Mag ik even klagen? Ik ben helemaal op

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spitsmuis, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Gisteren ben ik thuis gekomen maar het was nog te vroeg.
    Die 2 dagen ziekenhuis waren erg fijn maar wou ook wel weer naar huis.
    Ik mocht het gaan proberen thuis maar het gaat echt helemaal nog niet:(
    Voel me vreselijk...
    Maar durf gewoon niet weer te bellen omdat ik bang ben dat ze me echt aan aansteller gaan vinden.
    Zit er ff goed doorheen:(

2. Loe

Loe Niet meer actief

hebben ze wel je hb gemeten in het ziekenhuis? en je bloeddruk?

3. Spitsmuis

Ja alles is nagekeken en was helemaal in orde.
    Het is echt uitputting van het niet tot nauwelijks te slapen en ook geen rust kunnen pakken.
    Heb ook zoveel last van harde buiken.
    2x ctg gemaakt in het ziekenhuis en deze waren ook helemaal in orde.
    Als ik nu weer terug bel kunnen ze ook niks doen.
    Alles is met het kindje prima en totaal geen zorgen daar over.
    Het is puur ikzelf die er finaal doorheen zit.
    Vandaag gaat en moet mijn man ook weer werken en ik heb echt geen idee hoe ik het moet doen allemaal...
    Vannacht daardoor ook een hyperventilatie aanval gehad,wist even niet wat mij overkwam! Schrok me dood!!!
    Verder weer wakker gelegen,hazeslaapjes gedaan en toen ging de wekker weer.
    Oudste blijft vandaag wel over op school en de jongste gaat naar de peuterspeelzaal dus heb heel eventjes wat rust.
    Maar dan komt er iemand voor ons hondje die weg gaat dus alles gaat weer gewoon door zoals het was.
    Net krap aan 24 uur uit het ziekenhuis ontslagen en meteen weer in de volle drukte.
    Godzijdank heb ik morgen een controle afspraak bij de gynaecoloog staan en ik gooi alles eruit qua hoe ik me voel en dat ik het gewoon nog niet trek en echt zo ontzettend uitgeput ben.

4. Spitsmuis

Ben ik weer even hoor.
    Even melden hoe de eerste dag alleen met de kinderen na de opname gegaan is.
    Ik kan je zeggen dat ik het echt zwaar vond!
    Maar het is gelukkig goed gegaan al ben ik stiekem wel blij als ze zo op bed liggen.
    Begin nu echt pijnlijke harde buiken te krijgen omdat ik toch best veel gedaan heb.
    Mijn lieve moeder had boodschappen gehaald voor mij zodat ik niet hoefde te sjouwen en te fietsen naar de winkel met de kindjes.
    Maar toen ik er achter kwam dat ik toch nog naar de apotheek moest,moest ik alsnog op de fiets het dorp in met de kindjes.
    Heen weg ging goed,verbaasde mezelf!
    Maar terug....Ik kreeg mega buikpijn en werd zelfs even misselijk daarvan.
    Thuis was mijn buik echt heel hard en moest ik echt even gaan zitten.
    We hebben maar even makkelijk gedaan met het eten vanavond.
    Morgen middag kook ik al voor de avond,zodat het alleen opgewarmd hoeft te worden.
    Lang staan is niet fijn want dan krijg ik ook harde buiken en in de avond is het erger dan overdag dus lekker overdag koken morgen.
    Morgen controle bij de gyn,ben heel benieuwd want hij had het vanmorgen over de telefoon over mogelijk nog 1x een opname met nog een keer die prik met slaapmiddel (phetadine geloof ik?)
    Maar zondag vieren we de verjaardag van de jongste en wil daar echt wel bij zijn dus eens kijken hoe het weekend verloopt?
    Maar ja,wat moet dat moet en als ik toch opgenomen moet worden vraag ik of ik dan desnoods zondag na het feestje kan komen.
    Maandag moest ik immers ook pas in de avond in het ziekenhuis zijn.
    Maar we wachten het morgen af.
    Gelukkig kunnen we al vroeg terecht.
    Ik ben benieuwd!

