Ik heb ee vraagje over turkse Yoghurt, Wij hebben 2 dagen geleden een emmertje gehaald, wilde het een keertje uitproberen, want een collega van mij zei dat het onswijs lekker was. Maar nou deed ik het emmertje open en zitten er kleine brokjes in zeg maar, en ziet het ziet er ook vreemd uit anders dan onze yoghurt ^^' en het is zowiezo al dikker dan de nederlandse yoghurt, maar nu vraag ik me af hoort dat zo? :/
Mijn ouders halen het ook weleens in huis. Ik weet wel dat het veel dikker en romiger is dan gewone yoghurt, maar of er brokjes inzitten dat weet ik niet! Is ie nog wel houdbaar?
het kan inderdaad wel dat het een beetje klonterd en het is inderdaad dikker dan onze yoghurt. denk dat als het nog houdbaar is dat het wel goed is. maar tis heel lekker hoor! groetjes!
Is normaal bij turkse yoghurt maar zou voor de zekerheid even naar de datum kijken. Welke yoghurt (merk ) heb je gehaald Gazi of Yayla?
datum staat op 10-09 dus is voorlopig nog wel goed er staat çiftlik op dat is het merk? verder staat er Sevgiyle mayaladik yogurt op wat dat ook mag beteken
dat is wat mijn collega ook zei ze zei letterlijk ''Zodra je turkse yoghurt hebt gegeten wil je niks anders dan deze yoghurt'' dacht moet het toch echt een keertje proberen
Hihi ciftlik is een merk jaen die heeft zowiezo altijd wat dikker yoghurt. hahah die 2de zin betektent dat ze die yoghurt met liefde hebben gemaakt hahahaha
ah zo, dan weten we dat ook weer haha Ik heb trouwens ook iets van Ayran zien liggen, dat is zeker soort van karnemelk?
Mmmmmm ja Ayran is ook lekker!! De lekkerste turkse yoghurt vinden wij trouwens die van Yayla 10% vet. Die is ook dikker maar echt heerlijk hmmmm. Ayran van Yayla is ook het lekkerste.
Ja ayran is een soort karnemelk en die moet je echt drinken van het merk yayla ik vind zelf Yayla en Gazi yoghurt heerlijk
oh hoe doe je dat? ben ik wel benieuwd naar, heb Ayran nog nooit gedronken maar vind karnemelk zelf erg lekker dus wil dat ook keertje uitproberen jammer genoeg is het niet te koop bij een plaatselijke supermarkt, en bij een dönner tentje betaal je iets van 2 euro voor zoeen klein dingetje ook =O maar een keertje kijken bij het turkse winkeltje vlakbij me schoonouders, die hebben echt zulk lekker fruit =O
ik zal er eens op letten wanneer ik weer in het turkse winkeltje ben, koop daar namelijk ook het brood ook zo lekker <33
Als je de uhm een eetlepel of 3 yoghurt in zo'n grote maatbeker ( waarmee je kunt schudden) doet en deze eerst helemaal loskloppen dat er geen "stukjes"meer in kunnen zitten. Dan doe je 2 keer wat zout in je handpalm schudden en dit bij de yoghurt doen ( zo weet ik dat ik niet te veel of te weinig zout heb) Dan ijskoud water erbij doen tot je aan1 liter komt. Goed mengen en dan is het klaar. * Heb me ondertussen ook wat gepakt nog wat van gisteren over* echt lekker mmmm
Heel snel klaar, makkelijk ,lekker en vooral helpt heeeeeeeeeel erg goed tegen de dorst!!! Vooral aangezien het turks eten , en waar mijn man vandaan komt zeker ( gaziantep) heel pikant is , neutraliseert het direct je smaak
Ooohhh echt waar, ik WIL echt niets anders dan de Turkse yoghurt! Wij hebben altijd de 3,5% van Yayla, zooo lekker! Ik moet ivm met mijn dieet magere yoghurt eten, maar jongens wat is dat GOOR als je normaal gesproken alleen maar Turkse yoghurt eet! Ow en ff op de vraag van ts terug te komen: Dat is normaal hoor, die klontjes erin. Kan me voorstellen dat je er van staat te kijken als je altijd hele vloeibare yoghurt bent gewend. De Turkse kan je gewoon zo uit de bak scheppen en het blijft gewoon rechtop staan op je bord Ik klop het altijd een beetje op, zodat het wat smeuiger wordt, zeg maar. Ow en die ayran; ieder zijn ding natuurlijk, maar zoals Elif het ook al heeft omschreven kan je het net zo goed zelf maken.
ik roer het zowiezo om, zelfde met een pak karnemelk heb je zoeen waterig drappie boven op dus ik schut het pak altijd haha en met deze yoghurt roer ik het om maar wel fijn om te weten dat het zo hoort haha XD