Echt, het is een schatje, hoor. Het is een goeie jongen die keihard werkt en heel veel liefde en tederheid toont. Maar toch een klein klachtje. Ben ik nou een zeur? Kijk, ik lees best veel over zwangerschap, bevalling en kinderzorg, want dit is ons eerste kind en we weten allebei niks. Ik ben nieuwsgierig en ik vind het noodzakelijk om me voor te bereiden. Maar, mijn vriend leest werkelijk niets, stelt geen vragen en toont eigenlijk geen interesse. Hij luistert wel als ik iets vertel, dat wel. O, en ik krijg ook heel regelmatig een hele lekker massage voor mijn rug. Heel lief. Hier komt de Maar: opvallend is dat hij gisteren over een nieuwe leaseconstructie heeft gehoord en dat hij dan de hele avond naar plaatjes van auto's heeft zitten kijken. Ook kan hij 's avonds voor het slapengaan heel lang liggen lezen over geschiedenis en zo. Maar, ik geloof dat hij nog nooit vrijwillig naar een plaatje of verhaaltje over kindertjes heeft gekeken. Hij heeft ook geen idee wat er allemaal nog gekocht moet worden en waar al die rare dingen voor zijn die ik al in huis heb gehaald. Ik voel me best wel een beetje alleen in de voorbereidingen. Kwou het gewoon even kwijt. Zijn er meer die hier mee zitten? Het is echt een schatje, maar volgens mij heeft hij nog niet helemaal door dat er een echt kind aan zit te komen waar wij echt voor moeten gaan zorgen. Over minder dan 2 maanden al! En nog wat: hij merkt dat ik er een beetje vanuit ga dat ik de meeste zorg op me zal nemen en dat ik er een beetje alleen voor zal staan na de bevalling. Hij vind dat niet juist en zegt dat hij er ook is en ook betrokken zal zijn. Het is alleen zo moeilijk te geloven, gezien de manier waarop hij zich momenteel gedraagt. Lotgenoten? Andere eenzame vrouwtjes hier op het forum? Zijn er ook vrouwen met ECHT geinteresseerde mannen? Groetjes, beetje eenzame Dominique
Je mag best even klagen hoor. Maar stiekem (dat is bij ons zo dan) weten ze meer dan dat we denken en vangen ze toch een hoop op. Laatst heeft me vrined even alles uitgelegd hoe alles precies in elkaar zit met onwikkelingen bevallen weeen spullen enz. Hij heeft geen boek aangeraakt ja dat van kluun maar verder niks. Me vriendin belde me toen die dat allemaal aan het vertellen was (stiekem) heb in een deuk gelegen. Later hoorde ik van meer bekende hoe hij het allemaal in mannen taal deed uitleggen. misschien is dat bij jou ventje ook wel en anders doe je hem stiekem overhoren hihi
Ja, volgens mij zit dat ook zo hoor...de 1 vindt het leuk om er de hele tijd over te praten en de ander misschien niet, maar stiekem weten ze de meeste dingen wel hoor.. Nou moet ik zeggen dat ik vind dat sommige vrouwen er soms juist weer heel erg veel over kunnen kleppen hahaha...terwijl een onderwerp wat voor hun man heel interessant is (auto's of pc's) ook niet echt hun interesse heeft.. dan is het hm hmmm , ja, ja idd schat...en verder niet veel reactie erop, maar ondertussen weten we er toch wel weer een boel over omdat we toch het 1 en ander oppikken... Ik kan heel enthousiast zijn over kleren voor de kids en mijn vriend over een nieuwe geheugenkaart of iets dergelijks haha...ieder z'n ding
Ach meid, daar zou ik me niet druk over maken makkelijker gezegd dan gedaan hoor tijdens mijn zwangerschap leek het ook alsof het mijn hubbie niet boeide, hij deed dingen die hij moest doen(kinderkamertje behangen enzo) en verder vroeg hij nooit iets over zwangerschap/bevalling/baby's tot mijn ergernis. Toen ik eenmaal bevallen was is hij echt vader geworden en hij is een leuke vader....het is voor mannen zo onwerkelijk....vrouw zwanger(vrouw maakt alles mee, kwaaltjes, schopjes etc ect) voor de meeste mannen wordt het pas "echt" als het kind er is.
