Sushi, mag het wel of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mira1985, 21 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mira1985

Mira1985 Lid

19 mei 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag je sushi eten tijdens de innesteling en/of zwangerschap (ben nog niet zwanger maar wel mee bezig)??

Ik hoor en lees verschillende dingen.

2. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Alles waar rauwe vis in zit niet.
    Dus sushi met avocado, komkommer, augurk, ei etc mag wel.
    Bij restaurant sumo staat zelfs op de kaart of het wel of niet mag als je zwanger bent

3. VSC

VSC Niet meer actief

Nee geen rauwe vis maar ik zou daar pas op gaan letten als je echt zwanger geraakt bent en niet eerder. Anders zou je alles al aan de kant moeten schuiven. Ik heb zelf nog de dagen voor mijn NOD alcohol gedronken (zwschap was ongepland). Achteraf niet zo fijn maarja mn dochtertje heeft r ook niks van opgelopen zo aan t prille begin

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Sushi van krab en garnaal mag ook, die zijn namelijk bereid en niet rauw.

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL

Precies dit. Je hoopt zwanger te raken, je bent het niet. Dus geen reden om je nu al aan al die voorschriften te houden.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ook als je zwanger bent mag je mits het echt vers is, zeker wel rauwe zalm, tonijn beter niet maar dat heeft andere redenen.

Maar nu kan het geen kwaad

7. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Je mag het mits de rauwe vis echt vers is. Dus bijvoorbeeld van de toko waar het meteen wordt klaargemaakt met verse ingrediënten. Sushi van niet rauwe vis zoals komkommer en ei enzo mag natuurlijk altijd. Ik heb zelf tijdens mijn zwangerschap ook gewoon een paar keer sushi gegeten, en de kleine spruit is nog helemaal gezond. Dus je kan er gewoon van gaan genieten hoor. ;)

8. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    en opletten met kuit, dat zijn viseitjes en dus ook rauw. voor de rest idd gewoon lekker met krab, garnalen en groente. Zo lang het niet rauw is, is alles oké. ik persoonlijk heb ook geen rauwe zalm oid gegeten ookal kan het als het vers is, wil het risico niet lopen.

9. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik eet me deze zwangerschap echt helemaal ongans aan sushi:$
    en bij Sumo staat op de kaart wat je wel en niet mag maar stiekem neem ik ook de californiaroll of de geflambeerde zalm :D Heerlijk!! Het is daar zo vers, ik durf het wel.. Hmmm nu al weer zin in, mn man morgen maar op pad sturen!

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou pas stoppen met sushi eten als je daadwerkelijk zwanger bent.

Ik heb beide keren wel sushi gegeten, wel alleen met verse vis.

Deel Deze Pagina