Mag ik even gal spugen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bougainville, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Nou dat laatste kan ik wel eens een dagje voor uittrekken hoor..
    Ik maak er altijd zowat een sport van om me benodigdheden het goedkoopst mogelijk te shoppen. (en daarmee bedoel ik dus de luiers, voeding en andere levensbehoeftes.. )

Ach.. je moet toch wat.. ;)

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    rrowan, kan me je frustratie wel wat voorstellen.
    Wat profiteurs betreft kan ik me ook ergeren.
    Tuurlijk weet je niet precies hoe iemand zich voelt maar kom op, de feiten zijn hier toch overduidelijk!?

Verder vind ik het wat triestig dat rrowan niemand mag afrekenen op wat diegene doet maar mensen mogen wel zeggen dat rrowan niet mag zeggen dat ze zich uit de naad werkt en wel shopt?

Ik werk me ook uit de naad en hou vreselijk van shoppen! Wil niet zeggen dat ik dat elke dag doe, maar wel dat het een feest is als het een keertje kan!

3. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze post is anders ook best wel overbodig. TS biedt excuses aan. Laat het dan ook rusten en ga niet nog wat olie op het vuur gooien.
    Maar goed...nu doe ik hetzelfde...
    Ik ga ook maar slapen :)

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

ja precies we missen het deel van je stiefzusje nog!

maar ik krijg een beetje het idee dat je je vooral zit op te fokken over die belastingcenten die je moet betalen, nou je betaalt voor nog veel meer dingen in het leven belasting,meid. Als je je daar ook nog eens over op moet winden? de mensen die ziek thuiszitten,en ja zelfs de mensen die de boel belazeren, zelfs die betalen óók net zoveel belasting als jij! en niemand die er iets aan kan doen.

Als ik je een tip mag geven, wat hier eerder is gezegd: Ga op zoek naar een eigen stekkie waar je niet 24/7 met je stiefzussie in aanraking komt. Het zal je verbazen hoeveel rust het je geeft!

5. RubyRed

RubyRed Lid

15 jul 2010
    86
    0
    0
    Verzorgende IG
    Spaubeek
    Ik ben alleen maar dankbaar dat nederland en hun inwoners ervoor zorgen dat ik me opleiding kan afmaken:)
    Dus een lief berichtje voor al jullie hardwerkende mensen!
    bedankt!:)

6. RubyRed

RubyRed Lid

15 jul 2010
    86
    0
    0
    Verzorgende IG
    Spaubeek
    #166 RubyRed, 5 jan 2012
    Laatst bewerkt: 5 jan 2012
    meiden ik ken rrowan al een tijdje en ze is echt geen meid die het fout bedoelt!!
    Ik snap haar gevoel wel..ik ken een meisje die is ook moeder..doet niks..krijgt uitkering..maar doet ALSOF ze ziek is..heeft ze ook eerlijk tegen een paar mensen toegegeven..

Ik snap best dat rrowan zich boos voelt..Ze is echt een meid die voor haar dochtertje gaat..en laatst gaf ik haar al een compliment..Dus geloof me..Ze bedoelt dit echt niet als een aanval op andere mensen die een uitkering krijgen..maar echt puur op haar Stiefzusje..je moet je voorstellen dat je keihard werkt..En je komt thuis..En je hebt zo,n situatie voor je neus..

en opmerkingen van je woont bij je moeder thuis je moet blij zijn dit dat..
    vind ik gewoon belachelijk..
    en ik hou ook van shoppen..
    het liefst elke dag..Lekker voor me meisje..maar toch ga ik naar school,werk ik nachtdiensten..en zorg ik voor me meisje en me huishouden..
    en van me zuurverdiende centen ga ik ook shoppen..