Klinkt heel herkenbaar. Mijn vriend leeft wel wat meer mee maar ik denk dat dat komt omdat hij al vader is. Hij weet meer wat er komen gaat en verheugt zich daar enorm op. Maar al dat geneuzel en voorbereiden, nee dat laat hij liever aan mij over. Ach, vrouwen komen van venus en mannen van mars toch?
Heel herkenbaar hoor. Tijdens de zw. schap van mn dochtertje las ik veel boeken en tijdschriften over het zwanger zijn en wat er na allemaal kan gaan komen, en hij deed dat helemaal niet. Maar als er, zoals jij al zegt, een nieuwe lease auto mag komen dan speurt hij het internet af en leest zich suf over auto's (sowieso leest hij veel op autoweek.nl en andere autosites) Ik kon me tijdens die zw. schap ook best druk om maken, hoe moest hij wel niet zijn als vader als hij nu al niet de moeite wilde nemen om erover te lezen. Maar nu weet ik dat hij een super vader is, die een zw. schap heel anders ervaart als ik, maar wel enorm blij en super trots is dat er een 2e onderweg is. Dus Het zal bij jullie vast ook wel goed komen Probeer je er niet te druk om te maken.
Ik denk dat het geen desinteresse van je man is, hij zal er heus mee bezig zijn maar dan op een andere manier. Vergeet ook niet dat wij vrouwen over-eager zijn v.w.b informatie krijgen over zwangerschap, bevalling etc Mijn man was ook zo, heb me daar suf aan geergerd maar als puntje bij paaltje komt weten ze echt wel waar ze mee bezig zijn..
Hier hebben we hetzelfde gehad..heb ook diverse keren gevraagd of hij het wel leuk vond om papa te worden..ik zocht vanalles op en wilde alles weten..hij niet..als ik wat vertelde luisterde hij ook wel..maar daar was dan ook alles mee gezegt...Als we een echo hadden was hij wel weer super enthousiast..en nu ons kindje er is..hij vind het super! maar qua info inwinnen en alles nog steeds niet hoor.. Hij vertelde wel dat hij het moeilijk vond..het kindje zat in mijn buik..ik voelde alles en hij maakte dat niet zo intensief mee..zit natuurlijk ook wel wat in..maar toch.. mannen af en toe he
Helemaal met wendy eens! Die van mij toont niet zoveel interesse. Ook niet in de vorige zwangerschap. Toen ik eenmaal bevallen was, bleef het eigenlijk zo. Ik draag dan ook 90% zorg voor astrid en mijn man is fun daddy! Maarrrrr... als het erop aan komt, dan is ie er! En neemt ie de zorg op zijn manier op voor astrid! Hmm.. en ik heb me echt bij zijn manier moeten neerleggen hoor, maar mijn meisje geniet er volop van. Nu met de 2de zwangerschap gaat het hetzelfde. Wel maakt ie zich meer zorgen om mij persoonlijk. Hij wil dan ook dat ik wat dingen regel zoals oppas en hulp in huishouding! Want dat gaat hij zeker niet doen (heeft ook niet zoveel zin, want het slaat toch nergens op als ie het wel doet haha) Straks als nr 2 er is, zal ik het alleen maar drukker hebben.. En nu heb ik daar vrede mee. Ik weet waarvoor we het doen en ik weet ook dat het wel beter zal worden over een paar jaar,..
Het blijven toch mannen en die denken toch anders dan vrouwen...zou je het leuk vinden als een man bij baby kleding liep te kwijlen zoals vrouwen dat soms kunnen doen in een winkel? denk het niet hahaha......komt vast goed straks als de kleine er is.
heej meid, heeel herkenbaar, ik heb er heeel erg alleen voor gestaan deze zwangerschap.. en me ook zo gevoeld, ik kon er niet over praten over kinderen en zwangerzijn, want dat wilde die niet horen of hij gaf geen antwoord. beetje bij beetje heeft ie nu wel begrepen dat ie ECHT vader gaat worden, in het begin is dat moeilijk te beseffen voor mannen denk ik. ook ik heb hele stapels tijdschriften gelezen.. maar hij raakte ze niet aan hoor. nu had ik laatst een boekje gekocht, en die zag ik hem later lezen, dat vond ik wel lief, ook moet ie volgende week mee naar de vk (van vk) om het over de bevalling te hebben. Want daar wilt ie helemaal niks van weten hihi, dat vind ie ook eng, dus dat kan ik hem niet kwalijk nemen. maar ik denk hoe meer de bevalling in de buurt komt, hoe sneller die gaat inzien dat t allemaal ECHT is.. want ik had nooit verwacht dat ie dat tijdschrift zou gaan lezen. sterkte meid.