5. minimoon

minimoon Niet meer actief

Moest vanochtend aan je denken. Fijn dat het ziekenhuis je lekker rust gaf, en jammer dat het net niet genoeg was om echt helemaal op te laden. Kan me het wel voorstellen hoor, omdat je toch meteen weer door moet. Fijn wel dat de ochtend wel ok ging vandaag. En morgen - wees inderdaad eerlijk tegen de gyn. En zou je evt al morgenavond naar het ziekenhuis kunnen, daar slapen en uitslapen, en zondagochtend terug naar huis voor het feestje?

Veel sterkte nogmaals.

6. Spitsmuis

Ik heb geen idee of ik vandaag weer opgenomen zal worden.
    Ik denk niet dat het weer zal gebeuren.
    Dadelijk op controle en ben benieuwd!
    Hij ging overleggen gisteren wat hij met mijn slapeloze toestanden moest gaan doen.
    Of nog een opname zinvol is etc...
    Voor mij voelt het dubbel.
    Ziekenhuis is geen mega ramp maar ik wil niet weer mijn kindjes en thuis missen.
    Wil gewoon de oude vertrouwde ik zijn en gewoon mijn dingen kunnen doen.
    Gisteren toen de kindjes op bed lagen ben ik ook op de bank geploft en heb verder helemaal niks meer gedaan.
    Was echt helemaal op.
    Heb vannacht wel iets beter geslapen maar niet helemaal super maar ik was al heel blij dat ik gewoon 3 uur achter elkaar geslapen had!
    Dat was echt lang geleden!!!
    Straks ook even wat halen tegen het maagzuur en dan hoop ik dat ik nog meer slaap kan pakken in de nacht.
    Want vannacht lag ik voornamelijk wakker door het maagzuur dat steeds omhoog kwam en met moeite weg ging.
    Maar hoe gek ook,die 3 uur slaap heeft me wel redelijk goed gedaan.
    Hopelijk kan ik er vandaag een stuk beter tegen!!!!
    Zal straks nog even laten weten hoe het bij de gynaecoloog was.

7. minimoon

En Spitsmuis, hoe voel je je nu? Hoe was het feestje vandaag? Was je er bij? Of toch nog in ziekenhuis?

Ben benieuwd

8. Spitsmuis

Ik was er bij!!! :D
    Heeft mijn al mijn energie gekost maar ik was er bij!
    Het was een hele leuke verjaardag voor ons kleine meisje en ze voelde zich echt een prinsesje:D
    Maar ja wat wil je met al die aandacht,cadeautjes en dat lekkers wat allemaal op tafel stond haha.
    Vanmorgen zou mijn zus langs komen want die kon gisteren niet maar die heb ik helaas moeten afzeggen want ik ben echt helemaal op dus even een ochtendje opladen.
    De oudste is op school en de jongste gaat zo naar de peuterspeelzaal dus even een ochtendje voor mijzelf.
    Even de rust pakken nu het kan want anders gaat het straks weer niet goed en dat is niet wat we willen natuurlijk.
    Vrijdag nog gesprek gehad met de gynaecoloog toen ik op controle was en moet gewoon echt elk rust moment pakken die ik kan pakken.
    En mocht het nou echt weer helemaal niet gaan dan moet ik gewoon weer terug bellen en dan mag ik weer komen om te slapen maar ik doe er alles aan om niet terug te hoeven natuurlijk!
    LIg het liefst in mijn eigen bed en ben gewoon het aller aller liefst bij mijn gezinnetje.
    Dus ik luister maar heel goed naar het advies van de gynaecoloog zodat ik niet terug hoef ;)
    Dus tja,rust rust en nog een rust en gelukkig hebben mijn meisjes het door dat mama soms even moet liggen op de bank,of dat ik niet alles mee kan doen wat ze graag zouden willen.
    Nog ongeveer 12 weekjes en dan komt alles weer helemaal goed!
    De gyn had het wel over eventueel met 38 weken gaan inleiden,en dat vooruitzicht vind ik toch stiekem wel erg fijn,ook al wou ik perse deze zwangerschap helemaal voldragen tot het vanzelf begint maar ben nu wel op het punt dat ik het wel met de gyn eens ben dan rond de 38 weken inleiden goed is,beter voor mij en ook voor de baby.
    Maar weet 1 ding heeeeel zeker,dit is echt de aller aller laatste zwangerschap!
    Nog een zou ik echt niet aankunnen!
    Droomde altijd van een heel groot gezin maar we houden het lekker bij 3 kindjes,dat is al een zegen! ;)

