hallo, vandaag kwam bij de verloskundige mijn woonsituatie ter sprake. ik heb zeg maar een woning van 3 verdiepingen met eronder nog een apartement..... en een smalle draaiende trap. ook moet je om bij mijn voordeur te komen dus 1hoog de trap op.. nu mag ik niet thuis bevallen en dat vind ik echt heel erg... waarom? groetjes Jose
Hoi joseetje, Waar men bang voor is, is dat als je toch met spoed naar het ziekenhuis moet En jij niet zelf de trap af kan lopen dan moet de brandweer komen omdat ook het ambulance personeel je niet de trap af mag tillen. De brandweer gaat je dan het huis uit takelen. Wij adviseren daarom dan om op de begane vloer te bevallen, maar nu is het zo dat bij de meeste huizen de slaapkamer op de tweede verdieping is en dat als het spoed word ook daar een trap naar beneden moet worden genomen...... alleen indien de zwangere boven de 100kilo weegt adviseren wij een bed in de woonkamer te zetten om daar te bevallen. Ik kan niet tegen jouzeggen het mag wel, want ik ben niet jou verloskundige. maak het nogmaals bespreekbaar en laat ze jou goed uitleggen wat hun redenen zijn Imke