Hoe hebben jullie dit gedaan? Aan de ene kant denk ik: ja gewoon vertellen, dan kunnen we ze voorbereiden dat oma ze uit school komt halen bijvoorbeeld. Maar aan de andere kant, ze weten dat de mogelijkheid bestaat dat een van de oma's een keer op het schoolplein staat als broertje geboren wordt. Of dat oma er zal zijn als ze 's ochtends wakker worden. Ik wil ook weer niet dat ze zich druk maken, vooral de oudste kan nogal lopen piekeren. Een inleiding kan natuurlijk best een tijdje duren...
Als je aangeeft dat de oudste erg kan piekeren dan zou ik er voor kiezen het niet te vertellen. Ze merken en horen het vanzelf toch? Als ze er beiden wel gewoon losjes mee om hadden kunnen gaan dan had ik het misschien wel verteld, maar het lijkt mij al spannend genoeg op deze leeftijd met het echt bewust meemaken.
Wij hebben het wel verteld, ze zijn zelfs nog in de verloskamer geweest terwijl ik aan het infuus lag (toen het infuus net aangesloten was). Maar misschien omdat je oudste teveel zorgen gaat maken kan je beter niks zeggen. Dan is de verrassing ook wat groter toch?
Ja lastig he... Maar het voorbereid zijn op oma die ze uit school komt halen geeft haar misschien juist rust. Ik heb nog even om er over na te denken, en wie weet komt hij gewoon toch nog uit zichzelf..
Je kan het vertellen maar hou er wel rekening mee dat het net zo goed nog 5 dagen kan duren. Maar als je zegt binnen deze dagen krijgen jullie broertje of zusje kan dat prima toch.
Ik hoop met je mee..Je kan ook zeggen oma haalt je vandaag uit school papa en mama moeten in het ziekenhuis kijken of alles nog goed is met de baby?
Ik zou het niet doen. Inleiden lukt net altijd de eerste keer en er kunnen dus best een paar dagen overheen gaan. Dan zit je oudste de hele tijd op hete kolen. Ik zou gewoon vertellen dat oma komt omdat je op controle moet. Als de bevalling eenmaal op gang is kan oma (of papa door de telefoon) altijd nog vertellen dat de baby komt.
Geen ervaring mee, maar dit. Dit zou ik ook doen. Zeker als je gevoelig kindje hebt dat veel nadenkt...
Hier ook een piekeraar uit 2009. We vertellen onze kinderen dat ik naar het ziekenhuis ga om te kijken hoe het is met de baby en ze horen het wel als ze is geboren. Ik ga ze niet over de inleiding vertellen
Maar mocht het lang duren, dan blijf je wel in het ziekenhuis neem ik aan? Dan zal ik ze toch moeten vertellen waarom denk ik...
Ik heb al 3x een week in het ziekenhuis gelegen dus daar zullen ze bij mij niet gek van staan te kijken Mijn bevallingen duurden 5 en 4 uur dus ik verwacht wel dezelfde dag te bevallen. En bij mij leiden ze alleen maar in als ik inleidbaar ben. Dus geen ballonnetje oid
Je kunt wel snel bevallen maar dan moet het inleiden wel meteen aanslaan. Ik mocht twee keer gewoon weer naar huis na het inleiden. Pas de derde keer begon mijn bevalling. Dat bedoelde ik eigenlijk. Ik heb alleen die gel gehad, geen ballonnetje. Succes in ieder geval! 👍🏻
Volgens mijn vk werken ze niet meer met gel. En wat ik zei, als ik nog geen ontsluiting heb gaan ze waarschijnlijk niets doen om dat te bevorderen. En als ik dat wel heb breken ze de vliezen.
De oudste een uur of 9, de jongste 5 uur na breken van m'n vliezen (toen begonnen de weeën ook gelijk). Ik had dinsdag 1 a 2 cm ontsluiting, dus zit iig niet potdicht meer.
Dan breken ze meteen je vliezen en krijg je een infuus. Dus je zal dezelfde dag nog bevallen als het goed gaat.
Oké, dat laatste had ik niet begrepen. Weet je ook waarom ze de gel niet meer gebruiken? Mijn bevalling is nog maar net 13 maanden geleden en ik heb hem nog gehad maar dat het zo heftig is verlopen en uiteindelijk een keizersnede is geworden heb ik waarschijnlijk aan mijn reactie op die gel te danken. Ik ben dan ook oprecht geïnteresseerd in de reden.
Ik zou het vertellen. Hier ook gedaan, papa en mama naar het ziekenhuis en jij komt met opa en oma zodra de baby geboren is!