Mag ik even klagen? Ik ben helemaal op

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spitsmuis, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimoon

minimoon Niet meer actief

Is je gyn bij je in de buurt? Kan je gewoon langsgaan?
    vind het niet netjes dat ze gewoon zeggen 'is niets' als jij je zo beroerd voelt en datje ha je ook niet wil helpen. Maar voor het meten bloeddruk hoeft hij/zij je niet door te verwijzen naar gyn?

Het vervelende is dat het of lage of hoge bloeddruk zou kunnen zijn (of natuurlijk heel iets anders) - voor lage raden ze inderdaad (ook mij) dropjes aan. Weet jij nog wat je vorige keer had voor bloeddruk? Doe het echt rustig aan, en blijf zeker aan de bel trekken.

En, zoals je ziet, je kindjes vinden het ook goed als hun mama even uitrust. Wat een schatten!

2. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Heb hele lieve kindjes!!! Ze laten mij echt even met rust als ze zien dat ik me niet lekker voel of heel moe ben.
    Natuurlijk mogen ze mij gewoon dingen vragen en dan doe ik het ook maar de oudste was zo lief om te helpen en drinken voor zichzelf en haar zusje te pakken.
    Bof echt met 2 van die makkelijke kindjes!

De gyn heeft nog gebeld.
    Gezien de klachten als hoofdpijn en sterretjes zien verdwenen zijn wou hij het nog even aankijken.
    Ook omdat de zwangerschap verder echt geweldig verloopt.
    Eigenlijk mag ik echt niet klagen over deze zwangerschap want op de eerste 14 weken na,heb ik echt een droom zwangerschap.
    Alleen schrok ik echt van gisteren.
    Nu ken ik onze gyn erg goed omdat ik hem ook bij de vorige zwangerschappen gehad heb en hij echt een super kerel is.
    Ik mocht kiezen of thuis proberen te slapen met een medicijn dat de slaap bevorderd,kon voor een keertje geen kwaad zei hij.
    Dus die heb ik nu en neem ik vanavond lekker in een uur voor ik ga slapen.
    In de hoop dat ik dus een stuk beter slaap en meer uitgerust zal zijn morgen.
    Mocht het nou toch niet beter gaan of erger worden mag ik terug bellen en dan mag ik in het ziekenhuis slapen dmv een prik in mn bil die er voor zorgt dat je dus echt zalig slaapt.
    En die heb ik ook gehad toen ik zwanger was van de jongste en ik heb zoooooo heerlijk geslapen en was echt uitgerust toen ik weer thuis kwam.
    Maar we gaan het dus eerst even zo proberen en ik heb al van mijn man verplicht bedrust gekregen komend weekend haha.
    Dus morgen hoop ik een stuk meer uitgerust te zijn,zo niet dan word het dus zeer waarschijnlijk slapen en uitrusten in het ziekenhuis.
    Voelde wel als een enorme opluchting dat de mogelijkheid tot uitrusten en slapen in het ziekenhuis er is.
    Bij mijn jongste heb ik het ook gehad en dat deed me zo goed.
    De rust,het uitrusten,en het zalige slapen.
    Maar ik wil niet te snel naar het ziekenhuis grijpen want ja,ik heb immers wel een gezinnetje waar ik graag voor wil zorgen en kan mijn kindjes echt niet missen:)
    Toen ik zwanger was van de jongste en in het ziekenhuis lag met ongeveer dezelfde reden heb ik zo gehuild omdat ik mijn oudste moppie zo miste:)
    Maar goed,als het straks niet anders kan dan doe ik het natuurlijk.
    Mijn rust is ook belangrijk.
    Zondag is ook de jongste jarig,dan word ze 3 jaar en wil natuurlijk niets liever dan bij haar thuis zijn met haar verjaardag.
    We vieren het dan wel een weekje later pas echt maar goed,haar geboortedag,haar verjaardag,wil ik gewoon bij haar zijn.
    Dus ik ga het nog even proberen vol te houden,hopen dat het tabletje vannacht goed werkt en ik morgen er weer even tegen aan kan.
    Over de andere klachten die ik heb/had maakte de gyn zich trouwens geen zorgen.
    Het was wel goed dat ik gebeld had zei hij want je weet immers nooit.
    Al met al,ik ben wel gerust gesteld en ik weet nu dat ik geen pieperd ben als ik bel haha.
    Mij werd zelfs nog benadrukt dat ik,mocht het weer voorkomen of iets anders,ik niet zolang wacht met bellen maar gewoon bel als ik me ergens niet goed bij voel.
    Duim voor me dat het tabletje goed zijn werk doet en ik als een roosje zal slapen;)

