Toch even wat vragen.. vanmiddag denk ik ook even mijn vk bellen met dezelfde vraag op het spreekuur, maar vraag me af of meer as moeders dit hebben. Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik al snel last van extreme banden pijn..vooral links onder in mijn buik. alleen voelde het weer net anders als 'gewone' bandenpijn. maar als ik het aan de gyn vroeg wuifde ze het gelijk weg als banden pijn. Na de zwangerschap bleef die kant gevoeliger. Ook nu met deze zwangerschap doet het echt pijn als de vk voelt hoe mijn kleine meisje ligt. Rechts voel ik niks, links is echt pijnlijk. Toch heb ik er nu niet zo'n last van als bij mijn zoontje. Toen kon ik echt niet ver lopen dan verkrampte mijn buik en daarmee alles. Ik kon niet lopen, niet stil staan, het enige dat hielp was gaan liggen (is alleen een beetje lastig als je net in de AH staat ) NU heb ik het alleen als ik iets langer loop, verder valt het, zolang je daar niet in mijn buik duwt, wel mee. Maar nu heb ik zo'n last van hoger op mijn buik dat ik niet eens meer een positiebroek aan kan. Weer aan de linkerkant. Ik kan niks aan mijn buikverdragen. Het begint onderin, trekt snel naar hoger en dan naar mijn rug. ik weet soms echt niet meer hoe ik verder moet lopen. Meestal ligt mijn meisje daar dan ook strak tegen mijn baarmoederwand aan, maar vaak ik mijn buik zo hard en pijnlijk dat ik bijna niet kan voelen waar ze ligt. Zolang ik thuis ben heb ik lekker een pyama broek van mijn man aan met een flexibel elastiek onder mijn buik en heb ik nergens last van. Soms wel met tillen dat mijn banden zeer doen, of harde buiken als ik te druk doe, maar dat is allemaal een heel ander gevoel. Maar als ik weg ga en een 'normale' broek aan doe begint de pijn al snel tot ik echt niet meer weet wat ik er mee aan moet. aangezien het steeds erger wordt ga ik toch maar eens de vk vragen wat dit nou kan zijn, ik heb hierdoor echt bijna geen zin meer om me aan te kleden en een boodschapje te gaan doen. Maar ik ben niet zo snel van het aangeven dat iets zeer doet, maar moet van mijn man nu echt gaan bellen.. iemand die dit herkend?
Hey, dat klinkt mij niet als gewone bandenpijn! Als ik zelf bandenpijn heb wat ikzelf omschrijf als een venijnig trekkende pijn, linkse of rechts of beide, onderin mijn buik, en ik lig bv in bed, dan probeer ik er weleens aan te zitten voor verlichting, maar ik kan het niet aanraken zeg maar,. Wat ik probeer uit te leggen is dat ik Door aanraking op die plaats geen meer of minder pijn heb! Pfff moeilijk om uit te leggen maar miss begrijp je het. Ik zou toch ook bij vk uitleggen dat dit toch wel waarschijnlijk iets anders is. ?. Ik weet dat het zeer kan doen mas de bij jou in wel heel erg. Veel succes. liefs Sandra
dank je wel voor je reactie!, ik heb gebeld en ik moet morgen even laten checken op blaasontsteking, als dat het niet is moet ik even extra op controle komen.. Dus ben benieuwd
Ken de bandenpijn wel. Doet soms zo pijn dat het doortrekt naar me rug. Nu heb ik ook wel eens last volgens mij van me bekken. Lijkt net alsof me beken uit mekaar getrokken worden!!. Ook ik heb over een week een afspraak bij de vk en ga het toch even navragen. Vanmiddag ook weer zn pijn gehad door heel me buik door dat het doprschoot naar me rug en me poes alsof er ineens een druk tussen me bekken en me poes komt. Dan moet ik echt zitten en een koude fles erop leggen wat het kindje niet leuk vind en begint te schoppen....
Pijn op een plek? Kwam het in de laatste weken bij je eerste zwangeschap.. Bij R* had ik daar ook heel erg last van vooral een plek was hard en pijnlijk. Bleek dat zijn billen daar lagen en naar voren kwam (even goed zoeken hoe hij nou lag als het minder was. Hij lag links boven met zijn billen en benen. (placenta ook links) Rechts zijn rug zo naar beneden en hoofd richting bekken En als hij druk was zag je dus een hele bobbel van zijn billen. En dat pijn. C is ik zo gaan liggen en dat deeed verschrikkelijk veel pijn en ze was ook niet echt gedaald dus kreeg het vaak op het laatst ook benauwt. Het voelde als een grote blauwe plek. Misschien is dat ook zo bij jou dat je beeb het zelfde licht als toen bij de eerste. s6
Ik herken die pijn ook en kan ook mijn broeken niet meer verdragen, zijn ook zwangerschapsbroeken. Bij mij zei de gyne ook bandenpijn en daar sus ik me nu maar wat mee. Ik ga hier even volgen en horen wat je vk morgen zegt.
Ik herken ook de pijn, had het in het laatst van mijn zwangerschap en heb het nu nog steeds. Ik kan geen gewone kleding aan, loop dus nog steeds in positiekleding of grotere leggings...... Ben al meerdere keren bij ha geweest en heb al een echo gehad, en nu kan ik maandag bij de internist terecht. Geen idee wat het kan zijn, wel weet ik dat het bij mij begon met een erge verkoudheid en heel erg hoesten op het laatst van de zws en ik dacht toen dat er wat knapte in mijn buik............... Sterkte!
dank jullie wel voor de reacties. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het bandenpijn is, want daarvoor is het te hoog. @Din0;daar zou het eventueel ook mee te maken kunnen hebben. Mijn zoontje leek zich altijd 'schrap' te zetten tijdens het lopen en dan begon die drukkende pijn onder in mijn buik die steeds heftiger werd tot ik me echt niet meer kon bewegen. Mijn meisje nu zweeft veel meer door mijn buik, heeft niet echt een vaste houding, lijkt steeds weer anders te liggen. En mijn buik wordt zo snel hard en pijnlijk dat ik op dat moment niet meer kan voelen hoe ze ligt. @Life, wat jij omschrijft is toch weer niet helemaal hoe ik het voel. van 'onderen' doet er niks zeer. Athans niet op zo'n moment. Soms doet het flink zeer maar dat gaat vaak samen met 'gewone' banden pijn, ook erg pijnlijk maar dan weet ik dat ik net iets teveel heb gedaan. Voor de pijn aan mijn buik hoef ik echt alleen maar kleding aan te doen met iets over mijn buik (elastiek, iets strakke stof) om de pijn te triggeren. @bdotsie, ik zal je morgen op de hoogte houden De vk zei dat het ook kan komen als je baarmoeder ineens hard groeit, maar ja heb het echt al lang. Heb ook wel een heel grote buik al en ben zelf heel klein, dus ik kan me er iets bij voorstellen.. maar waarom dan aan 1 kant? @MamaSylvia; bij jou is het dus ook niet meer weggegaan.. ik weet nog dat ik me zo verbaasde dat het na de zwangerschap van mijn zoontje pijnlijk bleef. Ben benieuwd wat er bij je uitkomt. Alleen kan ik nu dus ook geen positiekleding aan, een elastiek over mijn buik doet te veel pijn. Onder mijn buik heb ik geen last van, maar er over heen zorgt ervoor dat heel mijn buik dus hard en erg pijnlijk wordt.
Misschien niersteen? Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gehad in het begin het is een scherpe pijn in je zij die doortrekt richting je rug.. even urine laten controleren