En het is niet bepaald meer makkelijk om een woning te krijgen!! dus het is niet even zo van..ow ik ga uit huis..tadaa heb een woning.. (niet bedoeld op het bericht van glimworm trouwens!)

rrowan schat ben trots op je!!! je doet het super!! dat weet je!! x

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik heb wel te doen met je stiefzusje. Met 20 jaar al een pacemaker is niet niks en dan ook nog een stiefzus die je blijkbaar het licht in de ogen niet gunt. ;) Jij kan niet in het hoofd van je stiefzusje kijken, misschien heeft ze wel een depressie en drinkt ze daarom wel zo veel en heeft ze verder geen energie om iets anders te doen dan op de bank zitten. Dit alles is al sneu genoeg. Je komt mij erg gefrustreerd en afgunstig over, terwijl je toch zelf hebt gekozen om moeder te worden en bij je ouders in te wonen met alle problemen van dien. Het is zó makkelijk oordelen over een ander, zeker als je blijkbaar zelf niet goed in je vel zit. Ga je druk maken om belangrijker zaken zoals je dochter, een goede opleiding volgen en eigen woonruimte zoeken. En wees blij dat je gezond bent! Enig inlevingsvermogen naar je stiefzusje toe zou je sieren, probeer het eens. ;)

8. Onje

Onje Niet meer actief

20 jaar en een pacemaker!!! Wow zie er maar eens mee om te gaan op die leeftijd!
    Heeft zij het wel al geaccepteerd? Buitendat ze volgens jouw woorden lichamelijk wel wat kan, is ze er geestelijk ook aan toe?
    Misschien is ze aan het vluchten op haar manier?
    He bah lijkt mij op die leeftijd ( iedere leeftijd overigens) verschrikkelijk.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat bedoel ik dus. In plaats van dat TS haar voor alles en nog wat uitmaakt zou ze beter haar stiefzusje kunnen steunen en haar op een positieve manier motiveren. Alsof die meid zich niet al rot genoeg voelt....:(
    Sorry TS, kan weinig begrip voor je opbrengen in deze situatie. Wat niet wil zeggen dat ik niet walg van mensen die wèl echt misbruik maken van ons uitkeringsstelsel. ;)

10. Onje

Onje Niet meer actief

20 jaar en een pacemaker!!! Wow zie er maar eens mee om te gaan op die leeftijd!
    Heeft zij het wel al geaccepteerd? Buitendat ze volgens jouw woorden lichamelijk wel wat kan, is ze er geestelijk ook aan toe?
    Misschien is ze aan het vluchten op haar manier?
    He bah lijkt mij op die leeftijd ( iedere leeftijd overigens) verschrikkelijk.

11. Onje

Onje Niet meer actief

Perongeluk dubbel gepost!

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @ts.
    Ik heb niet alle reactie's gelezen dus meschien is er al zoiets neergezet.
    Ik weet niet wat je moeder en haar partner van haar houding vinden??
    Maar meschien zouden jullie met zijn vieren een keertje kunnen gaan praten.
    Kijk met z'n allen wat zij eventueel wel zou kunnen doen.
    En heb het er met haar over waarom haar houding zo is,meschien dat er toch wat meer achter steekt.
    Ik ken jou situatie niet dus het kan zijn dat mijn reactie overbodig is of dat jullie dit al gedaan hebben.

Over mensen die hun uitkering (ongeacht wat voor uitkering) misbruiken,daar heb ik ook een hekel aan.
    Vindt dat men hier ook veel beter na mogen kijken.
    Ook wij kennen iemand die kan werken maar niet wil.
    Hij heeft geleerd voor een beroep waar vrijwel geen werk in is en wil geen andere baan want dan zegt hij "daar heb ik niet voor geleerd".

13. mom23

mom23 Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.389
    0
    0
    Mijn vader is heel zwaar hartpatient en heeft een pacemaker....heeft in februari heel kritiek gelegen in het ziekenhuis maar hij moet ook gewoon werken. Het is wel niet zijn werk wat hij deed maar voor IEDEREEN is een baan te vinden (volgens de arbo) ook als hij het eigenlijk geen leuke baan vind moet hij dat dan maar gaan doen.

14. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik ken haar niet, maar het zou best kunnen dat je gelijk hebt. Ik ken zelf meerdere mensen met een uitkering of bijstand die gewoon kunnen werken. Ik vind het wel oneerlijk, maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Wel lastig als je dan met zo iemand samen woont.

15. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    :p

Ze waren gratis.

16. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    - Je klaagt over dat je je kapot werkt maar in je vrije tijd doe je shoppen, shoppen en shoppen.

- Jij en je kindje woont nog bij je moeder, vriend van je moeder en je stiefzusje (die puberale streken heeft) maareh... wordt je gewoon niet mentaal gestoord van al die drukte? Ook dat je stiefzusje helemaal niets doet aan de huishouden?