3. minimoon

He wat fijn dat de gyn belde en goed luisterde en je gerust kon stellen. Het is goed te weten dat je een optie achter de hand hebt, he?

Duimen idd dat je goed slaapt - en Spitmuis, als je nou toch een paar keer wakker wordt, niet meteen denken 'oh oh ik slaap slecht'. Misschien valt het mee, en dat zit je jezelf zorgen te maken!! MIsschien nog even lekker een warme bad of douche voor te slapen? En lekker knuffelen met de kids + manlief, dat is ook vaak goed om lekker te slapen ;)

FIjne nacht en laat even weten hoe het weekend verloopt!

4. Spitsmuis

Straks als ik het tabletje heb ingenomen ga ik lekker een warme douche nemen en daarna lekker mijn bedje in zodat het tabletje goed kan inwerken.
    Ik zal vannacht vast nog wel wakker worden want moet altijd eruit om te plassen;)
    Maar als ik daarna maar weer gewoon lekker verder slaap is het oke.
    Nu is het al weken aan een stuk dat ik 2 uurtjes geslapen heb en daarna gewoon uuuuuuren wakker lig in bed en echt de uren aftel tot het licht word en de dag maar weer gaat beginnen,dood moe natuurlijk.
    Zal morgen laten weten hoe de nacht gegaan is.
    Hoop zo dat ik lekker slaap!!!

5. Spitsmuis

Nou,dat pilletje heeft wel wat werk verricht maar slapen...ho maar :(
    Ik was super ontspannen,dat wel maar ik kon gewoon wederom de slaap niet vatten.
    Dus weer een nacht meer wakker dan geslapen.
    Stomme is dat ik zonde problemen in slaap val en vrij snel ook maar na 1,5 uur word ik wakker en is het ellende om weer in slaap te komen.
    Vandaag was ook echt een drama dag.
    Ik heb gehuild van vermoeidheid en had niemand die op een van de kindjes kon passen dus heb ook niet kunnen rusten vanmiddag.
    Ben echt helemaal op,ik kan gewoon echt niet meer.
    Gelukkig is het nu weekend en neemt mijn man alles over wat ik normaal doe zodat ik voornamelijk veel kan uitrusten en hopelijk wat kan bij slapen.
    Maar eerlijk gezegd heb ik er nu een hard hoofd over in.
    Als ik overdag wel zou slapen,dan ben kan ik zeer waarschijnlijk in de nacht weer niet slapen omdat ik overdag al geslapen heb.
    En wil mijn dag en nacht ritme niet omdraaien!
    Ik zie het dus eerlijk gezegd wel gebeuren dat ik alsnog in het ziekenhuis beland om daar te slapen dmv een prik in de bil met een of ander slaapmiddeltje.
    Heb ik bij de jongste ook gehad en dat werkte super goed.
    Was toen 2 nachten opgenomen en heb zo goed geslapen en kwam echt als herboren thuis.
    Maar ik wil helemaal niet naar het ziekenhuis :(
    Maar als het bij slapen niet zou gaan lukken was toch het advies van de gynaecoloog om naar het ziekenhuis te komen en dus daar slapen en uitrusten.
    Maar dagen zoals vandaag wil ik niet meer en trek ik echt niet nog een keer!!
    Heb mijn man huilend opgebeld of hij niet eerder naar huis kon komen maar na navragen bij zijn baas ging dat echt niet dus ik moest deze dag echt doorkomen met de extreme vermoeidheid.
    Wel gedaan wat ik hoognodig moest doen.
    Enkel even gauw kleine boodschappen gehaald in de winkel en de jongste naar de psz gebracht en gehaald.
    Huishouden ligt overhoop:(
    Godzijdank neemt mijn man het huishouden op zich en hoef ik me er niet druk om te maken maar leuk is het echt niet.
    Hij werkt al fulltime en is vroeg de deur uit en komt pas tegen 19.00uur thuis en dan moet hij ook nog eens het huishouden doen enzo.
    Ik ben bewust thuisblijfmoeder en dan ''faal'' ik nu gewoon omdat ik moe ben...
    Ik weet dat het geen falen is maar zo voelt het wel.
    Dit weekend wil ik volhouden door thuis te blijven want zondag is mijn jongste meisje jarig en word 3 jaar en daar wil ik natuurlijk voor de volle 100% bij zijn!
    Ook al vieren we het volgende week pas echt,ik wil er op haar verjaardag gewoon bij zijn.
    Op hoop van zegen dat ik dit weekend genoeg kan uitrusten!

