recht op gezinshulp?

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo allemaal.

mijn man gaat geopereerd worden aan een hernia en mag dan absoluut niet onze dochter tillen.... ik werk zelf 32 uur en kan absoluut in die periode geen vakantie opnemen.......

we hebben eigenlijk geen opvangmogelijkheden dus het is mij een raadsel hoe we dat in godsnaam moeten gaan doen.....

we zijn beiden av top verzekerd.... zouden we recht hebben op tijdelijke thuishulp of zoiets????

weet iemand dit? als hij geopereerd is mag hij haar zeker 8 weken niet tillen

gr Jose

2. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een belletje richting thuiszorg geven..Of het ROG..Misschien dat zij je evrder kunnen helpen.

Maar Je wilt thuishulp??Om schoon te maken?? Of als opvang voor je kind?? Die snap ik namelijk even niet.

3. luuus

luuus Niet meer actief

ik ben zelf ook av top verzekerd. en heb vorig jaar een borstverkleining gehad ook medisch.. vriend moest gewoon werken ook.. en ik kreeg niks vergoed en had ook geen recht op thuishulp. ik heb het dus onderling geregeld met ouders en vrienden.. dus ik denk dat je er gewoon voor moet betalen dan? maar anders kan je altijd even bellen naar je verzekering om te kijken wat hun zeggen.

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nee ik bedoel echt voor de zorg voor onze dochter...

gr Jose

5. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik ben ook net geopereerd en mag 6 weken niet tillen, ook Lisa niet. Gezinshulp wordt bij mij niet vergoed, ik ben bij VGZ verzekerd. Ik moet het doen met hulp van familie en vrienden en natuurlijk mijn man. Helaas was het antwoord, je kan altijd wel iemand optrommelen die je kan helpen zeiden ze.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik werk in de thuiszorg maar voor zo iets krijg je echt geen thuiszorg je zult echt zelf iets moeten regelen kwa opvang voor je dochter.
    Je hebt wel kans dat je man thuiszorg kan krijgen voor ADL verzorging.
    Suc6 ermee! En sterkte voor je man!

7. luuus

luuus Niet meer actief

ja dat bedoelde ik ook..:D ik mocht ook niet tillen enz maar ik kreeg ook geen hulp met me dochtertje thuis.. reactie was ook indd dat je het zelf moet regelen..

beetje dubbel he, snap wel dat ze niet iedereen hulp kunnen bieden maarja mensen in je omgeving werken ook lijkt me..

succes met zoeken

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

helaas meid vergeet het maar.

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Klopt is ook erg vervelend maar waar trek je dan een grens? Klinkt hard maar de man wordt geopereerd je kindje mankeerd niks logisch dat ze daar niet voor gaan zorgen. Zijn zoveel hulpbehoevende mensen in Nederland.

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik snap het ook wel..... maar het blijft een probleem..... wat zou het kosten om dat zelf te betalen????

onze beiden moeders zijn gehandicapt... kunnen echt niet voor josefien zorgen....wat dat betreft zitten we gewoon echt in een uitzonderlijke situatie.... ik heb recht op 20 uur zorgverlof.... maar zou ik hier calamiteitenverlof voor op kunnen nemen??? mijn werkgever is op de hoogte van onze bijzondere familieomstandigheden..... anders maar onbetaald verlof... pppffff ik waarschijnlijk doorkruist het ook mijn nieuwe baan...... ze zien me aankomen....pppfffff

gr Jose

11. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    misschien kun je het op een kinderdagverblijf prober, en als ze daar al komt vragen of ze extra kan komen in die periode>?

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Lastige situatie. Ik ben vorig jaar geopereerd en mocht toen ook een aantal weken niet tillen en mijn (toen nog) man kon geen vrij nemen. Ik heb toen m'n moeder en schoonmoeder om en om in huis gehad, maar ik zei dat dat bij jou ook geen optie is. Vrienden? Een oppas zoeken? Kdv?
    Succes!

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    En anders gewoon een oppas zoeken?
    Aanvraag in een krant ofzo zetten en dan kijken of daar reacties op komen?
    Als ze nog niet op een KDV zit dan denk ik ook niet dat het nu gaat lukken want er zijn niet veel KDV die mensen plaatsen voor maar 8 weken geloof ik....

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Je hebt recht om zorgverlof op te nemen van je werk. Dit moet je schriftelijk aanvragen. In principe moet de werkgever met een goede reden komen om te weigeren.

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    het problem is dat ik onregelmatig werk.... ook weekenden en avonden... daardoor is het praktisch onmogelijk om bijv onze gastouder voor meer uren in te zetten en omdat we normaal gesproken bijna helemaal samen de zorg doen heb ik ook maar 5 uur een gastouder per week..

gr Jose

16. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Neem aan dat de gastouder het niet erg zou vinden om wat meer uren te werken??.. Mag ik vragen waar je woont en wanneer je man geopereerd moet worden??

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    mijn man is in oktober geopereerd aan zijn goeie been, hij heeft er maar 1 vandaar goeie been. Hierdoor moest hij twee weken plat liggen, had zo'n ziekenhuis bed in de woonkamer. Kreeg echt geen hulp hoor. Wel kon ik zorgverlof regelen via het werk, dan krijg je 70% van je loon doorbetaald voor max 2 weken, misschien is dat wat?

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee hoor.. dit kun je alleen krijgen in echte échte noodsituaties..

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst

heb je het over zorgverlof of thuishulp?

20. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Werknemers die moeten zorgen voor een thuiswonend ziek kind, partner of ouders kunnen hiervoor kortdurend zorgverlof opnemen. Een werknemer kan per twaalf maanden maximaal twee maal het aantal uren dat hij in een week werkt opnemen. Over de verlofuren wordt zeventig procent van het salaris doorbetaald.

Deel Deze Pagina