Mijn mannetje is echt onwijs lief. Hij komt knuffelen wanneer hij eventjes wat aandacht wilt, speelt lekker zoet met zijn speelgoed en kijkt een beetje tv. Hij is gek op de katten en speelt daar ook mee. Soms krijg ik zelfs uit het niks een kusje van hem . Maaaaaaaaaar, hij heeft momenten op de dag dat hij transformeert naar een draak! Dan laat hij zijn speelgoed links leggen en pakt ALLES wat niet mag. Op het moment dat ik het afpak is het brullen geblazen en als ik ergens 'nee' over zeg, begint hij met bijten. Bijten in de bank, in de tafel, in de stoel en soms in mama. Nu is dat gelukkig al een stuk minder sinds ik hem een keer uit reflex in zijn bovenbeen kneep (hij beet echt hard). Sindsdien pakte ik even zijn been beet als hij in mij begon te happen. Hij heeft nu door dat als hij mama bijt, het zelf ook niet zo fijn voelt . (sorry het is wel de drastische aanpak, maar niks hielp en het bijtgedrag werd met de dag erger). Net zo lang totdat hij vanaf een afstandje naar me toe kwam lopen met zijn mond wijd open, om te happen dus. Maar goed, volgens mij het bij hem echt een uiting van ongenoegen, want niks is dan veilig voor zijn piranha-mondje. Eten gaat nogsteeds over de grond heen, terwijl ik na bijna 8 maanden zelfstandig eten, nu wel verwacht dat dat over is. Daar helpt ook niks tegen. Negeren niet, toespreken niet en ook zijn eten weghalen niet . Het allermooiste is nog wel hoe hij zichzelf ´ter aarde´ kan laten storen als hij iets echt niet mag. Ik heb een ware acteur in huis! Het is zelfs nu al brullen als we weg gaan bij de kinderboerderij . Hij wilt blijven en laat dat dan ook graag merken. Is hij nu echt zo vroeg met zijn peuterpuber gedrag?
Nee hoor, is volgens mij volkomen normaal. Hij klinkt als een redelijk heftige in zijn gedrag, maar hij is er niet vroeg mee. Hier bij stiefzoon en dochter op die zelfde leeftijd ook
Ja het is een felle donder hahaha. Rood haar heh ^^. Gelukkig heeft hij niet dat hij paars aanloopt van drift ofzo, dat had zijn vader vroeger dan weer wel.
Eerlijk? Ik moest op dat moment ook mijn lach inhouden hoor. Een mannetje van 3 turven hoog, die boos kijken en met een open mond op me af komt lopen.
Erken zijn boosheid naar hem en probeer hem een alternatief te geven voor als hij boos is. Hij weet gewoon niet goed wat hij met die emotie moet.
Paars zou ook vloeken bij dat rood... Hier ook zo'n felle rooie.... D'r zusje is bruin/donkerblond en heb nu al de indruk dat dat een rustiger kind gaat zijn....
Ooo hij is hier ook tevreden hoor, maar hij heeft een eigen willetje. En een felle donder inderdaad .
Hier een peuter die er ook vroeg mee begon met alles doen wat niet mag af pakken en in de hoek zetten hielp niet hierishet niet buiten maar slaan en niet zachtjes ook in het gezicht en als hij zijn zin niet krijt of het lukt iet laat hij zich op de grond vallen en gaat slaan schoppen en met zijn Hooft op de grond bonken en dat laaste ben ik niet blij mee de af gelopen dagen is het weer drama het gebeurt wel minstens 10 keer per dag hoop dat die fase weer snel ver is ik hoop dat de peuterspeelzaal hem zal helpen daar begint hij volgende week
Hier ook een draak in huis, is een dag jonger dan jouw zoontje. Als hij boos wordt kijkt hij je doordringend aan en gaat ineens heel hard krijsen (echt je oren doen pijn ) en stopt plotseling en blijft je aankijken. Pfff, nou dan weet je meteen dat dit een pittig mannetje is. Ook aan zijn grote broer kan hij heel goed duidelijk maken wat hij wilt/niet wilt, hij bijt snel en ramt met alles waarmee je kan rammen. Vanaf 11 maanden zegt hij "nee" en dat zegt hij bij alles. Het is echt een jongetje die een sterke wil heeft. Hij is rossig en loopt ook echt rood/paars aan (stiekem toch de haarkleur ?).
En ik dacht dat ik al een pittige had! Maar dat valt dan toch echt mee. Hier kan hij idd ook echt boos zijn en dan wel een half uur lang als hij iets niet mag, en dat is krijsen, aan mijn been hangen en met zijn hoofd bonken tegen mij aan... Hij heeft het trouwens vooral met eten. Ook lekker in het openbaar vooral de supermarkt, tja, al dat eten. Maar op sommige dagen is hij poeslief, waar hij de ene dag een driftbui om kreeg is het de andere dag enkel een beetje mopperen, gelukkig. Maar toen de drift op zijn ergs was (en ik langzaam gillend gek werd), hij kreeg werkelijk om alles een lange driftbui van minimaal 10 min, bleek ineens dat zijn kiezen een paar dagen later door waren, dus wellicht was dat de oorzaak van de hevigheid van de drift. Ik had daar nl geen rekening mee gehouden, hij heeft nog maar 2 snijtanden boven en 2 onder
Dat kan makkelijk hoor! Gelukkig zijn ze hier alle 4 al door, maar nu krijgen we de hoektanden nog. Ik ben zielsgelukkig als hij zijn gebitje compleet heeft.
Ja die tanden en kiezen daar heeft mijn zoontje ook klast van. Ik zal blij zijn als de laatste 2 hoektanden doorzijn. Dan nog 4 laatste kiezen, pfff.