6. minimoon

Je zegt het zelf al, maar falen is het natuurlijk helemaal niet. Niet slapen is slopend - doordat ik na de geboorte van onze dochter niet sliep ben ik in pnd beland, want ik kon gewoon geen rust meer vinden. En toen dacht ik niet eens na over boodschappen of poetsen of zo.... Kun je nagaan!

Huishouden is niet belangrijk - jij bent nu belangrijk. En als je zo moe bent als nu, ga je ook niet genieten van de verjaardag van je dochter. Heb je nog een tabletje voor vanavond? Wat doe je als je wakker wordt? Sta je op? Blijf je liggen? Ga je 'piekeren' over dat je wakker ligt? En weet je, als je echt slaap tekort komt, is overdag bijslapen JUIST wat je nodig kunt hebben. Maar dan niet te lang en niet te laat, zegt men. Ik merk dat ik met een half uurtje tot een uurtje na de lunch al weer helemaal bij trek.

Heb je nog anderen in de buurt die jouw man iets kunnen ontlasten? Zijn er vriendinnetjes waar de kids naar toe kunnen om jou wat rust te geven op een middag? Bij ons is een moeder die gewoon op mijn vrije dag onze dochter bij hun laat eten en spelen zodat ik dan even kan slapen (ik werk 4 dagen en probeer dus in het weekend bij te tanken).

VRAAG OM HULP. Blijf hier niet te lang mee lopen; je moet nog wel even. Slaap is hierbij super belangrijk, en als ik je zo hoor ben je nu ook wel aan het stressen en da's ook niet goed voor jou!!!!! Heel heel heel veel sterkte, slaap lekker voor vanavond (kamille thee, lavendelbadje, lachen/knuffelen/sex met man, flutblaadje lezen, tabletje nemen..... zzzzz - even wakker - beetje warme melk drinken .... zzzzzz - even wakker - beetje melk drinken .... zzzzz - tenminste dat hoop ik voor je!!!)
    Dikke knuffel.

7. Babbs

Babbs Niet meer actief

Weet je wat de oorzaak is van het moe zijn? De zwangerschap zelf of kan het dat je psychisch niet goed in jouw vel zit? Ik ben ook moe en ben vaak wakker en slaap niet veel, maar ik weet dat het door de zwangerschap komt en hou mij voor dat ik dit nog een aantal weken moet uitzitten. Voor mij is dit de tweede zwangerschap en als je al een kindje hebt rondlopen is het gewoon een stuk zwaarder dan wanneer je kunt gaan en staan waar je wilt. Ik sluit me aan bij de tips van minimoon. Succes.