9. minimoon

Fijn dat je er in ieder geval bij was. En nu inderdaad opladen. Probeer toch echt ook rennie's of zo voor snachts, als dat het vornaamste is dat je ook weer uit de slaap houdt. HIer is het verlof begonnen, en ook al word ik nog 3 keer per nacht wakker om naar de wc te gaan, ik slaap wel beter. Denk omdat ik meer rust in mijn hoofd heb (hoef nergens meer aan te denken - het lijstje van dingen die in huis moeten is zo goed als af, behalve die dingen die er al minstens 4 jaar opstaan ;) - dus hoef echt niets meer. Dat scheelt ook al (tenminste, voor mij).

Rust lekker uit vanochtend, en wellicht kan de jongste vanmiddag nog even ergens spelen zodat je ook nog wat extra rust hebt? Of morgen?

Geniet er van!

10. Spitsmuis

Ik heb antagel gekregen van de gyn tegen maagzuur maar nu ik het in huis heb,heb het nog geen een keer nodig gehad;)
    En daarvoor had ik vreselijk maagzuur elke nacht,tot kokhalzen aan toe en nu niks terwijl de baby echt vaak omhoog trapt!
    Ik heb wel iets gekregen voor de nacht om toch ontspannen te zijn,dus ik toch wat kan rusten ook al slaap ik niet.
    Maar om er nou van te slapen...nee dat lukt me dan niet;)
    Was mijn trouwens in het ziekenhuis ook vorige week ook gezegd dat ik met die prik die ik zou krijgen zou slapen als een roosje.
    Ik was wel helemaal van de kaart haha,voelde me echt dronken,maar ik heb er gewoon misschien maar 2 uurtjes op geslapen want werd steeds wakker door hele gekke dromen.
    Achteraf bleken die dromen een bijwerking te kunnen zijn van dat middeltje.
    Maar ach,ik heb vorige week een avondje (na die prik) in het ziekenhuis heerlijk genoten van dat onwijs lome,ontspannen gevoel.
    Was stiekem echt heeeeerlijk haha.
    Vroeg nog voor de gein of ik niet een paar van die spuitjes mee naar huis mocht nemen omdat het van dat goeie spul was haha.

Nu ga ik even lekker op de bank ploffen.
    Moet eigenlijk nog wat telefoontjes plegen maar dat doe ik dan lekker vanmiddag wel.
    Nu ben eerst ik even aan de beurt! ;)

Lief trouwens dat je steeds vraagt hoe het gaat enzo.
    Doet me goed!

11. minimoon

Je klinkt in ieder geval al een stuk rustiger en ontspannener (als dat een woord is ;)) En dat is misschien ook wel het halve werk? Dat vind ik fijn - want je moet inderdaad nog wel een paar weekjes (al hoewel ik al wel jaloers ben dat ze zeggen dat je met 38 weken wordt ingeleid - wil ik ook!!)

Geniet maar echt van een beetje 'ik tijd', want dat is ook heerlijk, juist om even de boel de boel te laten en tot rust te komen. Met de kinderen is er altijd wat, al is het maar boekjes lezen en kleuren, je blijft toch bezig! En niet vergeten de hulptroepen te blijven roepen he?! De was, strijk, boodschappen - dat kunnen buren, ouders, manlief, de kids (tenminste, die van mij vind de was in de machine + ophangen het leukste wat er is!) etc ook.

En tuurlijk vraag ik hoe het is - daar is dit forum toch ook wel voor - gedeelde smart en zo :D!