Hier ook zon man. Die van mij las ook niks "dacht ik dus" Het bleek zo te zijn dat hij opde wc de boekjes las of als ik er niet was. Toen ik hem een keer hoorde praten met een vriend viel mijn bek open van wat hij allemaal wist over bv en over het in bad doen, massages enz enz. Echt over sommige dingen wist hij meer dan ik! Maar daar praatte hij niet over met mij. Let maar op straks als het erop aan komt weet hij alles en de kraamhulp zal hem alle vaardigheden leren die hij nodig heeft om voor jullie kindje te zorgen.
De mijne is op zich heel geïntresseerd, maar niet wat betreft voorpret, lezen en op onderzoek uit. Luistert eigenlijk alleen naar wat ik vertel. Soms heeft ie een bui waarin hij dingen wil weten en hij heeft in het begin ook hier wel gepost (en is dol op het boekje van Kluun). Toch verbaasde hij me laatst weer. Hij: nu we een meisje krijgen he, die moet je wel van voor naar achter afvegen, wist je dat? Ik: euh, wat denk je dat ik ben Dat had hij iig niet van mij!
Mijn vriend toont opzich ook niet zo heel veel intresse. Als het op dingen aankomt als spullen kopen ben ik de gene die dat aangeeft. Hij gaat dan wel graag mee en vindt het ook leuk om voor de kleine te shoppen, maar hij zal n ooit uit zichzelf zeggen 'we moeten nog naar de stad want we moeten dit of dat nog hebben.' Het uitzoeken van geboortekaartjes: ook ik moest alle heft in handen nemen, want vriendlief dacht daar niet aan. Het uitzoeken van namen: daar was ik mega fanatiek mee... hij had zoiets van: ach, waar maak je je druk om? Informatie lezen over zwangerschap, baby's en zorg doet hij ook niet (naar mijn weten) Wel is hij altijd heel bezorgd om mij. Ik mag me niet te druk maken, en zodra ik over mijn buik of rug wrijf is het gelijk: Heb je pijn? Ga maar zitten! Rustig aan doen hé? Of, dat doe ik wel!' Ook vraagt hij wel regelmatig hoe het met mij en de kleine is. En als we naar de VK moeten vraagt ook hij altijd vrij van zijn werk en verheugd hij zich er wel heel erg op.... Op zich valt het nog wel hard mee eigenlijk nu ik mijn verhaal zo teruglees . Vrouwen zijn er gewoon veel intensiever mee bezig en beleven alles ook op een hele andere manier. Maar ik heb wel een aantal keer het gevoel gehad van 'Pfff... toon ook eens wat meer intresse.'
