Ga het proberen! Ik kan er toch niks (nu) aan veranderen... Kan me liever een beetje leuk aankleden, make-upje op, naar de kapper... En de striemen maar voor lief nemen.
In mijn omgeving is iedereen wel 'dik' geworden maar op de ene of andere manier had ik niet gedacht dat ik ook zoveel zou aankomen. Hoe naïef! Maar ik snap je helemaal! Ik ben van maat xs/s naar m/l gegaan Wat leuk dat we dezelfde dag zijn uitgerekend! Ik heb zelf het idee dat mijn meisje eerder gaat komen. En jij? Vind het zo'n raar idee dat we over 3 weken al kunnen bevallen haha
hey meis, snap je wel hoor...hier ook flink aangekomen...nu tussen de 14 en 15 kilo...had het, als ik dit had geweten ook liever anders gedaan qua voeding...(begon op 70 kilo)...maar afijn het is niet anders... en weet wel, we zetten een wondertje op de wereld, dus vrees dat we daar ook niet geheel ongeschonden uit gaan komen... ik houd mezelf dan ook maar voor dat als de kleine er straks eenmaal is, het dubbel en dwars waard is
En die op m'n billen: zijn allemaal weg!! (Nou ja niet zichtbaar met het blote oog iig) En hoe kunnen wij iemand een zeur vinden als het om gevoelens gaat.. Nee hoor meid, buiten het feit dat je hormonen ook nog eens mee spelen, heb je alle recht om die tranen even te laten gaan. Een zwangerschap is zelden echt die roze wolk, daar ben ik zelf ook wel achter. Ik hoop voor jou dat het merendeel wegtrekt, maar sporten en zorgen dat je toch wel op redelijk korte termijn alle kilo's weer kwijt bent kan een hoop schelen. Bij mij wel iig.. Vriendin van me verloor een kilo per week door borstvoeding te geven.. Ik zeg: doen!! Haha.. Fijn weekend nog! X
Idd een minder leuke kant van het zwanger zijn. Ik heb ook in de puberteit behoorlijk wat striae gekregen op binnenkant boven benen , heupen en heb ook op mn borsten (tjes). Ze zijn inmiddels licht van kleur dus valt eigenlijk niet op. Maar toen had ik natuurlijk een huid die zichzelf nog heel goed kon herstellen, nu we de 30 gepasseerd zijn kan het mischien wel.langer duren of minder mooi herstellen. Hoop echt dat er nu niks bijkomt. Eerste zwangerschap niks, maar toen had ik ook een bescheiden buikje
Ik heb ook enorm veel moeite met mijn gewicht....... Ik had ook maat xs en ik hoop na de bevalling snel terug op gewicht te zijn. Ik heb ook het gevoel dat mijn meisje vroeger gaat komen!
Mop! Denk ook niet dat we ongeschonden uit de bevalling komen haha Brrrr moet niet denken aan knippen/pomp/tang/hechtingen Maar je hebt gelijk! Nog even en we hebben beiden een mooi meisje in onze armen die het vast 100% waard is.
Gelukkig zijn die helemaal licht van kleur! Ik had ook wel een paar striemen op de zijkant van mijn dijen maar die zijn dun en idd heel licht... Niks vergeleken met die dikke rode die ik nu op mijn heupen heb zitten
Tis erg dat ik nergens meer in pas en steeds meer kleren moet kopen... Ik wil niet meer terug naar dat hele extreme dunne, maar zo dik als ik nu ben wil ik echt niet blijven
Ik hou ook niet van deze "dikte".... Ik wil terug in mijn kleren kunnen! Het is super frustrerend om voor de kast te staan voor de moment... Dat past niet dat ook niet.... Oh dat wel..... nee toch niet grrrrrrr....... En ik ben dan juist iemand die daar veel aandacht aan schenkt...... En als ik nog 1 iemand hoor zeggen (hoe goed bedoeld ook) "ach je bent gewoon zwanger en straks ben je het vergeten als ze geboren wordt"... Ik zweer het, ik gil heel het land bijeen hihi! En woensdag terug op controle (slik). De weegschaal is zo hatelijk moment en ik moet erop staan want mijn gynaecoloog wil het in de gaten houden. Maar wel leuk dat ik mijn meisje ff kan zien. En hopen dat ze goed ligt!
