Hey, dat zei ik ook, maar ts'er reageerde nie. Gewoon een eigen woning zoeken. Die bericht was nie dom, ik ben gewoon moe wheheh. Ik dacht echt dat ik het woord buitenlander las, misschien heeft ze vluchtig gewijzigd?
Dat ben je wel; zelfs mijn man kan zich niet voorstellen hoe het moet zijn om in mijn lichaam te leven en heeft niet altijd door hoe ik aa het worstelen ben (en ik heb de meest zorgzame man van de wereld). En jij weet niet hoe het is om in het lichaam van je stiefzus te leven.
Zo gemakkelijk is het niet jammer genoeg om een huisje te vinden. Als je wilt huren sta je ontiegelijk lang op de wachtlijst. Mijn broer heeft er ongeveer 3 jaar gewacht. Ik sta nog maar 1 jaar ingescherven (Kon niet eerder ivm leeftijd). En particulier is te duur...
Dat komt helaas omdat fibromyalgie niet erkend wordt als ziekte... Ik heb het zelf ook en de huisarts zei gelijk al van hou er maar rekening mee dat je er geen uitkering mee zult krijgen. Nu heb ik dat gelukkig ook niet nodig, maar ik weet dat er mensen zijn met fibro die echt niet kunnen werken en dan is het inderdaad belachelijk dat ze geen uitkering krijgen, maar dat er gewoon gezegd wordt ga maar aan het werk. @Ts In dit geval kan ik er verder ook niet over oordelen, jij zal haar beter kennen dan ik Maar mijn eerste gedachte was ook wel gelijk van ze is hartpatient en dus zal ze wel niet voor niks afgekeurd zijn... Maar als je echt denkt dat ze er misbruik van maakt, kun je dus inderdaad melding doen. Kunnen ze bij het Uwv verder kijken.
Dat is balen, hoe oud ben je? Particulier is idd erg duur, maar soms moet je mazel hebben. Ex buurmeisje heeft voor weinig een klein appartementje kunnen huren, particulier. Dus zeker in de gaten blijven houden hoor.
Ik vind ok dat de mensen die kunnen werken niet met t handje open mogen gaan zitten!! Want hoe meer misbruik er word gemaakt van de situatie, des te sneller de kans dat jij meisje in de rolstoel.. Er gevolgen van hebt dat ze t byv. Af zouden schaffen ofzo. Ik ken zelf iemand die een uitkering heeft nu zelfsmisbruikt maakt van schuldsenering. Kan je daar ok anoniem tippen? Niet kunnen werken maar wel elke dag de kroeg in en kind dumpen bij oppassers! Ik begrijp je frustraties dus wel. En dat dan als alleenstaande moeder is al helemaal sneu
Tja als iemand wel kan stappen en andere leuke dingen kan doen, dan is in mijn ogen een uitkering niet terecht. Ben zelf ook chronisch ziek, kreeg zelfs ooit een brief thuis of ik een WA jong wilde aanvragen! Het werd me zo op mn bordje gegooid. Nou studeerde ik op dat moment en kon prima functioneren in het dagelijks leven. Dus heb ik deze vriendelijk geweigerd. Momenteel werk ik ook 3 dagen per week, tja uitgaan heb ik in geen jaren gedaan, dat trek ik niet. Ben 's avonds te moe en slaap vaak 's middags als mn zoontje ook slaapt. Maar een WA jong uitvragen, dat weiger ik omdat ik mijn eigen ogen nog prima functioneer in het dagelijks leven. Pas als werken echt niet meer gaat, dan hebben mensen in mijn ogen recht op een uitkering. Deze bestaan tenslotte niet voor niets.