8. minimoon

En Spitsmuis, hoe was het vannacht en vandaag? Hoop beter.

Hier was het niet zo'n fijne nacht, want er was op eens vuurwerk om 2 uur snachts, manlief er uit om 1 uur snachts, en om 5 uur waren er mensen aan het praten buiten, dochter om half zeven ook weer wakker helaas - dus veel wakker, buiten het plassen om. GElukkig wel tussen de middag een uurtje geslapen (iedereen) en straks op tijd naar bed.

9. Spitsmuis

@Babbs: Geen idee wat de oorzaak is van het niet kunnen slapen.
    Ik lig niet te piekeren of iets.
    Ook niet omdat ik niet kan slapen,daar pieker ik stom genoeg ook niet over.
    Enige wat ik heb ik veel last van maagzuur maar dat is geen hele nacht en ook niet de reden dat ik niet kan slapen.
    Psychisch zit ik gelukkig goed in mijn vel,geen bijzonderheden.
    Zou bijna zeggen had ik dat maar want dan kon ik ergens een reden voor geven voor het bizar slecht slapen....

@Minimoon: Vannacht was wederom ellende :(
    Buiten het feit dat ik gewoon niet kan slapen had ik ook eens vreselijk last van maagzuur maar dat zakte gelukkig weer na een tijdje.
    Maar ik heb echt elk uur,soms elk half uur gezien en dan dacht ik echt een paar uurtjes geslapen te hebben maar helaas...
    Vandaag overdag ben ik naar bed gestuurd door mijn man.
    Hij wou echt dat ik ging uitrusten en slapen.
    Nu had ik een beetje hoop dat ik in ieder geval overdag dan wat zou slapen omdat ik zo vreselijk moe ben maar ook dat was te mooi om waar te zijn.
    Kwam maar niet in slaap,lag maar te draaien,en net zoals afgelopen nacht dat ik dacht dat ik toch wel geslapen had en op de wekker keek was ik een half uurtje verder...
    Het schiet echt voor geen meter op zo en begin de moed echt op te geven om thuis uit te rusten en bij te slapen.
    Morgen is mijn kleine meisje jarig en ik wil daar gewoon gezellig bij zijn maar ik weet niet meer hoe lang ik dit ga trekken:(
    We hebben expres het feestje van ons meisje verplaatst naar volgende week zondag zodat ik (op goede hoop) uitgerust genoeg ben.
    Morgen een verjaardag vieren ga ik gewoon echt niet trekken.
    Wel komt mijn schoonmoeder langs maar dat is het enige.
    Mijn moeder kan niet komen omdat ze met een stichting waar ze vrijwilliger voor is nar Polen is en ze komt maandag avond pas thuis.
    Verder hebben we iedereen een whatssapp/mail/sms gestuurd dat we de verjaardag van ons meisje volgende week vieren.
    De reden weten ze ook en er was alle begrip voor,dat is wel heel fijn.
    Maar ik vrees dat ik maandag toch echt terug bel naar mijn gynaecoloog dat het gewoon echt niet gaat zo,ik me door de vermoeidheid echt niet goed voel.
    Morgen tandjes even op elkaar voor ons meisje en als het maandag niet beter is of erger dan trek ik echt weer aan de bel.
    Meer dan wat ik nu doe kan ik niet doen.
    Ik rust,doe geen gekke dingen,heb vierkante ogen van de tv en laptop,probeer te slapen en meer dan dat kan ik niet doen.

10. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    maar waarom laat je geen bloed prikken??

in mijn eerste zwangerschap was met 27 wkn mijn hb al onder de 6.5 gedaald heb toen ferro gekregen en met week 34 voelde ik mij weer fitter worden.
    Nu gebruik ik zelf floradix bij toen ik rond de 24 wkn ook weer sterretjes zag en moe moe moe was...