Wat fijn! Ik hoop dat het bij ook niet meer met het blote oog te zien zal zijn! Aahw dankjewel voor je lieve reactie. Doet me goed! Tis idd niet alleen maar een roze wolk... Ik ben ook van plan om borstvoeding te geven (en heel hard hopen dat het bij mij ook zo werkt als bij je vriendin haha), sporten en onder de zonnebank. Zorgen dat ik weer lekker in mijn vel zit! Hoop dat je een fijn weekend hebt gehad!
Ik begrijp dat striemen niet leuk zijn, en je er niet blij mee bent. Maar deze worden na verloop van tijd veel lichter hoor! Dus die bikini tijd komt echt wel weer. Toen ik zelf van meisje naar vrouw veranderde, was er al vroeg bij met m'n tiende, kreeg ik al last van striemen. M'n borsten, heupen, zijkanten van m'n buik en zelfs knieën zijn niet bespaard gebleven. En zoveel ben ik toendertijd ook echt niet aangekomen. De rode kleur is tijdelijk, en ze zijn snel minder zichtbaar. En geloof me, ik ben er niet blij mee geweest, maar ik heb me er nooit voor geschaamd. Dames, het is iets wonderbaarlijks om een klein wondertje op de wereld te zetten. Laat die striemen niet dit mooie nieuws verpesten. Er is ook een leven na de striemen.
Haha super herkenbaar! Ik heb een hele kast wat niet meer past Draag nu alleen maar van die losse broeken en shirts met lange mouwen... Eerst positiejeans maar die zitten inmiddels niet meer lekker. Hou zelf ook van mode en gewoon om leuke kleren aan te hebben. Haha jaa die opmerking krijg ik ook regelmatig! Tis lief bedoeld.. Maar alsnog wil ik er wel een beetje leuk uitzien tijdens mijn zwangerschap. Ik moet dinsdag weer op controle. Heb gelukkig een hele lieve vk/gyn die mijn gewicht absoluut geen probleem vind. Hij zegt altijd: ach meis, er kan nog wel wat bij. Je kant het hebben
Ik snap je helemaal. Ik kan nog verdrietig worden van de littekens die ik heb overgehouden aan de borstabces operatie die ik begin dit jaar heb gehad. Ik heb een gigantisch litteken op mijn onderbeen van een ongeluk, plus op mijn enkel van de bijbehorende breuken, maar die vind ik veeeeel minder erg. Raar misschien, maar op mijn borst zit dichter bij mezelf op één of andere manier. Het valt mijn vrouwelijkheid aan. Je voelt je inderdaad lelijk in eerste instantie.... maar littekens bepalen niet wie je bent! Het zijn de ervaringen des levens, het toont wat je meegemaakt hebt. Het geeft je levenservaring die je aan je kinderen mee kunt geven.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt! Ik krijg ze nu ook helaas bij mijn knieën Ik moet me er eigenlijk ook niet voor schamen... Tis ook mijn eigen onzekerheid.
Kan me het helemaal voorstellen! Littekens zijn ook echt niet leuk... Borsten horen ook bij je vrouwelijkheid en zit idd dichter bij jezelf. Dankjewel voor je lieve en bovenal mooie woorden! Ik voel me idd lelijk maar ik ben nog steeds precies dezelfde persoon! De striemen zitten er doordat ik mijn meisje draag...
Het kost even wat tijd om het te verwerken. Met de tijd vervagen je littekens samen met je psychische littekens en kom je er sterker uit.