"Mag" ik een 3e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door paula1984, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Wat goed dat je dit topic hebt geopend!

Als ik je OP en verdere reacties zo lees hebben jullie hier heel goed over nagedacht en ik zou het bijna zonde vinden als jullie niet proberen om jullie wens werkelijkheid te laten worden. Áls er al mensen gaan oordelen doen ze dat waarschijnlijk vanuit hun eigen beperkingen (jaloezie, onwetenheid, onbegrip etc.).

Ik zeg ga ervoor :)!

paula1984 vindt dit leuk.
  2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Je weet hoe ik erin sta ;) Hier ook twee 'zorgenkinderen', oudste met een nog onbekend syndroom, maar iig ontwikkelingsachterstand waarvan we niet weten hoe diep die zal gaan, maar wel dat het zowel cognitief als sociaal-emotioneel en motorisch is. Jongste iig ADHD, maar mogelijk speelt daar ook meer.
    En ja, hier wel voor een derde gegaan. Misschien heel onverstandig, maar oh zo gewenst.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad!

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Lieve @paula1984 mijn verhaal ken je ook, ook ik had dezelfde angsten als jij, ook ik vroeg me af of ik een tweede en later een derde er wel bij kon hebben en of het niet egoïstisch was. Maar de wens werd groter dan de angst. En nee je kunt niet in de toekomst kijken, je weet niet hoe het zal gaan. Maar spijt zul je nooit hebben van een derde kindje. Eerder spijt dat je er niet voor gegaan bent. En wat maakt het uit wat anderen ervan vinden? Jullie hebben de wens, jullie dragen de zorg en alleen jullie hebben recht van spreken. Je weet wat je hart je vertelt (en niet pas sinds kort!), dat is veel belangrijker om naar te luisteren dan naar de mening van ‘anderen’ die geen flauw benul hebben hoe jullie leven eruitziet. Als jullie er beiden achterstaan ga ervoor!

Voor wat betreft het medische, ik ben onder controle van de gyn gegaan (mocht zelf kiezen) en heb daar echt geen spijt van gehad. Elke keer als ik gespannen was of me zorgen maakte kon ik langskomen voor extra controles en ze namen mijn voorgeschiedenis van bij de oudste heel serieus. Dat was heel fijn.

dreumesje vindt dit leuk.
  5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Het voelt zeker fijn. Samen hebben we een veel over gepraat en steeds meer dat is erg leuk. Mijn man wilde al veel eerder dan ik. :)
    Jouw (jullie) reacties doen me echt erg goed :)

louan vindt dit leuk.
  6. paula1984

Leuk! Heb momenteel boven het behang eraf liggen, ga zeker rekening houden met gezellige kleuren voor allemaal :D

Eppo82 vindt dit leuk.
  7. paula1984

Dank je. Vond het echt moeilijk om hier iets over te openen.
    Ik denk wel dat het een stuk onbegrip is. En ook zijn er mss mensen bang dat wij het niet kunnen mede doordat het zo heftig is geweest.
    Ja de jaren zijn vreselijk geweest. Ja we hebben elkaar uit het oog verloren. Ja daar hebben we nu ruim een jaar kei hard aan gewerkt. En weet je we zijn sterker dan ooit :)

8. paula1984

Ja ik weet hoe het bij jullie is.
    "Gelukkig " weten wij nu wel wat B. Heeft dat maakt de keuze iets makkelijker voor mij. Het is een geval van domme pech met hem. Kans op herhaling is niet groter en het is niet erfelijk oid.
    Gaat je zwangerschap voorspoedig?

9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier ook lang getwijfeld ivm zorgenkind maar onze liefde ia groot genoeg voor een in ons geval 2e kindje ja het zal best even aanpoten zijn met veel zorg het 1e jaar maar de liefde halveert niet maar verdubbeld. En ik wil ook heel graag meemaken hoe het is een kindje zonder extra zorgen. En ik moet zeggen het onbezorgd zwanger zijn is al een enorm bizar maar heerlijk gevoel. Dat zal er bij jou niet inzitten maar laat je vooral niet tegenhouden door de buitenwereld

10. paula1984

Ja ik weet idd ook van jou en jij van mij hoe en wat. Het stukje egoïstisch vind ik ook moeilijk. Doen wij hier de 2 bestaande kinderen wel een plezier mee? Ik denk van wel uiteindelijk. Ook mss stom maar met het oog op de toekomst. B. Zal altijd zorg nodig hebben. Hoe fijn zou dat voor J. Zijn als hij een broer of zus heeft om dit mee te delen.

