar het potje gaan en dus een sticker verdienen. Ook plassen ze dan een grotere plas. En na een tijdje gaan ze ook meer ongelukjes krijgen. Dat gaat in fases. Althans dat was hier zo. Ik dacht echt 'zo die heeft in een keer door hoe het moet. Bijna geen ongelukken', nou 2 weken later dacht ik het tegenovergestelde... Toen plaste hij steeds in zijn broek. Gewoon volhouden, het komt goed Succes!
s0fietje; dankjewel voor de reactie weer wat geleerd wbt uitplassen... hij gaat op het potje zitten, laat een paar drupjes lopen en kijkt dan super blij naar zijn plasje! na aanmoediging gaat hij zo nog 2x zitten om een paar druppeltjes te laten. Hij is in ieder geval echt super trots op zijn plasjes in het potje vandaag 3x op het potje geweest! Een luier broekje is misschien wel een goed idee inderdaad, die gaan we maar eens halen
Eerder gister liep hij trouwens in een onderbroekje in huis en toen stond hij heel stiekem in een hoekje, tien heeft hij een hele grote plas gedaan 😁 haha dat werd toen dwijlen
Houd er ook rekening mee dat de kleine geboren wordt, hij een terugval kan krijgen. Veel kinderen die zindelijk zijn, zijn dat ineens niet als hun kleine broertje/zusje geboren worden...