Ik wil afvallen!!!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jannieke, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    Dames,

Was zijn er veel onder jullie die dit wel willen ....
    Maar sinds begin januari tot nu ben ik 5kg aangekomen. Ben niet zwanger, maar zit met veel in men kopke en daardoor eet ik soms veel denk ik. Maar nu ook ni overdreven want hier is nooit veel snoep in huis.
    Maar begin me eraan te ergeren aan men gewicht. Men Broeke passen niet meer zoals het moet, heb kwabben hangen aan men buik, rug doet pijn, .... Dus ik wil afvallen, maar ik vind de moed niet!!!!!!!
    En we zijn ook bezig voor een 2de dus is afvallen ook weer geen slim idee?!
    Met men vorige zwangerschap kwam ik 27kg aan, als dat nu weer zou zijn weeg ik bena 120kg! Heb gedacht alleen al begin ik te huilen.
    Wat moet ik doen??

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Je kunt bent afvallen als je zwanger wil worden, zolang je maar gezond eet. Afvallen dmv gezond eten en sporten is toch de beste manier, zeker als je blijvend wil afvallen.
    Je motivatie beschrijf je zelf al, je bent niet gelukkig met je lijf. Ga desnoods naar een diëtiste om je persoonlijk te Laten adviseren.

Al denk ik als je gezond eet, dus minimaal 200 gram groente en 2 stuks fruit, niet te veel vlees... niet snoepen, dat is waarschijnlijk de boosdoener ;)

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik ben toevallig gisteren begonnen. Abs trainen en volgende week doe ik er weer een andere groep bij. Iedere dag een 15 minuten wat uitgebouwd wordt naar 45 minuten binnen een week of 3-4. Wij zijn ook bezig voor een tweede en ik zou ook zo iets wegen aan het eind!

Ik denk dat ik de knop omgezet heb. Al is het nu wel pijnlijk met de spierpijn ... maar dat hoort er bij de eerste dagen.

Probeer de knop om te zetten en eet gezond en ga een uurtje lopen buiten.

Succes

4. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik zit met hetzelfde als jij Janneke, en sinds mijn ha bij mn mA heeft gezegd dat het innesteling kon zijn dus dat ik niet moest gaan springen enzo, durf ik na mn ei ook echt niet meer te sporten :( bang dat ik de innesteling verpest... ik ben al een keer eerder 40 kg afgevallen dmv veel fietsen en hard ook (20/25 km p/u) en geen aardappels eten. Maar nu kan ik ook de moed niet vinden en ik wéét dat zonder dat het echt geen beginnen aan is... Grrrrrr

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zwanger willen worden lijkt mijn geen excuus om maar niet af te willen vallen. Een gezond gewicht is voor een zwangerschap ook beter maar natuurlijk bovenal voor jezelf! Die knop moet gewoon om ;)
    Ik vind Weight Watchers een fijn programma, maar ook de app myfitnesspal is super! Als een smartphone hebt zou ik die downloaden...

6. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Je kan ook veel doen zonder te springen! denk aan pilates, yoga en daarnaast lunges, squats etc. etc.

7. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    Aangezien ik 6 dagen eerder dan normaal ongesteld ben geworden, ga ik er volleybal tegenaan!!!!!! Startgewicht 91 ... Zou toch graag toch graag trug aan de 80geraken.... Of liever nog 75 maar da haal ik ni denk (woog ik voor mij. Eerste zwangerschap ook ongeveer...
    Dus, watch mij banner ;)

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Goed hoor :) Veel succes!

9. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik ben een 4 weken geleden begonnen met afvallen, maar door chronische (rug) pijn kan ik nog niet zwaar trainen/sporten.

Dus ik ben aller eerst mijn eetgewoonten aan gaan pakken. Dat betekent voor magere en gezondere voedsel kiezen. 's Avonds niets meer eten. Geen koekjes, maar fruit, een cracker of een eierkoek.

Ik heb voor mezelf een bestandje gemaakt, waarin de do's en don'ts van het "diëten" staan. Alles wat ik weet over eten en diëten heb ik hier in gezet.
    En welke keuzes beter voor je zijn. Dit helpt mij wel als mijn motivatie even ver te zoeken is.

Ook ik gebruik de app MyFitnessPal. Vind het heel fijn om een inzicht te hebben wat ik ongeveer aan calorieën binnen krijg en wat ik ongeveer verbruik.