12. Spitsmuis

Toch vind ik het lief dat je het steeds vraagt ;)

Vandaag trouwens wel een dip dag!
    Vannacht helemaal niet geslapen:$
    Dus stond dood en dood op vanmorgen en de kindjes waren ook al met moeite wakker te krijgen.
    De jongste wou echt niet wakker worden dus die heb ik maar lekker laten liggen en die sliep nog lekker een tijdje door.
    Vanmiddag wou ik even mijn rust pakken maar toen stond er weer iemand voor de deur die zich nog al opdrong op een groffe manier :x dus die heb ik vriendelijk de deur gewezen want die hoef ik niet binnen.
    Was nog een vreemde ook dus dat afwimpelen ging vrij snel;)
    Daarna weer even op de bank gaan liggen maar kon mn rust niet pakken want spookte vanalles door mijn hoofd natuurlijk;)
    Dus ik had me voorgenomen het vanavond heerlijk rustig aan te doen maar nu was ik vergeten dat we intake van de kraamzorg hebben om 20.00uur dus die komt ook nog.
    Maar goed,dat is dan eigenlijk wel weer leuk bezoek:D
    Verder komt mijn moeder nog spullen voor de tuin brengen straks.
    En nu op dit moment is het vriendje van mijn dochtertje aan het spelen hier.
    En die kon ik niet weigeren want ja ja,ze hebben officieel verkering :D
    Echt zooooo schattig die 2 haha,allebei 6 jaar en vinden elkaar helemaal het einde haha.
    Ze spelen nu wel lekker buiten op het grasveld voor de deur.
    Denk dat ik vanavond gebroken in mijn bed lig haha maar goed,wie weet helpt dit dan weer wel om te slapen.
    Ik blijf hoop houden elke avond als ik naar bed ga!

13. minimoon

He wat jammer van de nacht. Hier was gisternacht ook niet denderend, duurde lang voor ik sliep. Hopelijk vannacht voor ons beiden beter - nu zit jij met kraamzorg (leuk!). Hopelijk daarna nog even ontspannen (blokje om?) en dan slapen.

Slaap lekker!!

14. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hoi spitsmuis!
    Wat een verhaal, hoop super voor je dat je je toch weer een beetje beter gaat voelen!
    Misschien heb je er niks aan, maar ik gebruik goudpapaver van Bloem voor de nacht, ik slaap daardoor wel door (hele slechte slaper), en in de gebruiksaanwijzing staat dat je het tijdens zwangerschap mag gebruiken. Ik blijf het straks ook gebruiken als mij een zwangerschap is gegund!
    Maar het is helemaal natuurlijk en misschien kun je het proberen en helpt het voor jou ook wel?

15. Spitsmuis

@minimoon: Jij ook een slechte nacht gehad dus,vreselijk he!
    Had vannacht ook erg last van maagzuur en wou het drankje nemen wat de gyn mij voorgeschreven had (antagel) maar toen ik er aan rook werd ik kots misselijk!!
    Wist dat als ik dat drankje zou nemen die gelijk retour zou komen dus ik heb besloten het echt alleen te nemen als het maagzuur echt TE erg is.
    Heb het vannacht niet genomen terwijl ik vreselijke maagzuur had maar ben gewoon bijna zittend gaan ''slapen'' en toen ging het wel met het maagzuur.
    Intake kraamhulp was erg leuk! Super leuke vrouw!
    Alles besproken en voelt super goed aan!
    Ze is pas net weg dus een blokje om ga ik niet meer doen maar plof zo even op de bank bij mijn man en dan ga ik naar bed.
    Morgen hoef ik er niet zo heel vroeg uit want de oudste heeft studiedag dus is lekker vrij en de jongste hoeft op woensdag nooit naar de psz dus geen gehaast in de ochtend:D YEEY!