- Kan je gewoon niet met je kindje een zelfstandige woonruimte zoeken? Je bent 19 (denk ik) je staat pas ingeschreven bij de woningbouw vereniging. Ga met ze praten over je situatie. Ik denk dat je urgentie krijgt.

- Volg een opleiding zodat je in de toekomst de allerbeste uit jezelf kan uithalen. Toen ik 19 was woonde ik zelfstandig, werkte ik 32 uren, deed een opleiding en deed freelance. Ik heb een gehandicapte vader en een moeder die ook hart patiente is. Ik geef ze zelf extra geld zodat ze leuke dingen kunnen doen. :)

Je klaagt en klaagt, maar kijk eens naar jezelf?
    Je bent misschien sociaal en leuke jonge moeder, je zou eens met je stiefzusje praten over leuke dingen. Misschien dat ze motivatie heeft om ook iets te doen voor jouw zoals op je kindje passen als jij eens leuke dingen wilt doen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja weet je..

Mijn zus heeft ook een wajong, ze kan 1 arm en schouder niet goed gebruiken omdat er bij haar als kind fouten zijn gemaakt tijdens een operatie. Ja, als je haar ziet zou je kunnen zeggen ´jij kan best werken´. Ze kan best een half uurtje auto rijden, ze kan als ze wil best in het cafe zitten voor een paar uurtjes, ze kan winkelen. Maar punt is dat ze zo nu en dan een dag moet uitvallen vanwege haar beperking en geen werkgever die haar daarom wilt. Ja zij maakt ook opmerkingen over anderen, ze is ook maar een mens, hoe krom het soms ook is. Dan heb je nog sociale werkplaatsen waar ze eventueel na een lange wachtlijst terecht zou komen, maar om eerlijk te zijn snap ik ook wel dat ze daar niet naartoe wilt.

Ik zou zeggen, houdt je lekker bezig met je eigen leven. Probeer zo snel mogelijk een kleine studio ofzo te vinden met je dochter en ga zelf een leven opbouwen ipv met deze mensen samen te leven. Ik heb het idee dat er veel meer speelt als dit alleen, en denk dat wanneer je op deze leeftijd bent en een kind hebt het tijd is om zelfstandig te worden en op te stappen. En ja, ook particulier kun je (klein maar fijn) voor een redelijk bedrag wonen.

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Tja, ik ben ook chronisch ziek en ik kies ervoor om minder te werken, geen uitkering en dan maar gelukkig met iets minder te besteden :)

@TS:
    Er is nog wel een verschil tussen in hetzelfde huis wonen, en in haar lichaam wonen. Natuurlijk kan je zien wat ze doet, maar je weet niet hoe ze zich voelt, wat haar lichaam precies doet.

Dat sluit niet uit dat ze wellicht een profiteur is, maar ik zou ook denken dat jij niet precies weet waar haar lichaam wel/niet toe in staat is.
    Verders dat drank/uitgaan misschien een vlucht is, of hoort bij een bepaalde leeftijd.

Zoals anderen al zeiden: zoek lekker een huisje voor jezelf (mss in een andere plaats waar je wel sneller iets toegewezen krijgt ipv passief wachten) en wees blij dat geen hartproblemen hebt en gewoon kunt werken :)

19. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wat een afgunst lees ik in je berichtjes zeg, ik word er niet goed van. Ik begrijp best dat het zuur is dat jij na een dag hard werken thuis komt, je stiefzusje ziet die betaald krijgt door op de bank te zitten. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze die uitkering zonder reden ontvangt. Mocht dit wil het geval zijn, wat dan nog? Wees blij en trots dat jij tenminste zelf in staat bent om voor je eigen geld te werken en niet afhankelijk bent van een uitkering. Je doet het allemaal zelf, dat is toch geweldig? Ik weet niet wat er nog meer speelt tussen jou en je stiefzusje, maar je berichtjes komen op mij over alsof je haar het licht in de ogen niet gunt, en alles aangrijpt ok haar in een slecht daglicht te stellen. Komt erg onsympathiek over!

20. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit vind ik nou zo jammer. Persoonlijke dingen erbij halen die totaal niet relevant zijn voor het onderwerp. je maakt hiermee absoluut geen punt en het komt op mij erg kinderachtig over.

Deel Deze Pagina