Daarnaast ben ik bezig met Yoga, dit via een app (Yoga Trainer) en YouTube. Hiermee wil ik mijn rug en buikspieren sterker maken, zodat ik minder pijn heb en dan makkelijker andere sporten kan beoefenen.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik ben sinds een week bezig via de eetmeter op voedingscentrum. ideaal! je vult per dag in wat je eet. ik ga niet extreem lijnen want dat kan en wil ik niet maar gewoon andere eetgewoontes. mager beleg. minder brood, geen frisdrank en lekkere dingen savonds door de week. maar afgelopen weekend heb ik gewoon een stukje appeltaart op, een patatje en een handje chips. ben nu na 1 week anderhalve kilo al kwijt dus werkt echt wel.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Myfitnesspal werkt hier ook. Vooral het opschrijven wat je allemaal in je mond stopt werkt voor mij goed. Confronterend, dat wel:p
    En ook het zoeken naar een betere balans tussen koolhydraten/vet/eiwit helpt die app mee. Ik eet nu meer vis, noten en ei ipv koek en snoep. Fruit en groente at ik altijd al graag, dus daa hoef ik niet extra op te letten. Water drink ik nu ook al meer.
    Verder wandel ik nu 3-4 keer per week een uur. Stevig tempo.
    Ik ben nu in 2,5 week 2,5 kilo kwijt, en een gaatje in mijn riem opgeschoven, dus mij hoor je niet klagen.

En juist op je voeding letten en genoeg bewegen is goed als je zwanger wilt worden. (Crashdieten niet, maar dat is sowieso niet goed) Succes! Je kan het!

12. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Hier ook myfitnesspal n.a.v. een topic hier op ZP. Ik ben er heel blij mee. Nu 28 dagen bezig en 3.5 kwijt zonder al te veel te sporten. Ik wil wel het sporten weer wat op gaan proberen te pakken.

13. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    welk plaatje heeft dat programma
    ik heb het opgezocht maar krijg zoveel opties

alvast bedankt

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het verbaasd me dat mensen denken dat ze af kunnen vallen met een dieet... Je hartslag omhoog jagen en minder calorieën eten dan je verbrand is echt de enige oplossing.
    Daarbij is het belangrijk dat je de hele dag door iets eet zodat je lichaam niet op spaarstand gaat. Dus elk uur een tomaatje, eitje, stukje komkommer etc.

Als je de koolhydraten de eerste 2 weken weglaat en dan beetje bij beetje toevoegd, dan moet je zien hoe snel het gaat.

Onthou 1 kg lichaamsvet = 7000 calorieën. Als je elke dag 500 calorieën bespaart en 500 verbrand dan ben je op de goede weg

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik wil ook afvallen. Moet wel 20 kilo kwijt.
    Heb me nu geregistreerd voor die app.

En ga thuis programma's doen van jillian michaels. Als ik voor de zomer nou 10 kilo kwijt ben voel ik me alweer een stuk prettiger. Nou dat moet lukken zou je denken. Zal nooit een maat 36 krijgen. Maar maat 40/42 vind ik prima.

Succes!

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Natuurlijk is je voeding aanpassen PLUS sporten de beste manier maar ik ben in het verleden behoorlijk afgevallen door alleen mijn voeding aan te passen en verder niet te sporten.
    En ja dat was blijvend. :)
    Dus stellen dat jouw manier de enige manier is gaat niet op...

18. roja

roja Actief lid

26 feb 2014
    214
    1
    0
    Ook ik was het begin dit jaar zat.weegschaal gekocht,Sonja bakker boek gekocht en begonnen.
    Startgewicht was 90.4 en vanmorgen woog ik 80.2.Het is echt een kwestie van de knop omzetten!!Heel veel succes,en ik weet zeker dat het je een kick gaat geven zodra je iets afgevallen bent!

19. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Nee, je hebt gelijk. Maar wat jij hebt gedaan is geen dieet volgen, maar je hebt je complete lifestyle veranderd. Dat is ook een hele goede manier. De truc is hem wel om dat vol te houden.
    Zodra je weer in je oude patroon valt, dan komen die kilo's er net zo snel weer aan.
    Daarom is het makkelijker om af te vallen dan op gewicht te blijven.
    Je moet altijd even de balans vinden wat betreft eten en bewegen.

Deel Deze Pagina