Mag ik even gal spugen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bougainville, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RubyRed

RubyRed Lid

15 jul 2010
    86
    0
    0
    Verzorgende IG
    Spaubeek
    Houden niet bijna alle vrouwen van shoppen hihihi

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

om even te reageren op het shoppen shoppen shoppen,

dat vind ik ook niet relevant,

ze heeft het overigens bij hobby's staan, een hobby voer je meestal uit wanneer je daar TIJD voor hebt, en hoe topic starter met haar tijd zit weten wij natuurlijk niet, dus vind niet dat wij daar opeens over mogen oordelen, maar dat is mijn mening.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    En ik houd niet van shoppen ( maar krijg er een goed gevoel van als ik spullen nodig heb in de uitverkoop te kopen, daar krijg ik een goed gevoel van) Dus dat shoppen is echt overbodig dat dat erbij gehaald wordt.

4. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ja en wat maakt het uit al zou ze veel shoppen? Ze werkt er toch ook voor? Maar goed, daar gaat dit topic helemaal niet over. Ts, ik snap je gevoel wel. Hier ook een buurman die zoveel last van zijn rug heeft, maar ondertussen wel op een ladder de ramen staat te wassen en 3x per week de tuin doet. Maar werken, ho maar. En het ergste is, dat hij zijn dochter aanspoort om ook lekker te gaan uitkeringtrekken. Zij zit nu ook al meer dan 2 jaar thuis.

5. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Oh zie nu dat het topic gaat over de hobby's van TS:( Oké vaag!

Maar uh, heel vervelend dat je het echt totaal niet met je stiefzus kan vinden. Ergens snap ik wel wat je bedoelt. Je zegt ook, ze voert geen reet uit laat je moeder alles doen. Ik ken deze situaties maar al te goed. En jij woont met haar dus de irritatie is enorm hoog. Dus snap dat je dan zo negatief gaat denken ook betreft dr uitkering. Enige oplossing is gewoon door daar weg te gaan. Wat je al zei, dat zal niet zo 1 2 3 gaan dus je moet er mee dealen. Probeer het gewoon te accepteren dat zij zo is. Help zelf je moeder waar mogelijk, werk voor je centjes en zorg voor je kind. Je bent volgens mij nog hartstikke jong dus dan denk je ook heel anders over de dingen in t leven. Klinkt raar maar naarmate je ouder word snap je wel wat ik bedoel. Ik dacht ook alles al te weten op jonge leeftijd maar merk gewoon naarmate je ouder word je toch anders gaat denken en beter in kan leven etc.
    Stekte met je situatie en probeer het van je af te zetten;)

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hoe weet jij nou Hoe ze haar eigen voelt?? Ik zit Gelukkig nog niet in een uitkering maar heb een Herseninfarct gehad en ben pas 23. Als je na me kijkt zie je niets! Zou je zeggen dat ik gewoon gezond ben.. Maar ik ben 24 uur per dag moe! Een dag stappen kost me een dag bij slapen. Dus oordeel niet, praat met haar!Enne met bloedverdunners mag je wel drinken maar met mate.. Wie zegt dat ze haar dronken drinkt? En niet een wijntje Daarna water etc.maak je toch eens niet zo Druk om andere. Je heb zo te lezen genoeg aan je eigen..

7. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij zulke topics denk ik dan altijd maar, hoop maar dat je zelf nooit niks gaat mankeren. dan pieper je wel anders.

wees dankbaar voor je goede gezondheid en oordeel niet over iemand die minder gezond is en in jou ogen alles best zou kunnen. je eigen situatie zou morgen zomaar ineens helemaal anders kunnen zijn.

verder ga ik er maar niet inhoudelijk op in.

je kwetst er mensen als honey hier boven mij enorm mee. weet jij hoe het is om op haar leeftijd een herseninfarct te moeten krijgen en verwerken, misschien denken mensen om haar heen ook wel die mankeerd helemaal niks.
    maar kunnen wij in haar hoofd kijken?

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    of je nu een pacemaker op je 20e hebt of op je 60e,iedereen reageert er anders op.
    Mijn vader heeft een pacemaker en is 60,ook heeft hij reuma(bechdrew) en heeft hij een gronische huid ziekte...en toch werkt hij gewoon.
    Hij is dan wel voor een groot deel afgekeurd.,aar hij gaat niet bij de pakken neer zitten.
    Ligt misschien ook wel aan de leeftijd,hij heeft een andere mentaliteit dan jongere mensen.....

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik kan maar 1 ding zeggen..

waar maak je je in hemels naam druk om!!!!

Wees blij dat je lekker werkt en dat je je centjes verdiend!

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.842
    3.630
    113
    Sorry hoor, ik erger me ook ontzettend aan mensen die ten onrechte een uitkering krijgen, maar dat vind ik wel heel achterbaks. Leuk ook voor de relatie tussen ts haar moeder en die vriend....

11. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Nooit oordelen over een ander.
    Ik zie er ook "gezond" uit maar ben het niet.
    Ik werk parttime maar zou dolgraag meer willen werken maar kan dat niet.
    Ik moet mij continu verantwoorden omdat je aan mij niks ziet.
    Ook al woon je onder 1 dak, dan nog weet je niet hoe ze zich voelt!

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    #192 Panter, 5 jan 2012
    Laatst bewerkt: 5 jan 2012
    Als je op je 20ste al een pace maker hebt, dan ben je idd niet in staat de stress van werken erbij te hebben als je ouder wilt worden dan 30.
    Een pacemaker krijg je niet zomaar, die krijg je om je hart te ondersteunen. Omdat je hart anders stil blijft staan, nu ook maar dan geeft de pace maker een klap en gaat het hart weer kloppen.
    Niet zo gek dat je stiefzusje is afgekeurd! Erg hoor, om iemand die zo ziek is zo te veroordelen.
    Je ziet niet alles aan de buitenkant, maar op je 20ste een pacemaker dan ben je echt écht ziek hoor.
    Zonder pacemaker zou ze doodgaan, en een pacemaker is ook geen wondermiddel. Vandaar dat ze niet kan werken, stress is slecht voor je hart, werkdruk geeft stress, en met zo'n zwak hart ben je heel snel moe.

En aangezien ze nog erg jong is, moet ze mss ook nog zo'n 70 jaar met dat hart doen...

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb het topic niet helemaal terug gelezen..

Maar t.s ook ik vind dat je wat te hard reageert naar je stiefzus toe.

Tuurlijk zou ze misschien kunnen werken, Maar jij zit nu eenmaal niet in haar lichaam en idd heb het meerdere al horen zeggen op je 20 ste al aan de pacemaker dat is best heftig als je nog zo jong bent.

Daarbij, Waarom zou ze niet uit mogen gaan als een normale 20 tig jarige ze is niet bejaard.

En ergens proef ik jaloerse gedachtens in je verhaal.

Maar dat is nergens voor nodig ook jij zit met je voeten onder je moeders tafel( Met reden maar ook jij hebt eerst een andere keuze gemaakt, eerst huisje dan kindje bijvoorbeeld, of zie ik dat verkeerd') terwijl je al een kindje hebt en dat soort dingen steekt het misschien dat je misschien zelf geen uitkering heb gekregen na de geboorte van je kind. Dat gaat gewoon weg niet meer zo makkelijk als jaren geleden.

En daarbij wees blij dat jij nog gezond van lijf en leden bent en steun haar in haar zoek tocht naar werk.. Dan zo te mekkeren omdat zij een wajong heeft dat krijg je niet zo maar.

En daar bij veroordeel je niet alleen haar maar ook andere mensen die een wajong of wat dan ook hebben. Het lijkt zo makkelijk dat je die krijgt maar dat is echt niet waar. sommige gaven je al voorbeelden je word niet zo maar meer afgekeurd....

14. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ik ken het verhaal. Ik werk me uit de naad voor een paar honderd euro. En ik heb een vriendin die ook Wajong uitkering ontvangt, rond de 700 euro. Z vreet niets uit, geeft geld uit als water, doet alsof ze dom is, en is zo gierig als wat.Ze spaart 300 euro per maand, nou dat kan ik echt niet!!!! Ze ontvangt Wajong omdat ze is getraumatiseerd door vroeger. Ik heb zelf ook echt veel erge dingen meegemaakt (wie niet tegenwoordig) maar werk ook gewoon. Ze heeft met haar vriend een huis gekocht, een auto en gaan elk jaar op vakantie. Ik ben daar soms jarloers op...

15. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik krijg ook een wajong uitkering wil je met me ruilen houdt wel in dat je 24 uur per dag pijn hebt niet kan lopen afhankelijk bent van een rolstoel en scootmobiel mijn zege heb je hoor , ik zou graag werken , het lijkt mijn niet iets om jarloers op te zijn:x:x:x:x:x lijkt mijn ... weet je wat pas iets is om jarloers op te zijn om een gezond lichaam te hebben gewoon te kunnen werken .....

ben je nou zo naief of komt het alleen zo over ?

16. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    deels snap ik de reactie van ts. omdat stiefzus die opmerking van die vriend goed vond over buitenlanders.
    zelf krijgt ze idd ook uitkering. maar ja over wel of niet recht hebben op haar uitkering kan ik niet oordelen. wel vind ik t stom dat ze die opmerking over buitenlanders goed vond. deze mensen kiezen er vaak niet voor uitkering te krijgen en willen werken.

maar voor je stiefzus werk achter de kassa met hartklachten mmm ik denk niet dat t geschikt is. ben zelf voordat ik in gehandicaptenzorg terecht kwam jarenlang cassiere geweest bij de ah. nou werkstress op hoog niveau hoor. vooral in amsterdam waar ik dan werkte.
    en als uwv vind dat ze kan werken ja wie weet kan t dan. wat je vaak ziet is dat mensen die dat hebben op speciale werkplaatsen zoals kringloop winkel terecht komen en werken naar kunnen.

