Hoi meiden! Even bij peuter en kleuter aangezien Alyna overmorgen alweer 2 wordt.(Mijn God wat snel!!!) Ze is vandaag voor de eerste keer zonder speen gaan slapen! De arts bij het CB had gezegd dat haar tandjes ietsje de neiging hadden om dicht bij elkaar/wat naar voor te staan. Niet echt erg, maar het zou toch beter zijn als ze zonder speen zou slapen.(alhoewel ze al tiiiijjjjden de speen alleen bij slapen heeft, maar goed) Van mij moest ze er nog niet per se vanaf, maar goed, ik vind een goed gebit wel heel belangrijk! En soms zie ik veel oudere kindjes in de supermarkt enz lopen met een speen en dat vind ik persoonlijk geen gezicht. Dus zou wel fijn zijn als we er nu vanaf konden! Ze vroeg wel naar haar speen, en toen ik zei dat ie weg was huilde ze een beetje...maar heb geprobeerd haar uit te leggen dat de speen voor baby's is en zij mama's grote meid is. Toen is ze gelukkig gestopt. Heb haar sindsdien niet meer gehoord, maar ben wel benieuwd wat er gebeurd mocht ze wakker worden. Spannend. En dit weekend heeft ze voor het eerst op het potje gepoept...zucht...ben zoooooo trots op m'n grote meisje! *senimentele modus* Wou het maar effe kwijt. Duimen jullie mee dat het weglaten van de speen voorspoedig verloopt?
Hier ook van de een op andere dag gestopt met haar speen. En had drama verwacht maar niks van dat alles. Het gaat nu al 5 weken goed en ze vraagt er niet meer naar. Weinig gedaan ook. En idd als ze er naar vroeg zei ik dat het voor baby's is en niet voor grote meiden en Amy is al een hele hele grote meid zei ik dan en dan gaan die ogen glimmen. Heb wel na die eerste nacht een sticker laten plakken en toen nog 3x en toen mocht ze wat uitzoeken, daarna mee gestopt met stickers. Dus ga hard voor je duimen want het kan wel gewoon gelijk goed gaan, ook al verwacht je het niet.
Thx voor het duimen! De eerste nacht is vrij goed gegaan, op wat 'gejammer' tegen de ochtend aan. Vanmiddag wou ze niet zo goed slapen, maar dat ligt niet aan de speen, dat had ze al even. Ze heeft door de dag heen en toen ze daarstraks ging slapen nog wel gevraagd naar de speen, maar schudde dan meteen met haar hoofd en zei 'nee! baby!' En ze is verder zonder morren of gehuil gaan slapen. Dus het lijkt heel goed te gaan. Ik hoop dat ze het een beetje gewend is tegen dat ze volgende week bij m'n ouders gaat logeren. Als ze daar 'tut' (België) zegt duwen ze 'm al meteen in d'r handen. Zal maar vantevoren bellen dat ze 'm weg moeten leggen. Ben wel verrast dat het (tot nu toe) zo goed lijkt te gaan! En nu ga ik maar eens slapen, beetje fris en fruitig zijn voor haar verjaardag morgen.
Hieperdepiep HOERA! Alyna is 2 jaar!! Enneh, wat goed van je grote meid! Joey duimt, dus ik hoop dat hij binnenkort zelf bedenkt dat het klaar is hahaha!
Dankje gepke! Vandaag dag 3 zonder speen en het gaat prima! Ze heeft vandaag alleen totaal niet geslapen. Gelukkig was ze wel vrolijk! Die dame van mij, gaat ze raar doen met d'r verjaardag. Exact hetzelfde als vorig jaar, toen ging ze ineens van 2 naar 1 slaapje met d'r verjaardag.