Nou ik zou bijna niet meer durven te reageren omdat ik bang ben dat TS me gaat afblaffen of er misschien een slotje op dit topic gaat (die kans acht ik sowieso wel groot) Ten eerste: Waarom woon je bij hun??? Maar goed... Ik lees uit je verhaal een hoop maar waar het op neer komt is dat je stiefzusje in jouw ogen onterecht van een uitkering aan het genieten is want eigenlijk kan ze gewoon aan het werk. Je stiefzusje is pas 20 en heeft nu al een pacemaker... Nou ik heb hier geen verstand van maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die er niet zomaar ingeplant wordt... Correct me if I'm wrong. Ze zal deze pacemaker dus vast niet hebben omdat ze een keer een hartklopping heeft gehad toch??? Vervolgens reageer jij op iedereen - die in jouw ogen ongelijk heeft - heel bot en ga je ineens allemaal dingen aanhalen die je niet in je eerste bericht zet zoals "nou ze gaat ook heel het weekend de kroeg in" "ze kan ook gewoon naar pretparken". Het lijkt erop dat je kosten wat kost alle mensen voor je wil hebben... Vervolgens lukt dit niet en krijgen we een bericht waarin meerdere keren herhaald wordt dat ze zoveel liegt Ben jij te vertrouwen?)! Ik ga bijna denken dat je haar het licht niet in de ogen gunt en dat wij hier ook maar zo over moeten denken. Dan nog iets... Waarom moeten mensen niet reageren als ze het niet met je eens zijn? Wat is de hele bedoeling achter een topic openen? Schiet mij maar lek maar volgens mij doe je dat om meningen te horen. Ik denk dat jij gewoon niet had verwacht zoveel negatieve reacties tegen je te krijgen waardoor je ineens in verdediging schiet. Nogmaals, ik vind het niet kunnen dat je zoiets over je stiefzusje zegt. Zoals velen al zeiden "Ik denk dat zij liever een goed hart heeft dan die 500 euro".
Bedoel je mij met 'meisje in de rolstoel'? Ik ben het met je eens hoor, alleen is het zo lastig om 'zomaar' te bepalen of iemand wel of niet kan werken of misbruik maakt van een uitkering. Wat ik al aangaf: je ziet het niet aan mij, maar je wil echt niet een dagje in mijn lijf zitten. En ik ben heus niet zo naïef om te denken dat niemand er misbruik van maakt, maar ik ben wel van mening dat mensen te snel kunnen oordelen!
Ben het helemaal met je eens !! Ik heb sle dokters hebbn me verteld dat het veel weg heeft van ms Iemand kan je pijn niet voelen mij hoef je Maar een tikje te Geven en het doet pijn en heb een grote blauwe plek Maar mijn man kun je oP de arm stompen en zegt dan nog was dat alles ? Iedereen ervaart het anders dus je kunt nooit over iemand oordelen
Ja ik ga het ook zeker in de gaten houden. Hopen dat ik hier zo snel mogelijk weg kan! Of dat zij met haar vriendje gaat samen wonen. Ik denk dat morgenavond hier de boel escaleert.
Ik heb veel respect voor je! En zeker mensen die t nodig hebben verdienen dat mensen die misbruik maken van moesten ze flink afstraffen! UOTE=Cin85;11744375]Tja als iemand wel kan stappen en andere leuke dingen kan doen, dan is in mijn ogen een uitkering niet terecht. Ben zelf ook chronisch ziek, kreeg zelfs ooit een brief thuis of ik een WA jong wilde aanvragen! Het werd me zo op mn bordje gegooid. Nou studeerde ik op dat moment en kon prima functioneren in het dagelijks leven. Dus heb ik deze vriendelijk geweigerd. Momenteel werk ik ook 3 dagen per week, tja uitgaan heb ik in geen jaren gedaan, dat trek ik niet. Ben 's avonds te moe en slaap vaak 's middags als mn zoontje ook slaapt. Maar een WA jong uitvragen, dat weiger ik omdat ik mijn eigen ogen nog prima functioneer in het dagelijks leven. Pas als werken echt niet meer gaat, dan hebben mensen in mijn ogen recht op een uitkering. Deze bestaan tenslotte niet voor niets.[/QUOTE]
Oordelen over een handicap is heel erg moeilijk zolang je het zelf niet hebt ..... ik denk dat veel mensen et een handicap. leven met een masker op waarvan ik zeker een ben.... Maar even terug komend op uitgaan kijkeb jullie wel is jong daar was ook en jonge meid met een uitkering en een art afwijking ook zei ging uit gewoon om zich even mens te voelen
Tuurlijk "verdedigt" ts haar mening,dat mag toch? Ze probeert alleen maar uit te leggen waarom ze zo over haar stiefzus denkt.