zo ook een cliente van mij, ze heeft oa aangeboren hartafwijking, verstandelijke beperking en is doof geboren en dan nog een rijtje syndromen eraan. ze krijgt elke maand een uitkering.
    maar ze gaat naar dagbesteding en doet daar wat ze kan op haar eigen tempo. soms kan ze niet gaan, lippen dan blauw en veel last van klachten. soms wel. dan doet ze wat klusjes zoals afwassen, nu met kerst kersttukje maken.

maar een dagbestedingsplaats is totaal iets anders dan een "normale"baan. hier is totaal geen werkdruk en niemand die een oordeel klaar heeft.

waar ik persoonlijke grote moeite mee heb, zijn dus afgekeurde mensen die nog bijklussen. ken 1 man die is afgekeurd long emfyseem, nou die werkt nu harder dan ooit tevoren voor de cash. neemt overal en nergens klusjes aan en krijgt dan nog een uitkering.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ze geeft geld uit als water maar spaart wel 300 per maand? Jij weet precies hoe ze zich voelt, alle ins en outs? Mijn zus komt ook heel stoer over maar zit al vanaf haar 10de aan de antidepressiva. Heeft wel een rijbewijs, mooi groot huis etc.. alles wat ik niet heb. Maar dat kan me echt geen bal schelen, ik ben gezond en gelukkig.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.270
    4.508
    113
    Ook aan mij zie je niets maar ook hier is er wel degelijks iets aan de hand.
    En ja ik krijg ook iets meer dan 500 euro zo in mijn hand hoef ik helemaal niets voor te doen, alleen maar op mijn reet te zitten.

In ruil voor die 500 euro hoef ik alleen maar ziek te zijn, hoef ik alleen maar aan te zien dat mijn lichaam steeds minder kan, hoef ik alleen maar aan te zien dat er dagen zijn dat ik niet eens zelf mijn bh bandje kan verstellen omdat me de kracht in de handen ontbreekt. Hoef ik alleen maar heen en weer naar school te strompelen om mijn kind op te halen terwijl mijn benen eigenlijk niets willen.
    Een huisje kopen in de toekomst zit er niet in want ik heb geen mogelijkheid om extra inkomsten te genereren, een derde kind ook niet.

Maar ach als je het zo bekijkt hoef ik niet veel te doen dan op mijn luie reet te zitten en mijn hand op te houden.

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Beetje tegenstrijdig je zegt ze geeft Geld uit als water om vervolgens te zeggen dat ze gierig is? Of ik lees of begrijp het verkeerd

Er is toevallig een topic verdriet meten... Je kan jou dingen niet vergelijken met die van een Ander.

20. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    een paar maanden geleden heb ik dit geschreven ... mischien dat een aantal mensen het dan is willen gaan begrijpen :

Arbeidsongeschikt of toch niet

Het uwv heeft besloten dat ik onder de jongeren val die 80 tot 100 procent zijn afgekeurd , in gewonen taal houdt dit in dat ik arbeidsongeschikt ben en wel versta een wajong uitkering ontvang. voor mijn was dit geen grote verassing en geeft het mijn een hoop rust dat ik met dit krakkemikkige lichaamkan ik niet het werk kan doen wat de maatschappij van mij verwacht !

Maar dan de naam arbeidsongeschikt, en dan vooral het gedeelte ongeschikt geeft mijn altijd de koude rillingen , ik ben braaf naar school geweest , heb me diploma,s gehaald zodat ik in de zorg kan werken heb netjes met toetsen en examens gedaan dus ben niet ongeschikt voor het werk in de zorg . dus mijn intentie om te gaan werken daar ligt het niet aan

Maar waar ligt het dan wel aan vind ik het gewoon heerlijk om de hele dag thuis te zijn elke dag net iets langer in bed te blijven liggen dan mijn vriend te douchen wanneer ik het tijd vind en eindeloos op de bank hangen voor vele klinkt als een heerlijk leven geen baas die zeurt als je 10 minuten te laat bent op je werk , geen wekker die je s ochtend wakker maakt en nog even lekker te kunnen blijven liggen terwijl de rest van de wereld al weer langzaam begint te leven .

Helaas zie ik dit heel anders want nee ik ben niet arbeidsongeschikt mijn lichaam heeft zijn eigen werk gevonden in de vorm van Complex Regionaal Pijn Syndroom en dystonie , helaas heb ik geen strenge baas die mij dwingt tot me werk beter te doen , of een half uur pauze of een baan van 9 tot 17.00 geen vakantie dagen of het weekend heerlijk vrij , nee complex regionaal pijn syndroom en dystonie is voor mijn lichaam gewoon keihard werken en dat dan nog wel 24 uur per dag 7 dagen per week dus wat nou arbeidsongeschikt ?

Deel Deze Pagina