11. Spitsmuis

Hier komt de vermoeidheid puur door het niet in slaap kunnen komen en al nachten meer wakker lig dan dat ik slaap.
    Ijzer was pas geleden nog hartstikke goed dus de kans dat dat het is is echt super klein.
    Ik moet gewoon een paar nachten goed slapen,dan ga ik me beter voelen.

12. minimoon

He wat vervelend Spitsmuis om dat te lezen. Ik had zo gehoopt dat je toch wel ietsje meer had kunnen slapen.
    Hoe is eht vandaag? Trek je de verjaardag een beetje? Scheelt natuurlijk dat er nu geen feestje is en niet veel visite.

Ik heb nu mijn zusje op bezoek; ik zit op de bank en ben moe. Zij slaapt. Dochter is klaarwakker. Dus geen rust voor mij :) Vannacht op zich goed geslapen; maar een uurtje wakker gelegen. Soms als ik merk dat ik ieder half uur op de klok kijk sta ik op. Tegen het maagzuur probeer ik heel goed in de bovenrug breed te ademen (alsof je je rug naar achter uit wilt zetten) en lig dan altijd even op de linkerzij. Daar slaap ik niet echt lekker op, maar meestal lukt het om wel zo in slaap te vallen. En ik heb ook een aantal keer toch midden in de nacht een Rennie kapot gekauwd omdat ik zo'n last had.....

Heel veel sterkte maandag met bellen naar gyn. Laat je even weten hoe het gaat?

13. Spitsmuis

Ik had ook gehoopt een beetje meer slaap te hebben kunnen pakken afgelopen nacht maar helaas...
    Heb volgens mij alle ontspannende dingen wel gedaan maar niks werkt.
    En hoe moe ik ook ben,slapen lukt niet.
    Ben stiekem blij dat we de verjaardag van ons dochtertje naar volgende week hebben verschoven want had het nu echt niet getrokken.
    Vanmorgen leek het wel te gaan tot ik de meisjes ging douchen,toen stortte ik echt helemaal in en bed huilend mijn bed in gegaan.
    Mijn schoonmoeder kwam langs vandaag voor de verjaardag van de jongste maar ik trok het echt niet.
    Ik heb in bed gelegen en kort geslapen en verder tv liggen kijken en me vreselijk rot gevoeld.
    De vermoeidheid begint ook echt op te breken.
    Ik word duizelig als ik lang zit,ik moet gewoon liggen.
    Voel me gewoon helemaal niet lekker in mn vel,harde buiken bij alles wat ik doe ook.
    Net heb ik gegeten en kan zo weer terug mijn bed in want dit gaat echt niet.
    Morgen hang ik echt al vroeg aan de telefoon want ik kan gewoon niet meer.
    Dan maar slapen in het ziekenhuis met zo'n prik waarvan je goed suf word.
    Ik kan wel hier in bed liggen maar boven is het rustig maar als ik beneden kom zijn er 2 lieve meisjes die natuurlijk ook mijn aandacht willen,wat logisch is.
    Maar uitrusten zit er gewoon echt niet in.
    Ppfff sorry voor mijn geklaag hoor,zo ben ik normaal echt niet:(
    Heb gewoon even de pest aan mezelf om hoe ik nu ben,bah

14. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat vervelend zeg! Ik hoop dat je een manier vindt om deze negatieve spiraal te doorbreken. Het kan zijn dat je nu oververmoeid raakt en daardoor meer gespannen, waardoor je nog slechter kan slapen.

Even wat tips/ervaringen van mijn kant. Misschien heb je je ze al geprobeerd, ik hoop echter dat je er wat mee kan.