@minime: Ik ga geen andere middeltjes gebruiken aangezien ik van de gyn al iets heb gekregen om te kunnen slapen,ik word wel ontspannen van maar slaap er niet van helaas.
    Maar goed,ik ben allang blij dat ik ontspannen kan zijn ook al lig ik wakker,dan rust ik toch een soort van.
    Als ik niet zwanger ben slaap ik als een roosje dus ik weet dat het na de bevalling wel weer goed komt met mijn nachtrust,op de nachtvoedingen na van de baby natuurlijk maar dat vind ik dan weer helemaal niet erg,juist genieten!
    Het is nog een aantal weken volhouden en dan kan ik als het goed is weer goed slapen :)
    Blijf elke avond voor het slapen gaan gewoon hoop houden op een goede nacht rust.
    En tja,mocht het echt weer niet goed gaan dan is het helaas toch weer een kwestie van bellen naar het ziekenhuis en helaas weer daar slapen en uitrusten maar dat wil ik natuurlijk zo lang mogelijk rekken.
    Pas als het echt helemaal niet meer gaat,dan bel ik pas weer!

16. minimoon

hopen dat je nacht vannacht ok was? goed kunnen rusten?

En vandaag lekker rustig kunnen starten? hier was nr 1 vroeg wakker helaas (en ml ook :( ). Maar ben vandaag alleen thuis, dus ga tussen de middag lekker slapen. Ga ook even zwemmen zodat ik ook daar hopelijk moe van word!

17. Spitsmuis

Nou je gaat het niet geloven haha.
    Ik heb een HEERLIJKE nacht gehad!
    Echt zo lekker geslapen en zo waar voor in deze toestand uitgerust wakker geworden:$:D
    Lekker rustig kunnen opstarten vandaag en we hebben ook echt een heeeeerlijke dag gehad.
    Vandaag lekker een dagje in de tuin van mijn ouders vertoeft want die van ons is nog niet klaar (een grote zandbak nog)
    We hebben daar een badje opgezet bij mijn ouders en heb geen kind aan de kinderen gehad haha.
    Ik was nog wel even iets te fanatiek naar de supermarkt gelopen en op de terug weg (was maar een klein stukje maar goed) kreeg ik ontzettende buikpijn rechts bovenin.
    De baby zit daar precies met haar beentjes en waarschijnlijk duwt ze precies op een spiertje en dat deed echt even flink pijn.
    Maar ik zal ik niet zijn om gewoon door te lopen alsof er niks aan de hand is haha.
    Moet er niet uit gezien hebben want ik ging steeds langzamer lopen en steeds meer in een vreemde houding geloof ik haha maar ik heb de voordeur van mijn ouders gehaald hahaha.
    Mijn moeder verklaarde mij voor gek dat ik niet even op een bankje was gaan zitten maar ik wou gewoon naar het huis van mijn ouders en daar ff op de bank liggen.
    Toen was het ook zo over gelukkig toen ik eenmaal lag.
    Daarna heerlijk gegeten bij mijn ouders met 2 zeer vermoeide kindjes na een dagje zwembadje;)
    We zijn nu net thuis dus ik ga snel de kindjes even douchen en ze lekker in bed stoppen en dan neem ik zelf nog een heerlijke douche en plof ik naast mijn man neer op de bank denk ik:)
    Ik hoop zoooo dat ik weer zo'n goede nacht mag hebben!
    Morgen trouwens wel een drukke dag want natuurlijk weer vroeg uit de veren,oudste naar school,daarna komt mn huishoudelijke hulp (die krijg ik nu omdat ik niet alles kan helaas en zij komt mij nu tot na de bevalling 2x in de week helpen,echt ideaal nu!) Daarna is het lunchen met de kindjes en allebei naar school/psz.
    Dan kan ik even naar huis om vervolgens daarna met de traktatie van de jongste weer naar de psz te gaan om erbij te zijn als ze in de groep gaat trakteren.
    Ze trakteert deze week 2x omdat ze in 2 verschillende groepjes zit:p
    Dus daar gaat mijn rust momentje voor morgen want ik zou dus eigenlijk gaan rusten als ze allebei op schooltje zitten maar morgen dus niet.
    Maar goed,als ik vannacht weer een goede nachtrust heb moet het denk ik wel te doen zijn.
    Kortom,vandaag zeker geen geklaag haha.
    Heb een heerlijke dag gehad en die pakt niemand mij meer af;):D

18. minimoon

oh wat heerlijk joh! Wat doet dat een mens goed he, eventjes echt slapen!!! En dan zo'n heerlijke dag er achter aan. Lekker een beetje in een tuin hangen geeft ook al een goed gevoel.

