Hallo ik heb een vraagje aan de mama's met wat grotere kindjes Ik heb vanaf zijn geboorte al een heel druk mannetje van 4,5 maanden, hij heeft totaal geen rust in zijn kontje, alles beweegt aan hem (behalve als hij slaapt) ik was benieuwd, hadden meer mama zo'n kindje en zijn ze naarmate ze groter/ouder werden rustiger? beide ouders zijn trouwens heel rustig, dus van ons heeft hij het niet
Mijn zoontje was ook zo, al in de buik. En nu hij bijna 2 is.... Is hij precies hetzelfde. Druk, luidruchtig, temperamentvol, onrustig. Succes ermee
Hetzelfde geldt voor mijn dochtertje Ze is wel íets rustiger geworden maar om nou te zeggen dat ik rustig achterover kan zitten en heerlijk kan relaxen...neeeuh, niet echt.
Mijn zoon was een drukke baby en ja hij is nu nog heel druk! Hij kletst een hele dag door, geef ik eens geen antwoord dan herhaaldt hij het net zo lang tot ik antwoord geef dus haha (soms wel een heel vermoeidend hoor ) verder Klimmen en klauteren/rennen/fietsen e.d. er zit gewoonweg geen zit in zijn kont. en ik ben ook niet druk van mijzelf en mijn ex was ook niet druk.
haha nee dat kan ik dus ook niet! Ben echt een hele dag in de weer met mijn zoon, en kan ook nooit 1x keer achterover zitten en relaxen
Mijn oudste was altijd druk in de zin van weinig slapen, nieuwsgierig naar alles, huilbaby. Nu is het een 'gewone' drie jarige, zeker niet speciaal druk of zo. Mijn tweede was als baby veel makkelijker, maar is nu weer veel drukker (nu 21 maanden).
same here.. ze is wel slim en nog steeds enorm nieuwsgierig (nieuwsgierig en slim is natuurlijk wel een combinatie op zich) maar kan afwisselend druk rondjes rennen of juist rustig alleen een boekje lezen.
nou ja ik wacht het maar af, kan er waarschijnijk toch niks aan doen enig voordeel is wel dat straks de kilo's er bij mij afvliegen als hij eenmaal op eigen benen kan staan en als een gek door het huis rent en ik er achteraan moet
Mijn zoon is bijna 2,5 en was een ontzettend drukke en ook snel gefrustreerde baby. Ik vind hem een stuk rustiger geworden omdat hij zich nu verstaanbaar kan maken en ook zelfstandig zijn gang kan gaan. Het blijft een actief kind maar heb zelf veel meer rust gekregen omdat hij nu zijn gang kan gaan..gelukkig!
Tja, hier ook wel een 'drukke' baby. Of tenminste, hij sliep weinig, want 'zonde van de tijd' en 'veel te gezellig'. Hij was erg ondernemend, onderzoekend, was motorisch ook erg sterk en snel. (Dat heel erg beweeglijke herken ik eigenlijk niet zo: wat bedoel je daarmee?) En nog steeds is hij zo snel als het licht (ik hoef maar met mijn ogen te knipperen en hij heeft ineens op de stopknop van de roltrap gedrukt / of hij heeft het hele telefoonsysteem bij de kaaswinkel uitgezet ). Hij is ook nog steeds erg ondernemend en onderzoekend. En nu dat hij praat lult hij de oren van ons hoofd. Maar hij kan nu ook wel rustig zijn. Hij kan heel geconcentreerd een puzzel maken of 'bouwen', ofzo. En ik merk juist daarom ook dat hij steeds rustiger wordt naarmate hij ouder wordt. Je kan hem nu ook makkelijker 'remmen' omdat er met hem te praten valt. Toen hij jonger was was hij vaak ook gefrustreerd omdat hij iets niet kon (omrollen, kruipen, staan, lopen, springen, praten) en dat is steeds minder. Dus eigenlijk vind ik hem steeds rustiger. Maar echt stilzitten en een beetje voor zich uitstaren: nee. Hij is altijd wel bezig, ook al zit hij stil, maar dat kan dus ook met iets rustigs zijn.