- Geen frustraties, accepteer dat je nu moe bent.
    - Beperk televisie en internetgebruik. Hierdoor krijg je alleen maar meer prikkels, waardoor je weer overprikkeld kan raken.
    - Maak een wandeling / fietstocht. Minimaal een half uur bewegen in de buitenlucht.
    - Zwangerschapsyoga?
    - Probeer eens op youtube wat meditatieoefeningen, waardoor je ontspannen wordt. Zoek dan op bijvoorbeeld 'bodyscan'.
    - Breng regelmaat in het naar bed gaan en ga niet te laat naar bed.

Sterkte en succes!

15. minimoon

Goede tips van Line. Zeker die buitenlucht kan ook helpen. Sterkte, slaap lekker hoop ik en succes morgen. Knuffel!

16. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wat omtzettend naar zeg, zo moe en nog niet iunnen slapen. Probeer voor je gaat slapen de prikkels zo laag mogelijk te houden, dus al een uur voor je gaat slapen geen tv of computer meer aan, lichten dimmen en rustig een boekje lezen. En als je niet kan slapen, hetzelfde, beter even wat lezen en zeker geen tv aan.
    Succes!

17. Spitsmuis

Nou,een update...
    Vanmorgen gebeld want ik kon vanmorgen echt niet meer.
    Mijn man is gelukkig thuis gebleven omdat hij ook zag dat het echt niet meer ging.
    Hij heeft het brood gesmeerd voor de meisjes en ik ben ze gaan opfrissen en aankleden en hun haren gedaan.
    Toen ze naar school en peuterspeelzaal waren heb ik meteen de gyn gebeld maar die was nog bezig dus die belde mij later terug.
    Hij vond het een goed plan om mij vanavond in het ziekenhuis te laten slapen dmv een prik met een soort rustgevend/slaapmiddeltje en dan kijken hoe het morgen gaat.
    Als het morgen goed gaat mag ik weer naar huis in de loop van de dag maar mocht ik toch nog te moe zijn dan moet ik nog een nachtje extra blijven.
    Ik ben ZO opgelucht dat dit nu gaat gebeuren.
    Ik wil zo graag slapen,ik verlang naar slapen,ik snak er naar.
    Hoop zo dat die prik goed werkt en ik als een roosje zal slapen.
    Uitrusten en energie op doen zodat ik er weer tegen aan kan.
    De kinderen weten het nog niet want ik hoef er pas vanavond te zijn in het ziekenhuis en ze zijn nu dus ook niet thuis maar straks ga ik het ze wel vertellen.
    Ik weet nu al dat mijn oudste moppie het vreselijk gaat vinden dat ik er niet ben vanavond en morgen ochtend,en misschien wel 2 dagen niet.
    Vind het zo rot voor de kindjes maar gelukkig hebben ze een hele lieve papa die goed voor ze zal zorgen als ik in het ziekenhuis ben.
    Mijn moeder zal ook wel bijspringen waar nodig dus komt wel goed.
    Ik ga in ieder geval goed de rust nemen!
    Vind het wel wat eng want ja,wat doet dat middeltje die ik krijg om te slapen met de baby?
    Maar ze kunnen mij vast geruststellen in het ziekenhuis.
    Daar ga ik wel vanuit in ieder geval!
    Dus,vanavond ga ik slapen in het ziekenhuis en ik hoop zo hard dat ik als een roosje slaap!!

18. minimoon

He Spitsmuis
    Gisteren geen tijd gehad om te reageren, wel even je berichtje gelezen. HOe heb je vannacht geslapen? Hopelijk hielp het?!? En natuurlijk zullen de kinderen je missen, maar het is belangrijker (ook al zullen zij dat nu niet snappen misschien) dat jij je goed voelt en niet meer zo moe. Je partner is er, en dat is voor hen vertrouwd.

Sterkte!

19. Spitsmuis

Vannacht redelijk geslapen maar moet nog wel een nachtje extra blijven.
    Maar vind het niet erg want lig op een 1 pers. kamer en het is zoooo heerlijk rustig hier!
    Morgen weer naar huis!!

20. nono

nono Niet meer actief

Hoe gaat het nu met je?

Deel Deze Pagina