Ik was benieuwd, voor degene waarbij ze het opmeten, hoelang jullie baarmoedermond ongeveer was zo rond de 30 - 31 weken? Niet dat dat heel veel wil zeggen omdat het nogal kan verschillen per vrouw maar ik ben toch nieuwsgierig
Bij 29 weken heeft de verloskundige bij mij gevoeld, omdat ik heel erge buikpijn had en ze zeker wilde weten dat 't geen weeën waren. Toen was mijn baarmoedermond zo'n 2 à 2,5 cm. Dat was wel iets aan de korte kant zei ze. Maar in principe word je volgens mij niet zomaar getoucheerd hoor, Kleintje88. Alleen als je overtijd bent, willen ze nog wel eens toucheren om te kijken of het wel al 'rommelt' zonder dat je er iets van merkt. En als je weeën hebt natuurlijk. Het heeft volgens mij ook verder weinig meerwaarde om zomaar bij jouw termijn te gaan toucheren. Of gebeurt dat bij jou wel????? Miffy, ik hoop niet dat 't bij jou 37 cm was, want dan steekt je baarmoedermond naar buiten
Ik ben vorige week opgenomen geweest i.v.m bloedverlies, harde buiken en krampen en toen hebben ze mijn baarmoedermond opgemeten met een inwendige echo.... 2,5 was hij geloof ik! En ze zeiden dat het nog wel mocht maar dat het wel krap aan was.... Bij de 2 hadden ze pas weeënremmers etc gegeven maar mijn baarmoedermond was maandag niet veel korter geworden dus mocht ik gelukkig naar huis met veel rust en weinig doen! Vandaar dat ik even nieuwsgierig was naar wat bij jullie ongeveer de lengte was!
haha nee hoor, 3.7 bedoelde ik! heb vanaf week 20 ongeveer iedere 2 weken controle vanwege hoog risico op vroeggeboorte. dus ze doen het niet alleen als je overtijd bent!