Hallo, ik zit vol met vragen over zwangeren ! wie o wie ?

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Zomerbries, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hallo allemaal,

Ik ben Linda, 26 jaar en sinds 4 weken zijn mijn vriend en ik gestopt met de pil en we hopen dus snel zwanger te worden.
    Het kindje zou bij ons zeer welkom zijn en ik wacht dan ook nieuwschierig
    af of ik deze maand ongesteld word.. ik hoop natuurlijk van niet maar de kans is denk ik wel groot omdat ik op internet veel lees dat je lichaam rustig weer op gang kan komen en dit soms wel 10 weken kan duren.
    Ik zou komende dinsdag volgens een normale cyclus ongesteld moeten worden, en heb sinds gister gevoelige tepels, echt een beetje pijnlijk bij aanraking, weet iemand of dit te maken heeft met mijn hormoonhuishouding die zich aan moet passen of kan t ook een zwangerschapssymptoom zijn? Ik was vorige week ook steeds misselijk bij het ruiken van een vieze lucht bijvoorbeeld spruiten die gekookt werden, en tijdens het eten van een broodje, maar t kan ook best zijn dat ik wat onder de leden had op dat moment want nu voel ik het niet meer.
    Wie weet vanaf wanneer ik kan testen op zwangerschap?
    liefs, een vol met vragen zittende linda :)

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoi Linda,

idd heel erg spannend! Tja, wat die 'symptomen' betreft, het zou kunnen dat je zwanger bent, er zijn altijd van die enorme gelukzakken bij wie het direct raak is ;) maar meestal is dit niet het geval... :( Die pijnlijke, gevoelige tepels en misselijkheid kan ook voortkomen door de hormonen die nu in je lichaam zitten nu je gestopt bent met de pil. En ik denk hoe liever je zwanger wilt zijn, hoe meer lichamelijke klachten je krijgt die erop lijken dat je zwanger bent...maar dat is mijn ervaring! ;)

Als je zwanger bent en als je een 'normale' cyclus hebt (tussen 28 en 32 is volgens mijn gyn normaal), kan je vanaf woensdag wel eens een testje wagen. Indien die negatief is en je niet ongesteld wordt, kan je om de 2 dagen testen want hCG verdubbeld om de 2 dagen.

Ik hoop voor jou dat het al raak is!
    Succes!
    Lieve groetjes!

3. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

29 apr 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    Hallo Lynnes,

eerste, Van harte welkom en veel succes met zwanger worden.

Ik ben na gestopt te zijn met de pil meteen zwanger geraakt dus de mogelijkheid is er maar je lichaam kan ook eerst aan het "ontpillen" zijn en daar kun je ook veel verschijnselen van krijgen.

Ik hoop voor dat het snel raak is.

Probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn helpt het beste ;)

Groetjes
    Nadine

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hoi Lynnes,

Welkom hier! Je schrijft dat je hebt gelezen dat je lichaam wel 10 weken nodig kan hebben om te "ontpillen" maar dat klopt helaas niet hoor, het KAN wel maanden duren! Het hoeft natuurlijk niet, maar er zijn echt vrouwen waarbij de cyclus pas na een half jaar of langer weer een beetje regelmatig is. Maar daar gaan we bij jou maar gewoon niet vanuit. ik wilde je alleen even waarschuwen en voorkomen dat je na 10 weken heel teleurgesteld bent.
    Succes met zwanger worden, en ik hoop dat het snel raak is.

Oja, wat betreft die symptomen, het vervelende van dit soort symptomen is dat het vanalles kan zijn. Het kan bij het ontpillen horen, het kan door een naderende menstruatie komen maar het kan bij een prille zwangerschap horen. Onzekerheid alom dus, maar misschien een schrale troost: we hebben dat allemaal!

Succes!

5. wolly

wolly Niet meer actief

Welkom en veel klets en lees plezier toegewenst.

Veel succes met zwanger worden, hopelijk betekenen de symptomen iets goeds.

Liefs wolly :)

6. mamaanous

mamaanous Nieuw lid

21 sep 2008
    2
    0
    0
    tandartsassistente
    hallo,wij waren meteen zwanger,dat kan bij jullie ook het geval zijn.ik was binnen 5weken zwanger nadat ik gestopt was met de pil.het kan zo maar het geval zijn.ik ben nu 6weken in blijde verwachting.gr

7. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hoi vlinderbloem,

Jij allereerst van harte gefelciteerd met je zwangerschap! gaat alles goed?dank je wel voor je reactie, het is prettig om er toch over te kunnen praten omdat onze omgeving natuurlijk nog van niks weet. Ik ben heel nieuwschierig of ik zwanger ben maar gelukkig niet zo erg dat ik er dag en nacht mee bezig ben, heel lief dat je me wilt behoeden voor een grote teleurstelling maar ik heb zoiets van als ik binnen 2 jaar niet zwanger ben dan ga ik eens naar de huisarts. Het is gewoon zo spannend allemaal :) En ik had vanochtend na het drinken van een glas melk, wat ik al jaren doe ook opeens overgeef neigingen, mijn tepels zijn nog steeds pijnlijk en nu trekt t ook meer in mijn borst zelf door. Ik wacht het gewoon af en ga als ik een paar dagen overtijd ben maar eens een test in huis halen ;) Ik laat je de uitslag weten goed?

8. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hoi,
    Dankjewel voor je reactie, dus het kan wel, laten we hopen dat wij net zoveel mazzel als jou hebben! Geniet ervan, liefs linda

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja graag Lynnes, ik zou het wel leuk vinden te horen of je inderdaad zwanger bent. Ben benieuwd!

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

11. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    welkom op het forum!

liefs sanniee