Misschien is het boek " hoera, ik wordt papa" iets voor je vriend. Het is geschreven door een papa voor aanstaande papa's. Daarin wordt beschreven wat ze kunnen verwachten, wat er met jou gebeurd tijdens zwangerschap, wat er allemaal nodig is, wat ze wel/niet mogen zeggen tegen zwangeren, welke kwaaltjes je last van kunt hebben, hoe het met eten zit en ga zo maar door. En het is ook nog eens heel erg makkelijk leesbaar. (en net zoals bij de rest, dit boekje ligt ook op het toilet. Schijnbaar lezen mannen daar het liefste)
Bedankt voor jullie lieve reacties! Het geeft wel hoop! Het is natuurlijk ook wel zo dat ik het kind de hele dag bij me draag en er aldoor aan moet denken. Ik heb daar ook niet echt een keuze in. Misschien is het wel heel moeilijk om er aldoor mee bezig te zijn als het helemaal buiten je om plaatsvindt. Mijn vriend moet ook wel heel hard werken, waar hij af en toe ook van baalt. Het zou onmogelijk zijn voor hem om er zo mee bezig te zijn als ik. Nou, ik ga er met weer een beetje goeie moed tegenaan! Groetjes, Dominique
Ik lees dit topic en denk direct aan mijn eigen man. Mijn man is momenteel erg druk bezig met zijn werk en ik ben al twee keer voor een echo alleen geweest en 2x naar de Vk alleen geweest omdat hij het te druk had . Opzich heb ik daar wel begrip voor maar achteraf voel ik mij dan toch een beetje klote, we hebben samen toch een kindje gemaakt en ik niet alleen ( zou erg knap zijn hahaha) Mannen zijn over het algemeen wel zo denk ik, zo weet hij niet dat in het begin van een zwangerscahp vermoeidheid een grote rol speelt. hij zei gisteren tegen mij hoe moet ik dat nou weten ik dacht pas als je een dikke buik krijgt DUHHHHH zou je eens wat vaker erover moeten lezen zei ik tegen hem. Dat doen sommige gewoon niet ze weten hoe een kindje gemaakt word en hoe het eruit komt maar soms denk ik wel eens dat ze zich door angst zich er verder niet in willen verdiepen. Ach ja ik heb mijn man erover aangesproken en wie weet word hij nu wakker hahahaha. Over het bevallen zei hij nou doe mij maar een keizersnede hoor, die heb ik namelijk gehad van mijn jongste zoon. Dus ik zo ja dan hoef je niet tegen een gat aan te kijken he? ohhhh ik werd zo boos alsof het even peanuts is een keizersnede zeg! xxx Jet
Ik denk dat het komt doordat wij al zwanger zijn en het voor ons dus ook alecht speelt. Voor een man gaat het pas spelen als het kindje er is Maar ik begrijp je gevoel wel hoor. Ik heb ook af en toe zoiets van kom op, we krijgen wel een kind hoor! Maar als ik hem dan weer hoor op verjaardagen en zo, staat ie trots als een pauw van alles te vertellen, en hij doet echt zijn best om met mij mee te leven. Maar af en toe zou ik toch willen dat we het iets meer echt konden delen.... Maar helaas, een zwangerschap maakt echt duidelijk hoe verschillend mannen en vrouwen toch zijn......af en toe.....
Hoi Dominique, Op de een of ander manier gaan mannen er anders mee om dan vrouwen. Ik kan de hele dag wel bezig zijn met zwanger zijn. En ik ben ook degene die bij inze eerste alles las en hij niks, voor mijn gevoel dan. Toch wist hij alles. Hoe? Door toch wel eens wat te lezen, door naar mijn geklets te luisteren en vooral niet te vergeten door zijn vrienden. Want mannen zijn echt net zulke kletskonten als vrouwen. Gaat je vriend mee naar de afspraken van de vk? Bij de eerste ging mijn man altijd mee. Nu mag hij mee. De afspraken plannen wij zo dat hij mee kan, maar als hij niet kan gaat gewoon een oma mee, die zitten er echt op te wachten dat mijn man niet kan! Succes en niet vergeten, klagen mag best wel eens hoor! Suske
Hoi Suske, nope, hij gaat niet mee naar VK afspraken. Hij heeft helaas ook een echo gemist. Hij weet alleen dat ik een afspraak bij de VK heb als ik hem achteraf bel om te zeggen dat alles goed is en zo. Ik ga altijd alleen. Laatst stelde ik hem wat vragen over werk en er kwam een eeeeeenorm verhaal uit, wat voor mij wel een beetje een eye-opener was. Jemig, dacht ik, dus daar ben jij de hele tijd met je hoofd! Geen wonder dat je geen ruimte meer hebt voor de zwangerschap. Het verbaast me hoe hij opgaat in zijn werk en hoe veel ik eigenlijk bezig ben met het kind. Het is ook geen optimale situatie, een kind krijgen terwijl je een eigen bedrijf hebt dat je aandacht 24/7 vraagt. Ik geloof dat hij na de bevalling wel van plan was om een week thuis te blijven (wel werken, maar niet buiten de deur) zodat hij er vaak bij kan zijn. Dat is natuurlijk wel leuk! Hopen maar dat het lukt!