Hier was vannacht niet geweldig, maar gelukkig had ik overdag wel bijgeslapen. Dochter was verkouden maar werd in loop vd nacht ziekig, dus die werd tussen half 2 en half 5 vijf keer wakker :( Dus ik was van half 2 tot half 5 ook wakker :)

En heb vandaag weer een lekker dagje thuis, alleen. Dus ga zo ff rustig boodschapjes doen (ik vind fietsen makkelijker dan lopen nog door BI, dus ga ff op de fiets) en ook nog VK tussen de middag. En dan niets..... heerlijk.

Hopelijk was jouw nacht weer zo lekker!

19. Spitsmuis

Aahh je arme prulletje ziekjes :(
    Zo sneu!
    En dan gaat jou nachtrust er ook aan helaas...
    Herken het want de jongste was hier vannacht ook een paar keer wakker,huilend maar had geen idee waarom.
    Vannacht helaas weer heel slecht geslapen maar toch redelijk uitgerust.
    Heb grotendeels van mijn huishouden al gedaan en dat terwijl de hulp over een uurtje hier is haha.
    Scheelt haar ook weer;)
    Ik kan wel gaan zitten wachten tot zij er is maar ja,ik had nu de energie en de jongste slaapt nog:$ dus ik heb het er even van genomen en ben gaan afstoffen en stofzuigen.
    Moest daarna wel stoppen want het werd even te veel,kreeg harde buiken en de baby werd erg druk in mijn buik,plus ik kreeg het bloedheet dus even zitten,glaasje water en zo de kleine meid uit bedje halen en ontbijt maken voor haar.
    De thuishulp mag wel van mij dweilen haha,dat gaat me nu ook niet lukken en de vloer kan wel een dweilbeurtje gebruiken;)
    Verder doe ik het lekker kalm aan vandaag.
    Oudste blijft lekker over op school,jongste naar de psz vanmiddag maar dan moet ik er om 14.30uur naar toe want ze gaat trakteren maar goed,dat is alleen maar leuk!
    Lekker op de bank liggen kan ik nu toch niet met de warmte dus dan ben ik liever even lekker uit huis;)
    De oudste gaat na school spelen bij haar vriendje (ze heeft verkering op haar 6e haha,zoooooo lief!) dus hoef haar ook niet van school te halen want ze word thuis gebracht.
    Kortom,ik kom de dag wel door.
    Enige wat ik moet doen zijn wat boodschappen en helaas moet ik lopend want de band van mijn fiets is lek:x
    En lopen is nu niet mijn sterkste punt want krijg steeds pijn op een plek in mijn buik waar de kleine precies met haar beentjes ligt en volgens mij op een spiertje drukt en na een stukje lopen doet dat echt pijn.
    Heb gelukkig wel avond eten en brood en alles in huis maar moet fruit halen enzo maar goed,dat zou in principe mijn man nog kunnen doen als hij thuis is na zijn werk.

Hoe voel jij je vandaag?
    Beetje uit te houden met de warmte?
    Hopelijk kun jij vandaag lekker bijtanken!

20. minimoon

en, goede nacht? Hier gelukkig wel weer. Dochter sliep door en ik ook tot half vijf, daarna eventjes wakker en weer beetje zo half half tor half zeven geslapen. Zalig. En weer zon mooie dag vandaag. Zo even wat boodschapjes doen en dan in de tuin hangen. Dochter om 12 uur van school en dan is t weer weekend. Ml is weg dit weekend, dus morgen zal wel even bikkelen zijn.... Is toch altijd zwaarder in je eentje vind ik.

Fijne dag!

Deel Deze Pagina