Ik weet niet of er een keuze zal zijn met betrekking tot gyn maar neem het zeker mee op het moment dat het zover is.
    Dank je wel voor je uitgebreide reactie :):)

11. paula1984

Een kind zonder extra zorg. Dat is ook iets wat meespeelt. Alleen ik vind dat zo egoïstisch van mezelf :oops:

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, dat kan ik me voorstellen. Dat hadden wij bij de oudste ook. Eerst weten of het erfelijk is of niet. Grappig genoeg ben ik juist extreem relaxed, juist omdat allebei onze kinderen altijd helemaal goedgekeurd zijn. SEO was perfect, allebei een APGAR van 10/10. Dus ik weet dat dat niet alles zegt, en daardoor ben ik ook niet bang bij echo's enzo. Klinkt dat raar? De NIPT vond ik wel best spannend, maar dat was vooral omdat mijn man nog niet wist of hij voor afbreken wilde kiezen als het niet goed zou zijn. Dus dat was een ander soort zorg. Maar ik twijfel er eigenlijk niet aan of dit kindje gaat voor zover zichtbaar gezond geboren worden. Of we dan later problemen krijgen... Zou best kunnen. Ik geloof niet dat wij echt gemiddelde kinderen krijgen :rolleyes: :roflmao: Kans op ADHD is vrij groot, maar we grappen ook wel eens tegen elkaar: "zul je zien dat deze extreem gemiddeld wordt, hebben we geen idee wat we daarmee aan moeten" :p

Deze zwangerschap verloopt in elk geval helemaal volgens het boekje, maar ik ben dus niet anders gewend. Dat maakt het een beetje gek ;) Maar vandaag had ik de 20 weken echo en alles ziet er super uit.

Ik hoop echt dat je snel zwanger mag zijn en dat jullie grote wens vervuld gaat worden. Ik vind echt dat een kindje dat zo gewenst is niet 'verkeerd' kan zijn.

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dat is precies wat wij over onze kinderen zeiden: dat het voor de jongste wel heel fijn is om toch een meer 'gelijkwaardige' zus te hebben, vooral later.
    En de oudste kijkt er enorm naar uit om 'echt' grote zus te zijn, dat is nu met haar zusje niet omdat die haar allang voorbij gestreefd is op veel punten.

14. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Iedereen wil dat toch? Waarom is dat van ons egoïstisch? Niet dat ik je gevoel niet begrijp hoor maar zonder dochter hadden we al een wens voor meer kindjes dus ook nu zijn er is willen we dat nog steeds

15. paula1984

Hier is absoluut een verhoogde kans op ass. Maar goed daar kan ik mee omgaan.
    Mijn zwangerschappen waren ook uit het boekje zegt idd helemaal niets.
    Wat geweldig dat je echo goed was!
    Hebben jullie de nipt expres uit laten voeren of werd dit aangeboden vanwege voorgeschiedenis?
    Mooi die laatste zin! En idd als wij een normaal gemiddeld kind krijgen weten we helemaal niet wat we er mee moeten :roflmao:

16. paula1984

Dat is ook waar. Beetje zoals ik het cru vind dat b. schuld zou hebben terwijl de wens voor een gezin met 3 kinderen al bestond voordat hij bestond.
    Enigste is dat het leeftijdsverschil iets groter is .

17. paula1984

Heel herkenbaar en begrijpelijk!

18. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Of er nou 2 4 of 6 jaar tussen zit dit kindje gaat toch inhalen dus dan maken de jaren ook niet zoveel uit.

19. paula1984

Ik doelde meer op de oudste en de 3e zit dan toch minimaal 7 jaar tussen.
    Pff ik moet geloof ik gewoon niet zo zeuren :|;)

20. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik scheel 10 jaar met mijn jongste zus dus wellicht kijk ik er daarom anders . als het je geruststelt we kunnen super goed samen opschieten.:);)

Deel Deze Pagina